Amaç: Bu çalışmanın amacı, tıp fakültesi öğrencilerinin probleme dayalı öğrenmeye (PDÖ) yönelik görüş ve tutumlarını belirlemek ve bu görüş ve tutumlar üzerindeki olası etkili faktörleri araştırmaktır.
Yöntem: Çalışma tanımlayıcı bir anket modeli olarak tasarlanmıştır. Veriler, PDÖ müfredatı uygulayan Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde eğitim gören 569 tıp öğrencisinden toplanmıştır. Öğrencilerin PDÖ’ye yönelik görüş ve tutumları üzerinde olası etkili faktörler cinsiyet, mezun olduğu lise türü, öğrenim gördükleri dönem ve kendilerine yeni bir şans verilse tıp eğitimine devam etme/me tercihleri olarak düşünülmüştür. Görüş ve tutumların birbirini etkileyebileceği ihtimaline ilişkin olarak, aynı zamanda aralarındaki ilişkiyi de araştırılmıştır. Veriler, “kişisel gelişim”, “mesleki gelişim” ve “öğrenme süreci” olarak 3 boyuttan oluşan ‘PDÖ’ye yönelik öğrenci görüş ölçeği’ ve olumlu ve olumsuz maddeler içeren ‘PDÖ tutum ölçeği’ kullanılarak toplanmıştır.
Bulgular: “PDÖ’ye yönelik öğrenci görüş ölçeği” nin üç boyutuna verilen cevap aralıkları katılıyorum ve orta düzeyde katılıyorum şeklindedir. Öğrencilerin PDÖ konusundaki görüşleri cinsiyetlerine ve mezun olduğu lisenin türüne göre farklılık göstermemiştir. Ancak, tıp eğitiminin ilk yılında olan ve kendilerine yeni bir şans verilse tıp eğitimini bırakmak istemeyen öğrencilerin görüş puanları daha yüksektir. “PDÖ'ye yönelik tutum ölçeği” nin iki boyutuna verilen cevap aralıkları katılıyorum ve emin değilim şeklindedir. Öğrencilerin PDÖ'ye yönelik tutum puanları kadınlar, birinci sınıf tıp öğrencileri ve kendilerine yeni bir şans verilse tıp eğitimini bırakmak istemeyen öğrencilerde daha yüksektir. Mezun olduğu lise türü, öğrencinin PDÖ'ye yönelik tutumlarında etkisiz bulunmuştur. Öğrencilerin PDÖ'ye yönelik görüşleri ile PDÖ'ye yönelik tutumları arasında yüksek düzeyde anlamlı bir korelasyon bulunmuştur.
Sonuç: Çalışma sonuçları öğrencilerin PDÖ ye yönelik tutumlarının olumlu olduğunu ve aynı zamanda PDÖ hakkında olumlu görüşleri olan öğrencilerin PDÖ ye yönelik tutumlarının da olumlu olduğunu ortaya koymaktadır.
Probleme Dayalı Öğrenme Tıp Eğitimi Ölçek Öğrenci Görüşü Öğrenci Tutumu
Aim: The purpose of this study is to determine views and attitudes of medical students towards problem based learning (PBL) and to investigate possible effective factors on those views and attitudes.
Methods: The study was designed in a descriptive survey model. The data were gathered from 569 medical students studying at Pamukkale University Faculty of Medicine which runs a PBL curriculum. Possible effective factors on student views and attitudes towards PBL were considered as gender, high school background, current level of medical education and intention for drop out of the school. Regarding the possibility that the views and attitudes may affect each other, we also investigated the relation between them. The data were collected using “Measure for student views on PBL” which has three dimensions of “personal development”, “professional development” and “learning processes”, and “Attitude Scale Towards PBL” which has two dimensions of “positive items” and “negative items”.
Results: The response ranges given for the three dimensions of the “Measure for student views on PBL” were I agree and I agree at a moderate level. The students' views on PBL did not differ regarding gender and high school background. However, student view scores were higher among those who were in the first year of medical education and who did not intend to drop out of school. The response ranges given for the three dimensions of the “attitude scale towards PBL” were I agree and I agree at a moderate level. The students' attitude scores towards PBL were higher among females, first year medical students and those who did not intend to drop out of school. Highschool background was found ineffective on student attitudes towards PBL: There was a significant high correlation between students' views on and attitudes towards PBL.
Conclusions: The results of the study suggest that the students' attitudes towards PBL are positive and the students having positive opinions about PBL also had positive attitudes towards PBL.
Problem Based Learning Medical Education Scale Student Opinion Student Attitude
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 61 |