Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Lineer Cebir Dersine Yönelik Tutumları ve Alan Dili Yeterliklerinin İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 1, 1 - 22, 11.01.2017

Öz

Bu
çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının lineer cebir
dersine yönelik tutumlarının ve lineer cebir alan dili yeterliklerinin
incelenmesidir. Çalışma, üç devlet üniversitesinde öğrenim gören 2, 3 ve 4.
sınıf ilköğretim matematik öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Tarama
modelinde olan çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından
geliştirilen Lineer Cebir Alan Dili Yeterlik Testi ve Lineer Cebir Dersine
Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi için t-testi, tek
faktörlü varyans analizi (ANOVA), korelasyon analizi ve betimsel istatistikler
kullanılmıştır. Sonuç olarak öğretmen adaylarının lineer cebir dersine yönelik
tutumları ve alan dili yeterlikleri cinsiyet, öğretim şekli (normal öğretim ya
da ikinci öğretim) ve öğretmen adayının çalışma durumu değişkenlerine göre
anlamlı fark göstermezken, sınıf düzeyi ve yaş değişkenlerine göre anlamlı fark
ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının alan dili yeterlikleri ile derse
yönelik tutumları arasında düşük düzeyde, anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki
bulunmuştur. Adayların lineer cebir alan dili yeterliklerinin oldukça düşük ve
lineer cebir dersine yönelik tutumlarında kararsız oldukları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akarsu, E. (2013). 7. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında matematiksel dil kullanımlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Akgün, L. (2002). Matematiğe karşı olumlu tutum geliştirme faktörleri. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Alkan, H. ve Altun, M. (1998). Matematik öğretimi. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Aydın, S. (2007). Bazı özel öğretim yöntemlerinin lineer cebir öğretimine etkileri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(19), 214-223.
  • Aydın, S. (2009a). Lineer cebir eğitimi üzerine. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 93-105.
  • Aydın, S. (2009b). The factors affecting teaching linear algebra. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1(2009), 1549–1553.
  • Aydın, S. ve Yeşilyurt, M. (2007). Matematik öğretiminde kullanılan dile ilişkin öğrenci görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(22), 90-100.
  • Bloom, B. S. (1998). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. (D. A. Özçelik, Çev.). İstanbul: Milli Eğitim Basım Evi. (Orijinal çalışma basım tarihi 1982.)
  • Carlson, D., Johnson, C. R., Lay, D. C., & Porter, A. D. (1993). The Linear Algebra Curriculum Study Group recommendations for the first course in linear algebra. The College Mathematics Journal, 24(1), 41-46.
  • Cohen, R. J., ve Swerdlik, M. E. (2013). Psikolojik test ve değerleme-testlere ve ölçmeye giriş. Test geliştirme (A. Kan, Çev.) içinde (s. 233-276). Ankara: Nobel.
  • Çalıkoğlu Bali, G. (2002). Matematik öğretiminde dil ölçeği, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 57-61.
  • Çalışkan, F. (2005). Lineer cebir ve uygulamaları. İstanbul: Birsen Yayınevi.
  • Çevik, G. (2015). Lineer cebir uygulamalarının bilgisayar destekli görselleştirilmesinin, öğretmen adaylarının farkındalıklarına, görselleştirmelerine etkisi ve memnuniyeti. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Damarlı Oçak, S. (2007). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin dil gelişim düzeyleri ile okuma-yazma başarısı arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Doğan, M. (2004). Aday öğretmenlerin matematik hakkındaki düşünceleri: Türk ve İngiliz öğrencilerin karşılaştırılması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2).
  • Doğan, M. ve Güner, P. (2012). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik dilini anlama ve kullanma becerilerinin incelenmesi, 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde.
  • Dorier, J. L. (1998). The role of formalism in the teaching of the theory of vector spaces. Linear Algebra and Its Applications, 275-276, 141-160.
  • Dubinsky, E. (1997). Some thoughts on a first course ın linear algebra at the college level. Resources For Teaching Linear Algebra. 42, 107-126.
  • Erçerman, B. (2008). Kavramsal ve işlemsel bilgi bağlamında lise öğrencilerinin lineer cebir bilgilerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Göloğlu Demir, C. (2011). İlköğretim matematik öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin matematik öğretimine yönelik öz-yeterlilik inançları ve tutumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gray, V. D. (2004). The language of mathematics: a functional definition and the development of an ınstrument to measure teacher perceived self-efficacy. Doctor’s thesis, Oregon State University Mathematics Education, Portland.
  • Hiebert, J., Morris, A. K. and Glass, B. (2003). Learning to learn to teach: An experiment model for teaching and teacher preparation in mathematics. Journal of Mathematics Teacher Education, 6, 201-222.
  • Işık, A., Kaplan, A., Işık, C., Konyalıoğlu, A. C., Güler, G. ve Kar, T. (2011). Problem based learning in linear algebra. International Journal of Humanities and Social Sciences, 1(10), 187-196.
  • İzgiol, D. (2014). Teknoloji destekli çoklu temsil temelli öğretimin öğrencilerin lineer cebir öğrenimine ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1999). Yeni insan ve insanlar: sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Evrim Yayınları.
  • Kalaycı, Ş. (Ed.). (2010). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. (5. Baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Kan, O. (2014). GeoGebra destekli öğretimin lineer cebir dersine ait bazı konularda akademik başarı üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Kar, T. (2010). Lineer cebirde probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarıları, problem çözme becerileri ve yaratıcılıkları üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Kar, T., Çiltaş, A., Işık, A. (2011). Cebirdeki kavramlara yönelik öğrenme güçlükleri üzerine bir çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 939-952.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi (25. Baskı). Ankara: Nobel yayıncılık.
  • Kline, P. (2000). An easy guide to factor analysis. New York: Routledge.
  • Konyalıoğlu, A. C., İpek, A. S., ve Işık, A. (2003). On the teaching linear algebra at the university level: the role of visualization in the teaching vector spaces. Journal of the Korea Society of Mathematical Education Series, 7(1), 59-67.
  • Köğce, D., Aydın, M., Yıldız, C. (2009). Birinci ve dördüncü sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının karşılaştırılması. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 56-62.
  • Lansdell, J. M. (1999). Introducing young children to mathematical concepts: problems with new terminology. Educational Studies, 25(3), 327-333.
  • Lindgren, S. (1999). Plato, knowledge and mathematics education. MAVI-8 Proceedings, 73-78.
  • Matematik ve dil. (b.t.). 20 Mart 2013, http://www.beyaznokta.org.tr/paylasilan_belgeler.php?q=matematik ve dil.
  • Owens, B. (2006). The language of mathematics: mathematical terminology simplified for classroom use. Master’s thesis, East Tennessee State University The Faculty Of The Department Of Mathematics, Johnson City, Tennessee.
  • Özdoğan, G., Bulut, M. ve Kula, F. (2005). Matematik dersine yinelik tutumun ve başarının, cinsiyet ve öğrenim türü değişkenlerine açısından incelenmesi. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Cilt 2, Pamukkale Üniversitesi, Denizli, 995-997.
  • Özgüven, İ. E. (2011). Psikolojik testler. Ankara: PDREM Yayınları.
  • Pazarbaşı, B. N. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının analitik geometri alan dilini kullanma becerileri ve tutumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Saraç, N. E. (2007). İlköğretim ve ortaöğretim matematik bölümü öğretmen adaylarının çoklu zeka alanlarının belirlenmesi ve matematik ile öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Savaş, B. (2006). Okuma eğitimi ve çocuklarda dil gelişimi. (2. Baskı). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Spence, E. L., Insel, A. J. & Friedberg, S. H. (2000). Elemantary linear algebra. New Jersey: Prentice Hall.
  • Şimşek, N. (2002). Kimya eğitimine yönelik bir tutum ölçeği hazırlanması ve buna yönelik çeşitli değerlendirmelerin yapılması. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tezbaşaran, A. A. (1997). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu. Ankara: Türk Psikoloji Derneği Yayınları.
  • Turğut, M. (2010). Teknoloji destekli lineer cebir öğretiminin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının uzamsal yeteneklerine etkisi. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Usiskin, Z. (1996). Mathematics as a language. In P. Elliot & M. Kennedy, (Eds.), Communication in mathematics, K-12 and beyond. 1996 yearbook. (pp. 231-243). Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Ünal, Z. (2013). 7. sınıf öğrencilerinin geometri öğrenme alanında matematiksel dil kullanımlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yarar, S. H. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının geometri alan dilini kullanma becerileri ve tutumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 1, 1 - 22, 11.01.2017

Öz

Kaynakça

  • Akarsu, E. (2013). 7. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında matematiksel dil kullanımlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Akgün, L. (2002). Matematiğe karşı olumlu tutum geliştirme faktörleri. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Alkan, H. ve Altun, M. (1998). Matematik öğretimi. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Aydın, S. (2007). Bazı özel öğretim yöntemlerinin lineer cebir öğretimine etkileri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(19), 214-223.
  • Aydın, S. (2009a). Lineer cebir eğitimi üzerine. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 93-105.
  • Aydın, S. (2009b). The factors affecting teaching linear algebra. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1(2009), 1549–1553.
  • Aydın, S. ve Yeşilyurt, M. (2007). Matematik öğretiminde kullanılan dile ilişkin öğrenci görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(22), 90-100.
  • Bloom, B. S. (1998). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. (D. A. Özçelik, Çev.). İstanbul: Milli Eğitim Basım Evi. (Orijinal çalışma basım tarihi 1982.)
  • Carlson, D., Johnson, C. R., Lay, D. C., & Porter, A. D. (1993). The Linear Algebra Curriculum Study Group recommendations for the first course in linear algebra. The College Mathematics Journal, 24(1), 41-46.
  • Cohen, R. J., ve Swerdlik, M. E. (2013). Psikolojik test ve değerleme-testlere ve ölçmeye giriş. Test geliştirme (A. Kan, Çev.) içinde (s. 233-276). Ankara: Nobel.
  • Çalıkoğlu Bali, G. (2002). Matematik öğretiminde dil ölçeği, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 57-61.
  • Çalışkan, F. (2005). Lineer cebir ve uygulamaları. İstanbul: Birsen Yayınevi.
  • Çevik, G. (2015). Lineer cebir uygulamalarının bilgisayar destekli görselleştirilmesinin, öğretmen adaylarının farkındalıklarına, görselleştirmelerine etkisi ve memnuniyeti. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Damarlı Oçak, S. (2007). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin dil gelişim düzeyleri ile okuma-yazma başarısı arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Doğan, M. (2004). Aday öğretmenlerin matematik hakkındaki düşünceleri: Türk ve İngiliz öğrencilerin karşılaştırılması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2).
  • Doğan, M. ve Güner, P. (2012). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik dilini anlama ve kullanma becerilerinin incelenmesi, 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde.
  • Dorier, J. L. (1998). The role of formalism in the teaching of the theory of vector spaces. Linear Algebra and Its Applications, 275-276, 141-160.
  • Dubinsky, E. (1997). Some thoughts on a first course ın linear algebra at the college level. Resources For Teaching Linear Algebra. 42, 107-126.
  • Erçerman, B. (2008). Kavramsal ve işlemsel bilgi bağlamında lise öğrencilerinin lineer cebir bilgilerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Göloğlu Demir, C. (2011). İlköğretim matematik öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin matematik öğretimine yönelik öz-yeterlilik inançları ve tutumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gray, V. D. (2004). The language of mathematics: a functional definition and the development of an ınstrument to measure teacher perceived self-efficacy. Doctor’s thesis, Oregon State University Mathematics Education, Portland.
  • Hiebert, J., Morris, A. K. and Glass, B. (2003). Learning to learn to teach: An experiment model for teaching and teacher preparation in mathematics. Journal of Mathematics Teacher Education, 6, 201-222.
  • Işık, A., Kaplan, A., Işık, C., Konyalıoğlu, A. C., Güler, G. ve Kar, T. (2011). Problem based learning in linear algebra. International Journal of Humanities and Social Sciences, 1(10), 187-196.
  • İzgiol, D. (2014). Teknoloji destekli çoklu temsil temelli öğretimin öğrencilerin lineer cebir öğrenimine ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1999). Yeni insan ve insanlar: sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Evrim Yayınları.
  • Kalaycı, Ş. (Ed.). (2010). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. (5. Baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Kan, O. (2014). GeoGebra destekli öğretimin lineer cebir dersine ait bazı konularda akademik başarı üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Kar, T. (2010). Lineer cebirde probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarıları, problem çözme becerileri ve yaratıcılıkları üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Kar, T., Çiltaş, A., Işık, A. (2011). Cebirdeki kavramlara yönelik öğrenme güçlükleri üzerine bir çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 939-952.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi (25. Baskı). Ankara: Nobel yayıncılık.
  • Kline, P. (2000). An easy guide to factor analysis. New York: Routledge.
  • Konyalıoğlu, A. C., İpek, A. S., ve Işık, A. (2003). On the teaching linear algebra at the university level: the role of visualization in the teaching vector spaces. Journal of the Korea Society of Mathematical Education Series, 7(1), 59-67.
  • Köğce, D., Aydın, M., Yıldız, C. (2009). Birinci ve dördüncü sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının karşılaştırılması. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 56-62.
  • Lansdell, J. M. (1999). Introducing young children to mathematical concepts: problems with new terminology. Educational Studies, 25(3), 327-333.
  • Lindgren, S. (1999). Plato, knowledge and mathematics education. MAVI-8 Proceedings, 73-78.
  • Matematik ve dil. (b.t.). 20 Mart 2013, http://www.beyaznokta.org.tr/paylasilan_belgeler.php?q=matematik ve dil.
  • Owens, B. (2006). The language of mathematics: mathematical terminology simplified for classroom use. Master’s thesis, East Tennessee State University The Faculty Of The Department Of Mathematics, Johnson City, Tennessee.
  • Özdoğan, G., Bulut, M. ve Kula, F. (2005). Matematik dersine yinelik tutumun ve başarının, cinsiyet ve öğrenim türü değişkenlerine açısından incelenmesi. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Cilt 2, Pamukkale Üniversitesi, Denizli, 995-997.
  • Özgüven, İ. E. (2011). Psikolojik testler. Ankara: PDREM Yayınları.
  • Pazarbaşı, B. N. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının analitik geometri alan dilini kullanma becerileri ve tutumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Saraç, N. E. (2007). İlköğretim ve ortaöğretim matematik bölümü öğretmen adaylarının çoklu zeka alanlarının belirlenmesi ve matematik ile öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Savaş, B. (2006). Okuma eğitimi ve çocuklarda dil gelişimi. (2. Baskı). İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Spence, E. L., Insel, A. J. & Friedberg, S. H. (2000). Elemantary linear algebra. New Jersey: Prentice Hall.
  • Şimşek, N. (2002). Kimya eğitimine yönelik bir tutum ölçeği hazırlanması ve buna yönelik çeşitli değerlendirmelerin yapılması. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tezbaşaran, A. A. (1997). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu. Ankara: Türk Psikoloji Derneği Yayınları.
  • Turğut, M. (2010). Teknoloji destekli lineer cebir öğretiminin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının uzamsal yeteneklerine etkisi. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Usiskin, Z. (1996). Mathematics as a language. In P. Elliot & M. Kennedy, (Eds.), Communication in mathematics, K-12 and beyond. 1996 yearbook. (pp. 231-243). Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Ünal, Z. (2013). 7. sınıf öğrencilerinin geometri öğrenme alanında matematiksel dil kullanımlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yarar, S. H. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının geometri alan dilini kullanma becerileri ve tutumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pınar Akyıldız Bu kişi benim

Cengiz Çınar

Yayımlanma Tarihi 11 Ocak 2017
Gönderilme Tarihi 11 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akyıldız, P., & Çınar, C. (2017). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Lineer Cebir Dersine Yönelik Tutumları ve Alan Dili Yeterliklerinin İncelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(1), 1-22.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı