Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

Multidisipliner klinik staj programlarının geliştirilmesinde TEAD katkısına bir örnek: ACU Ortopedi/FTR Stajı

Yıl 2019, Cilt: 18 Sayı: 55, 101 - 107, 31.08.2019
https://doi.org/10.25282/ted.575467

Öz

Dünyada 1950’lerden itibaren başlayan
tıp eğitiminde entegre eğitim sistemleri , ülkemizde 1960'lı yıllardan itibaren
giderek artan sayıda fakültede uygulanmaya başlamıştır. Tıp eğitim
programlarındaki entegrasyon tıp fakülteleri tarafından uygulanmakta olsa da
gerçek anlamda  entegrasyonun
gerçekleştirildiği konusunda belirgin farklılıklar ve sorunlar da
bulunmaktadır.  Klinik staj
eğitimlerindeki  entegrasyon ise oldukça
farklı özellikler içermektedir, yatay dikey entegrasyon açısından  taska dayalı 
öğrenme yöntemleri ile entegrasyon 
sağlanabildiği gibi  disiplinler
arası entegrasyon uygulamaları da vardır. Entegrasyonun eğitim içeriği ve  eğitimin verilme yöntemleri açısından
yapılanmasının yanı sıra ölçme değerlendirmesi de ayrı önem taşımaktadır.



Bu makaledeki amaç  ACU Tıp Fakültesi 5. Sınıf Ortopedi/FTR  stajının 
TEAD ile  ortak bir çalışma sonucu
gerçekleştirdiği   program geliştirme
çalışmalarını tartışmaya açmak ve  TEAD
katkısı ile  gelişen bir klinik eğitim
programı geliştirme   aşamalarını  ortaya koymaktır.



Süreçlerin yürütülmesinde öğretim
üyelerinin bireysel motivasyonlarının varlığı başarıyı sağlayan önemli
faktörlerden biridir. Klinik dönemde görev yapan öğretim üyelerinin hizmet iş
yükleri nedeni ile  karşılaşmış oldukları
zorluklara rağmen birlikte çalışarak tıp eğitimine katkı sağlayan  süreçler geliştirme konusunda istekli ve
başarılı olacakları durumlar geliştirebildikleri bu çalışma süreci ile  görülmüştür. TEAD’lar klinik dönemdeki bu
multidisipliner çalışmalarda danışman 
rolünü  etkin olarak
sürdürmelidir. 

Kaynakça

  • Wall A., Leckie A. Curriculum Integration: An Overview. Current Issues in Middle Level Education, 2017; 22 (1): 36-40
  • Harden RM. The integration ladder: a tool for curriculum planning and evaluation. Medical Education 2000;34:551-557.
  • Şenol Y., Aktekin M. Tıp Eğitiminde Entegrasyon. Tıp Eğitimi Dünyası, 2003;13: 51-58
  • https://www.acibadem.edu.tr/mezuniyet-oncesi
  • http://kongre.teged.org/uploads/GiBtLCaL/media/utes-2017-bildiri-kitapcigi_gG5djEiE.pdf
  • http://kongre.teged.org/uploads/Tr8J4Mvm/media/utes-2019-kitapcikpdf_4ailVrsC.pdf

An example of TEAD contribution to the development of multidisciplinary clinical clerckship programs: ACU Orthopedics / Physical Medicine and Rehabilitation Clerckship Program

Yıl 2019, Cilt: 18 Sayı: 55, 101 - 107, 31.08.2019
https://doi.org/10.25282/ted.575467

Öz

Introduction

Integrated education systems in medical education, which started in the world since the 1950s, have been applied in an increasing number of faculties since the 1960s in our country. Although the integration of medical education programs is implemented by medical schools, there are also significant differences and problems regarding the realization of integration. horizontal and vertical integration in clinical trainings has quite different and difficult  features regarding both content and context.  In addition, assessment has also of particular importance while  structuring integration.

Aim

The aim of this article is to discuss the program development studies of the 5th grade Orthopedics / PTR clerkship of Acıbadem Universtity School of Medicine as a result of a joint study with Department of Medical Education (DME) and to reveal the stages of developing a clinical training program with the contribution of DME.

Conclusion

The existence of individual motivations of the faculty members is one of the important factors in the success of the process. It was seen that, despite the difficulties faced by the service workloads of the faculty members working in the clinical period, they were able to work together and develop situations in which they would be successful and willing to develop processes that contribute to medical education. DMEs should effectively act as consultants in these multidisciplinary studies in the clinical period.

Kaynakça

  • Wall A., Leckie A. Curriculum Integration: An Overview. Current Issues in Middle Level Education, 2017; 22 (1): 36-40
  • Harden RM. The integration ladder: a tool for curriculum planning and evaluation. Medical Education 2000;34:551-557.
  • Şenol Y., Aktekin M. Tıp Eğitiminde Entegrasyon. Tıp Eğitimi Dünyası, 2003;13: 51-58
  • https://www.acibadem.edu.tr/mezuniyet-oncesi
  • http://kongre.teged.org/uploads/GiBtLCaL/media/utes-2017-bildiri-kitapcigi_gG5djEiE.pdf
  • http://kongre.teged.org/uploads/Tr8J4Mvm/media/utes-2019-kitapcikpdf_4ailVrsC.pdf
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

Tekin Kerem Ülkü Bu kişi benim 0000-0003-3980-7226

Şule Arslan Bu kişi benim 0000-0003-2215-4142

Levent Altıntaş Bu kişi benim 0000-0002-4950-6956

Melike Şahiner 0000-0001-6561-7675

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2019
Gönderilme Tarihi 11 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 55

Kaynak Göster

Vancouver Ülkü TK, Arslan Ş, Altıntaş L, Şahiner M. Multidisipliner klinik staj programlarının geliştirilmesinde TEAD katkısına bir örnek: ACU Ortopedi/FTR Stajı. TED. 2019;18(55):101-7.