Gerek toplumsal alanda gerekse mesleki yaşamda iletişim ile duygu
durumunun iyi yönetilmesi kişinin yaşam doyumunda önemli bir yere sahiptir.
Özellikle sosyal bir meslek olan öğretmenlikte iletişim ile duygusal zekâ
durumu oldukça önemlidir. Öğretmenlerin duygusal zekâları ile iletişim
becerileri arasındaki ilişki onların öğrencilere olan yaklaşımlarını, mesleki
başarılarını etkileyebilmektedir. Bu hususlardan hareketle bu araştırmada
Türkçe öğretmenlerinin duygusal zekâları ile iletişim becerileri arasındaki
ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeline dayalı olan bu
çalışmaya 284 gönüllü Türkçe öğretmeni katılmıştır. Ölçme aracı olarak
Reuven Bar-On (1997) tarafından geliştirilen ve Mumcuoğlu (2002) tarafından
Türkçeye uyarlanan duygusal zekâ envanteri (EQ-i) ile Huang ve Lin (2018)
tarafından geliştirilen ve Çinpolat, Çıkrıkçı (2021) tarafından Türkçeye
uyarlanan Kişilerarası İletişim Yetkinliği Envanteri (KİYE) kullanılmıştır.
SPSS 22.0 programı ile yapılan analiz sonuçlarına göre, Türkçe
öğretmenlerinin iletişim becerileri ile duygusal zekâ düzeyleri arasında anlamlı
ilişki vardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |