Migration in contemporary societies is a complex global process shaped by the interplay of political, economic, and sociocultural factors. Refugee and migrant movements lead to demographic, cultural, and socio-spatial transformations in host societies. This study, using an arts-based action research approach, examined attitudes towards refugees and aimed to better understand the impact of migration on these dynamics. Twenty-six participants, aged 19 to 43, of whom 92% were teachers and 7.7% were teacher candidates, participated in an online drama workshop focusing on refugee issues. The workshop, using techniques such as word association, sentence completion, ranking, and reflection, facilitated empathy. Data collected using various artistic methods, including drawing, frozen images, role-playing, and drama, were analyzed using content analysis. The findings clearly demonstrated how the drama workshop enhanced participants’ empathy and altruistic attitudes towards refugees. Participants became aware of the negative impacts of forced migration, such as prejudice, poverty, and dispossession. The research highlights that participants recognized the social dimensions of migration affecting various aspects of individuals' lives. It underscores the crucial role of teachers in promoting social integration, understanding, reducing prejudice, and combating discrimination against refugees. By advocating for social cohesion, teachers can contribute to peaceful coexistence between refugee populations and host communities.
Çağdaş toplumlarda göç, karmaşık bir küresel süreç olup siyasi, ekonomik ve sosyokültürel faktörlerin etkileşimi sonucu şekillenir. Mülteci ve göçmen hareketlilikleri, ev sahibi toplumlarda demografik, kültürel ve sosyo-mekânsal dönüşümlere yol açar. Bu çalışmada, sanat temelli eylem araştırması yöntemiyle mültecilere yönelik tutumlar incelenerek, göçün bu dinamikler üzerindeki etkileri daha iyi anlaşılmaya çalışılmıştır. Yaşları 19 ile 43 arasında değişen, %92'si öğretmen ve %7,7'si öğretmen adayı olan yirmi altı katılımcı, mülteci sorunlarına odaklanan çevrim içi bir drama atölyesine katılmıştır. Kelime ilişkilendirme, cümle tamamlama, sıralama ve yansıtıcı tekniklerin kullanıldığı atölye empati kurmayı kolaylaştırmıştır. Çeşitli sanatsal yöntemler kullanılarak toplanan veriler içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Bu analiz, verilerdeki örüntüleri, temaları ve anlamları belirginleştirmiştir. Bulgular, drama atölyesinin katılımcıların mültecilere yönelik empati ve özgeci tutumlarını nasıl geliştirdiğini açıkça göstermektedir. Katılımcılar zorunlu göçün önyargı, yoksulluk ve mülksüzleştirme gibi olumsuz etkilerinin farkına varmıştır. Araştırma, katılımcıların göçün bireylerin yaşamlarının çeşitli yönlerini etkileyen sosyal boyutlarının farkında olduklarını vurgulamaktadır. Öğretmenlerin sosyal bütünleşme, anlayış, önyargıların azaltılması ve mültecilere yönelik ayrımcılıkla mücadeleyi teşvik etmedeki hayati rolünün altını çizmektedir. Öğretmenler, sosyal uyumu savunarak mülteci nüfus ile ev sahibi toplumlar arasında barış içinde bir arada yaşamaya katkıda bulunabilirler.
Sanat-temelli araştırma Drama Öğretmenlerin mülteci ve göç algısı Yansıtmacı teknikler
Araştırmada veri toplama araçlarının kullanılması için XX Üniversitesi Etik Kurulundan YY referans numarasıyla etik onay alınmıştır.
Araştırmaya katılan tüm öğretmen ve öğretmen adaylarına teşekkür ederiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çok Kültürlü Eğitim, Kapsayıcı Eğitim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 2 |