Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analyzing Medical Students’ Educational Needs for Web-Based Escape Room Design

Yıl 2024, Cilt: 23 Sayı: 70, 77 - 92, 31.08.2024
https://doi.org/10.25282/ted.1447559

Öz

Background: This study aims to determine the learning needs of medical students to design web-based escape rooms tailored to their needs.
Methods: In this qualitative research, the educational needs of medical students in web-based escape rooms were determined using the "basic qualitative research" design. Participants were 3rd and 4th year medical students from XXX University. 23 students from 3rd year and 31 students from 4th year participated in the focus-group interviews. A semi-structured interview form was used as the data collection tool, and the data collection process took place during December 2023-January 2024. Data were analyzed through deductive content analysis.
Results: The results revealed students are aware that emergency remote teaching period has pros and cons, and they used various additional resources, learning materials, and web-based applications to support their individual learning processes during this period. In addition, they prefer clinical case-based applications in the design of escape rooms.
Conclusions: This study provides important findings regarding the content and design of escape room games. In escape room design, especially in emergency remote teaching practices during the COVID-19 pandemic, the positive and negative aspects perceived by students will be considered, the content and design will be developed according to students' learning needs.

Proje Numarası

223K237

Kaynakça

  • 1. https://www.gmc-uk.org/ethical-guidance/ethical-guidance-for-doctors/good-medical-practice/domain-3-communication-partnership-and-teamwork 2. Stewart M., Brown J.B., Weston W., McWhinney I.R., McWilliam C.L., & Freeman T.Patient-Centered Medicine: Transforming the Clinical Method (3rd ed.). CRC Press. 2013.https://doi.org/10.1201/b20740 3. Gupta S, Dabas A, Swarnim S, Mishra D. Medical education during COVID-19 associated lockdown: Faculty and students' perspective. Med J Armed Forces India. 2021 Feb;77(Suppl 1):S79-S84. doi: 10.1016/j.mjafi.2020.12.008.

Web Tabanlı Kaçış Odası Tasarımı için Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme İhtiyaçlarının Belirlenmesi

Yıl 2024, Cilt: 23 Sayı: 70, 77 - 92, 31.08.2024
https://doi.org/10.25282/ted.1447559

Öz

Amaç: Bu araştırmanın amacı, tıp fakültesi öğrencilerine yönelik web tabanlı kaçış odalarının tasarımında kullanılmak üzere, öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını belirlemektir.
Yöntem: Nitel araştırma türünde yapılandırılmış bu çalışmada tıp fakültesi öğrencileri için hazırlanacak web tabanlı kaçış odalarında öğrencilerin öğrenim ihtiyaçları “temel nitel araştırma” deseni ile incelenmiştir. Katılımcılar XXX Üniversitesi Dönem 3 ve Dönem 4 öğrencileridir. Odak grup görüşmesi türünde gerçekleştirilen araştırmada dönem 3 öğrencilerinden 23, dönem 4 öğrencilerinden 31 öğrenci araştırmaya katılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve veri toplama işlemi Aralık-2023 ve Ocak 2024 döneminde gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde tümdengelimsel içerik analizi kullanılmıştır.
Bulgular: Katılımcıların acil uzaktan öğretim döneminde çevrimiçi ortamda verilen eğitimin olumlu ve olumsuz yönlerinin farkında olduğunu, bu süreçte bireysel öğrenme süreçlerini desteklemek için çeşitli ek kaynak, öğrenme materyali, web tabanlı uygulamalarından yararlandıkları ve öğrencilerinin kaçış odası tasarımında daha çok klinik vaka temelli uygulamaları görmek istedikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Sonuç: Bu çalışma, öğrencilerin kendileri için hazırlanacak kaçış odası oyunlarının içerik ve tasarımı ile ilgili önemli veriler sunmuştur. Kaçış odası tasarımında, özellikle COVID-19 pandemi sürecinde yürütülen acil uzaktan öğretim uygulamalarında öğrencilerin olumlu ve olumsuz gördüğü durumlar göz önünde bulundurulacak, içerik ve tasarım açısından öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarına göre düzenlenecektir.

Etik Beyan

Bu makale TÜBİTAK 1001-Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında desteklenen 223K237 numaralı “Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Öğretim Sürecini Destekleyici Web Tabanlı Kaçış Odalarının Tasarlanması, Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi” başlıklı projede kapsamında üretilmiştir.

Destekleyen Kurum

TÜBİTAK

Proje Numarası

223K237

Teşekkür

Çalışmamıza gönüllü katılım gösteren Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerine teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • 1. https://www.gmc-uk.org/ethical-guidance/ethical-guidance-for-doctors/good-medical-practice/domain-3-communication-partnership-and-teamwork 2. Stewart M., Brown J.B., Weston W., McWhinney I.R., McWilliam C.L., & Freeman T.Patient-Centered Medicine: Transforming the Clinical Method (3rd ed.). CRC Press. 2013.https://doi.org/10.1201/b20740 3. Gupta S, Dabas A, Swarnim S, Mishra D. Medical education during COVID-19 associated lockdown: Faculty and students' perspective. Med J Armed Forces India. 2021 Feb;77(Suppl 1):S79-S84. doi: 10.1016/j.mjafi.2020.12.008.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Tıp Eğitimi
Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

Güneş Korkmaz 0000-0002-9060-5972

Turgay Alakurt 0000-0002-9593-5305

Sacide Güzin Mazman 0000-0003-2188-221X

Murat Tekin 0000-0001-6841-3045

Ender Tekeş 0000-0001-5375-4621

Taylan Çelik 0000-0002-7568-035X

Emre Sedar Saygılı 0000-0003-0022-5704

Mehmet Göktuğ Kılınçarslan 0000-0003-4197-1914

Mustafa Kemal Alimoğlu 0000-0002-0587-1177

Çetin Toraman 0000-0001-5319-0731

Mustafa Onur Yurdal 0000-0002-9632-7192

Yahya Doğan 0000-0003-4355-4444

Proje Numarası 223K237
Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 5 Mart 2024
Kabul Tarihi 12 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 23 Sayı: 70

Kaynak Göster

Vancouver Korkmaz G, Alakurt T, Mazman SG, Tekin M, Tekeş E, Çelik T, Saygılı ES, Kılınçarslan MG, Alimoğlu MK, Toraman Ç, Yurdal MO, Doğan Y. Web Tabanlı Kaçış Odası Tasarımı için Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme İhtiyaçlarının Belirlenmesi. TED. 2024;23(70):77-92.