Yıl 2019, Cilt 17 , Sayı 2, Sayfalar 443 - 462 2019-12-30

Çevrimiçi Ders Süreçlerinde Farklı Konumlandırılan Benzeşimlerin Öğrencinin Akademik Başarısına ve Kalıcılığına Etkisi

Yakup YILMAZ [1] , Halil İbrahim YALIN [2]


Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi öğrenme ortamlarında farklı konumlandırılan benzeşimlerin öğrenenlerin akademik başarıları ve öğrendiklerinin kalıcılıklarına etkisini belirlemektir. Araştırmada faktöriyel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Ankara Üniversitesi Elmadağ Meslek Yüksek Okulu Bilgisayar Teknolojileri Bölümü 2011-2012 eğitim öğretim yılı Bahar dönemi “Ağlarda Veri İletişimi 1” dersini seçen 93 kişiden oluşmuştur. Öğrencilere 4 farklı çevrimiçi öğrenme ortamı sunulmuş, öğrenenler bu ortamlara rastgele seçim yöntemine göre atanmışlardır. Ortam 1, Ortam 2 ve Ortam 3 de çalışan öğrenenlerin akademik başarı puanları Ortam 4 de çalışan öğrenenlere göre artış göstermiş ancak kendi aralarında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Ortam 1, Ortam 2 ve Ortam 3 de çalışan öğrenenlerin kalıcılık puanları Ortam 4 de çalışan öğrenenlere göre artış göstermemiştir

Çevrimiçi Öğrenme, Etkileşim, Benzeşim, Akademik Başarı, Kalıcılık
  • Ausubel, D. P. (1968). Educational psychology: A cognitive view. New York: Holt, Rinehart & Winston.
  • Clark, R. (2000). Evaluating Distance Education: Strategies and Cautions. Quarterly Review of Distance Education ,1, 3-16.
  • Coppola, N. W. (2005). Changing roles for online teachers of technical communication. In C. H. Sides (Series Ed.) & K. C. Cook & K. Grant-Davie (Vol. Eds.), Online education: Global questions, local answers (pp. 89-99). Amityville, NY: Baywood.
  • Curtis, R. V. and Reigeluth, C. M. (1984). The use of analogies in written text. Instructional Science, 13, 99-117.
  • Çakır, H., Uluyol, Ç. ve Karadeniz, Ş. (2008). Öğretim stratejileri., H.İ. Yalın (Editör). İnternet Temelli Eğitim. (1. Basım). Ankara. Nobel Akademi Yayınevi. 65-105.
  • Gentner, D. and Holyoak, K. J. (1997). Reasoning and learning by analogy: Introduction. American Psychologist, 52, 32-34.
  • Gilbert, L. and Moore, D. R. (1998). Building interactivity into web courses: Tools for social and instructional interaction. Educational Technology, 38(3), 29-35.
  • Gunawardena, C. N. and McIsaac, M. S. (2004). Distance education. Handbook of research for educational communications and technology, Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates 2: 355-395
  • Heywood, D. (2002). The place of analogies in science education. Cambridge Journal of Education, 35, 233-247
  • Jung, I. (2011). The dimensions of e-learning quality: from the learners perspective. Education Technical Research Development, 59, 445-464.
  • Kalyuga, S. (2007). Enhancing instructional efficiency of interactive e-learning environments: a cognitive load perspective. Educational Psychol Review, 19, 387-399.
  • Kearney, M. and Young, K. (2007). An emerging learning design based on analogical reasoning. Proceedings of the 2nd International LAMS Conference, 51-61.
  • Lawwill, K.S. (1999). Using writing to learn strategies: Promoting peer collaboration among high school science teachers. Ph.D Thesis, Faculty of Virginia Polytechnic Institue.
  • Mayer, B. (1987). The dynamics of power in mediation and negotiation. Conflict Resolution Quarterly, 16, 75-86.
  • Moore, M. G. (1989). Three types of interactions. The American Journal of Distance Education, 3(2), 1-6.
  • Moore, M. G. (2007). The theory of transactional distance. In M. G. Moore (Ed.), Handbook of distance education, 2nd ed., 89–104. Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Moore, M. G., and Kearsley, G. (1996). Distance education: A systems view. Boston, MA: Wadsworth Publishing.
  • Moore, M. G. and Kearsely, G. (2005). Distance education: A systems view, 2nd ed. Thomson/Wadsworth
  • Nguyen D.-D. and Kira D.S. (2000). Summative and Formative Evaluations of Internetbased Teaching. In L. Lau (ed.) Distance Learning Technologies: Issues, Trends and Opportunities, Hershey, PA: Idea Group Publishing.
  • Paris, N. A., and Glynn, S. (2004). Elaborate analogies in science text: tools for enhancing preservice teachers knowledge and attitudes. Contemporary Educational Psychology, 29, 230–247.
  • Reigeluth, C. M. and Stein, F. S. (1983). The Elaboration Theory of Instruction. In C. M. Reigeluth (ed), Instructional Design Theories and Models: An Overview of their Current States. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Schrum, L. (2000). Online teaching and learning: Essential conditions for success. In L. Lau (Ed.), Distance learning technologies: Issues, trends, and opportunities (91-106). Hershey, PA: Idea Group Publishing
  • Shea, P. and Bidjerano, T. (2009). Cognitive presence and online learner engagement: a cluster analysis of the community of inquiry framework. Journal of Computer High Education, 21, 199-217.
  • Sorensen, C. and Baylen, D. (2000). Perception versus reality: Views of interaction in distance education. Quarterly Review of Distance Education, 1(1), 45-58.
  • Thiele, R.B. and Treagust, D.F., (1994) The nature and extent of analogies in secondary chemistery textbooks. Instructional Science, 22, 61-74
Birincil Dil tr
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-7691-5296
Yazar: Yakup YILMAZ (Sorumlu Yazar)
Kurum: NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0002-6355-7661
Yazar: Halil İbrahim YALIN
Kurum: ULUSLARARASI KIBRIS ÜNİVERSİTESİ
Ülke: KKTC


Tarihler

Başvuru Tarihi : 15 Kasım 2019
Kabul Tarihi : 14 Aralık 2019
Yayımlanma Tarihi : 30 Aralık 2019

Bibtex @araştırma makalesi { tebd647450, journal = {Türk Eğitim Bilimleri Dergisi}, issn = {}, eissn = {2459-1912}, address = {Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bosna Binası 1.Kat 102 Nolu Oda Yenimahalle/Ankara}, publisher = {Gazi Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {17}, pages = {443 - 462}, doi = {}, title = {Çevrimiçi Ders Süreçlerinde Farklı Konumlandırılan Benzeşimlerin Öğrencinin Akademik Başarısına ve Kalıcılığına Etkisi}, key = {cite}, author = {Yılmaz, Yakup and Yalın, Halil İbrahim} }
APA Yılmaz, Y , Yalın, H . (2019). Çevrimiçi Ders Süreçlerinde Farklı Konumlandırılan Benzeşimlerin Öğrencinin Akademik Başarısına ve Kalıcılığına Etkisi . Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , 17 (2) , 443-462 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/50950/647450
MLA Yılmaz, Y , Yalın, H . "Çevrimiçi Ders Süreçlerinde Farklı Konumlandırılan Benzeşimlerin Öğrencinin Akademik Başarısına ve Kalıcılığına Etkisi" . Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 17 (2019 ): 443-462 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/50950/647450>
Chicago Yılmaz, Y , Yalın, H . "Çevrimiçi Ders Süreçlerinde Farklı Konumlandırılan Benzeşimlerin Öğrencinin Akademik Başarısına ve Kalıcılığına Etkisi". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 17 (2019 ): 443-462
RIS TY - JOUR T1 - Çevrimiçi Ders Süreçlerinde Farklı Konumlandırılan Benzeşimlerin Öğrencinin Akademik Başarısına ve Kalıcılığına Etkisi AU - Yakup Yılmaz , Halil İbrahim Yalın Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Türk Eğitim Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 443 EP - 462 VL - 17 IS - 2 SN - -2459-1912 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Çevrimiçi Ders Süreçlerinde Farklı Konumlandırılan Benzeşimlerin Öğrencinin Akademik Başarısına ve Kalıcılığına Etkisi %A Yakup Yılmaz , Halil İbrahim Yalın %T Çevrimiçi Ders Süreçlerinde Farklı Konumlandırılan Benzeşimlerin Öğrencinin Akademik Başarısına ve Kalıcılığına Etkisi %D 2019 %J Türk Eğitim Bilimleri Dergisi %P -2459-1912 %V 17 %N 2 %R %U
ISNAD Yılmaz, Yakup , Yalın, Halil İbrahim . "Çevrimiçi Ders Süreçlerinde Farklı Konumlandırılan Benzeşimlerin Öğrencinin Akademik Başarısına ve Kalıcılığına Etkisi". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 17 / 2 (Aralık 2020): 443-462 .
AMA Yılmaz Y , Yalın H . Çevrimiçi Ders Süreçlerinde Farklı Konumlandırılan Benzeşimlerin Öğrencinin Akademik Başarısına ve Kalıcılığına Etkisi. TEBD. 2019; 17(2): 443-462.
Vancouver Yılmaz Y , Yalın H . Çevrimiçi Ders Süreçlerinde Farklı Konumlandırılan Benzeşimlerin Öğrencinin Akademik Başarısına ve Kalıcılığına Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2019; 17(2): 443-462.