Bir toplum olarak ilerleyebilmek ve
gelişmiş ülkelerdeki refah düzeyine erişebilmek için eğitim sisteminin iyi
olması gerektiği bilinen bir gerçektir. Bu bağlamda eğitim sisteminin en önemli
bileşenlerinden birisi olan öğretmenlik mesleğinin öneminin her geçen gün biraz
daha arttığı görülmektedir. Eğitim sisteminin başarısı, öğretmenlerin
nitelikleri ve yeterlikleriyle doğru orantılıdır. Nitelikli öğrencilere sahip
olunabilmesi için yeterliği olan ve öğrenciyi iyi tanıyan öğretmenlere ihtiyaç
vardır. Bu bakımdan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik
tutumları, öğrenciyi tanıma yeterliklerini ve öğretmenlik öz-yeterliklerini ne
ölçüde kazandıklarının belirlenmesinin önemi ortaya çıkmaktadır. Ancak bu
özellikleri öğretmenlerin üniversite öğrenimi yıllarında kazanmaları beklenir.
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik
tutumları, öğretmenlik öz-yeterlik inançları ve öğrenciyi tanıma yeterlikleri
arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma genel tarama modelinde yapılmış
betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubu 649 katılımcıdan
oluşturmaktadır. Veriler, öğretmen adayı bilgi formu, öğretmenlik mesleğine
yönelik tutum ölçeği, öğretmen öz-yeterlik ölçeği ve öğretmenlerin öğrencileri
tanıma yeterliliği ölçeği ile toplanmıştır. Toplanan veriler t-testi ve pearson
korelasyon analizi teknikleri ile test edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre,
öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, öz-yeterlik
inançları ve öğrencileri tanıma yeterlilikleri arasında anlamlı ilişkiler
bulunmuştur. Ayrıca ölçek puanları ile cinsiyet ve sınıf düzeyi arasında
anlamlı farklar tespit edilmiştir.
Öğretmen adayı öğretmenliğe yönelik tutum öğretmen öz-yeterliliği öğrenciyi tanıma yeterliği
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ağustos 2017 |
Kabul Tarihi | 14 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 15 Sayı: 2 |