Background: Trauma is one of the most encountered and fatal cases in prehospital area. The objective of this study is the evaluation of the “Trauma Advanced Life Support Training (TALST)” which is a learner focused, little group study natured, practice and simulation predominated training program implemented to aim interfering trauma, facilitating the far transfer of the knowledge of the learners and internalizing life time learning.
Methods: TALST which was implemented 4 times in the time period between June-October 2015 with 89 participants were included as investigation material. IBM Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 21.0 were used as statistical analyses. Frequency distribution were calculated for pre-test, post-test and pratic examination. Chi square test was used for comparing analysis.
Results: In statistical analysis, there were significant diversities in all success rates of pretest and post-test means of the four courses. The lowest post-test success rate mean of all courses was over 85 which is the official success limit.
Conclusions: TALST is the first 4C-ID designed training program in our country. Due to the one by one correspondence of trauma training by the pattern of 4C-ID educational design model purposed for complex learning, a succesful and effective training program occured.
Inservice training; professional education advanced life support educational assessment competency-based education
Amaç
Çalışmanın amacı, hastane öncesinde
karşılaşılma ve ölüm oranı yüksek vakalar arasında yer alan travmaya, daha
etkili, doğru ve acil müdahale edebilmek için, öğrenen merkezli, küçük grup
çalışması içeren, uygulama ve simülasyon ağırlıklı, gerçek yaşam ortamlarıyla
uyumlu, öğrenenlerin uzak transferini kolaylaştırmayı, yaşam boyu öğrenmeyi
içselleştirmeyi amaçlayan bir eğitim programı olarak hayata geçirilen “Travma
İleri Yaşam Desteği Eğitimi (TİYDE) ”nin tanıtılmasıdır.
Gereç ve Yöntem
Araştırmada inceleme materyali olarak Haziran-Ekim 2015 zaman aralığında 89
katılımcı ile 4 kez uygulanan TİYDE ele alınmıştır. İstatistiksel analizler
için IBM Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 21.0
kullanılmıştır. Ön-test, son-test ve uygulama sınavları için frekans
dağılımları hesaplanmış, karşılaştırmalı analizler için ki-kare testi
uygulanmıştır.
Bulgular
İstatistiksel
bulgularda; her kurs için uygulama sınavlarındaki task gruplarına yönelik
başarı oranları, ön-test ve son-test ortalamaları, kurslar arası uygulama sınav
sonuçları ve cinsiyete göre ön-test, son-test ve uygulama sınavları
karşılaştırılmıştır.
Sonuç
TİYDE
programı, ülkemizde 4C-ID yöntemi kullanılarak tasarlanmış ilk eğitim
programıdır. Karmaşık beceri öğretiminin hedeflendiği 4C-ID öğretim tasarımı
modelinin şablonu travma eğitiminin içeriği ve amacıyla bire bir örtüştüğü için
başarılı ve etkin bir eğitim programı ortaya çıkmıştır. Travma eğitiminde ve
diğer karmaşık öğrenme gerektiren beceri eğitimlerinde 4C-ID yönteminin
kullanıldığı başka çalışmalara da gereksinim vardır.
Hizmet içi eğitim profesyonel eğitim ileri yaşam desteği eğitimsel değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 51 |