Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DETERMINING THE LEVELS OF ACQUISITION OF BASIC, TECHNICAL AND MUSICAL BEHAVIORS IN PIANO EDUCATION OF STUDENTS RECEIVING VOCATIONAL MUSIC EDUCATION AT UNIVERSITY LEVEL

Yıl 2024, , 391 - 409, 15.03.2024
https://doi.org/10.7884/teke.1406119

Öz

This research aims to determine the level of acquisition of basic, technical and musical behaviors in piano education by students receiving professional music education at the university level. For this purpose, the research was carried out within the framework of the survey model, which is one of the quantitative research methods. The research was conducted in the 2023-2024 academic year in Turkey in conservatories, music departments affiliated with fine arts faculties, and music education departments affiliated with education faculties, with faculty members who provide piano education in courses such as basic piano and auxiliary piano, other than major piano. In this regard, a total of 96 faculty members from 52 universities participated in the research. In the research, a personal information form and a survey form designed to determine the students' level of acquisition of basic, technical and musical behaviors in piano education, according to the opinions of the instructor, were used as data collection tools. The prepared survey form was presented to faculty members face to face and online. The distribution of the instructors' answers to the items was analyzed as percentage (%) and frequency (f) and their positive or negative opinions were interpreted. On the other hand, oneway analysis of variance (ANOVA) was applied to compare the answers given according to institution type. In the research, in line with the opinions of the instructors, it was concluded that the music teaching students of the conservatory, faculty of fine arts and faculty of education acquired basic behaviors to a great extent within the scope of piano education given in courses such as auxiliary piano / basic piano other than the main instrument piano, and they acquired technical and musical behaviors at a moderate level. In addition, it was determined that the answers given by the faculty members did not differ depending on the type of institution they work in.

Kaynakça

  • Agay, D. (1981). Teaching piano: A comprehensive guide and reference book for the instructor. New York: Yorktown Music.
  • Alço, P. & Bilgin, S. (2012). Müzik öğretmenliği programı öğrencilerinin piyano eğitimine ilişkin görüşleri. E-Journal of New World Sciences Academy, 7(2), 110-122.
  • Babacan, E. (2016). Piyano eğitiminde karşılaşılan güçlüklere ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. International Online Journal of Educational Sciences, 8(1), 170-185. doi: http://dx.doi.org/10.15345/iojes.2016.01.014
  • Buchanan, G. (1964). Skills of piano performance in the preparation of music educators. Journal Of Research In Music Education, 134-138. doi: https://doi.org/10.2307/3343653
  • Büyüköztürk, Ş. Çakmak, E. K. Akgün, Ö. E. Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 26. Baskı.
  • Çevik, D. B. (2007). Piyano öğretimi neden zordur? Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (15), 62-79.
  • Çiçek, V. & Apaydınlı, K. (2016). Güzel sanatlar liselerinde piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri (Karadeniz Bölgesi örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(4), 1471-1491.
  • Ekinci, H. & Gün, E. (2013). Piyano eğitiminde müzikal ifade ve yorum (Ed. Sibel Karakelle), Piyano Öğretiminde Pedagojik Yaklaşımlar. Ankara: Pegem Akademi.
  • Erdal, G. G. (2009). Piyano çalmada koordinasyon ve kondisyon. Ankara: Müzik Eğitimi.
  • Ertem, Ş. (2011). Orta düzey piyano eğitimi için repertuvar seçme ilkeleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 645 – 652.
  • Ertürk, S. (1972). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe.
  • Feridunoğlu, L. (2004). Müziğe giden yol (3. Baskı). İstanbul: İnkılâp.
  • Gültek, B. (2004). Piyano eğitiminde var olan eğitim ekollerinin felsefeleri ve günümüz çalışmalarında kullanılabilirlikleri hakkında öğretim elemanlarının görüşleri (GÜGEF örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Işıkdemir, T. (2019). 5-6 yaş çocukların piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve eğitimci görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kaleli, Y. S. & Barışeri, N. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının piyano eğitimi sürecinde kazandıkları teknik davranışların incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 23-48.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi (37. Baskı). Ankara: Nobel.
  • Kasap, B. T. (2004). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda yardımcı çalgı piyano dersler üzerine bir araştırma. 1924–2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, SDÜ, 7-10 Nisan, Isparta.
  • Kılıç, I. (2003). Eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin piyano eğitiminde başarıyı etkileyen faktörlere ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kutluk, Ö. (2001). Türkiye’de müzik öğretmeni yetiştirmede piyano eğitimi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Schelling, E. Haake, C. J. Haake, G. M. & Mcconathy, O. (1932). Oxford piano course. New York: Oxford University Press.
  • Sönmezöz, F. (2006). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki eşlik öğretiminin müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Şahin, P. & Yadigaroğlu, Z. (2017). Güzel sanatlar liselerinde piyano öğretimi sürecinin öğretmen ve öğrenci görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Tekeli, B. & Bulut, F. (2019). Piyano eğitimi dersi yeterliklerinin kazanılmasına ilişkin uzman görüşleri. TURAN: Stratejik Araştırmalar Merkezi, 11(44), 500-510. doi: http://dx.doi.org/10.15189/1308-8041
  • Tufan, S. (1996). I. Ulusal Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümleri Sempozyumu. Bursa.
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum. Ankara: Evrensel Müzik Evi.
  • Varış, F. (1978). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Yazıcı, T. (2013). Piyano öğretiminde karşılaşılan sorunların piyano öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi. Sed-Sanat Eğitimi Dergisi, 1(2), 130-150.
  • Yönetken, H. B. (1996). Müzik öğretimi / okulda çalgı sorunu ve çalgısal müzik etkinlikleri. Ankara: Müzik Ansiklopedisi.
  • Yücetoker, İ. (2009). Müzik eğitimi ana bilim dalı piyano öğretim elemanlarının ve öğrencilerinin mevcut piyano eğitiminin durumuna ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

ÜNİVERSİTE DÜZEYİNDE MESLEKİ MÜZİK EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN PİYANO EĞİTİMİNDE TEMEL, TEKNİK VE MÜZİKAL DAVRANIŞLARI KAZANMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2024, , 391 - 409, 15.03.2024
https://doi.org/10.7884/teke.1406119

Öz

Bu araştırmada üniversite düzeyinde mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin piyano eğitiminde temel, teknik ve müzikal davranışları kazanma düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırma nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli çerçevesinde gerçekleşmiştir. Araştırma 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Türkiye’de konservatuvarlar, güzel sanatlar fakültelerine bağlı müzik bölümleri ile eğitim fakültelerine bağlı müzik eğitimi ana bilim dallarında ana dal piyano haricindeki temel piyano, yardımcı piyano gibi dersler kapsamında piyano eğitimi veren öğretim elemanları ile yürütülmüştür. Bu doğrultuda 52 üniversiteden toplamda 96 öğretim elemanı araştırmaya katılım sağlamıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ile öğrencilerin piyano eğitiminde temel, teknik ve müzikal davranışları kazanma düzeylerinin öğretim elemanı görüşlerine göre belirlemesine yönelik oluşturulan anket formu kullanılmıştır. Hazırlanan anket formu öğretim elemanlarına yüz yüze ve online olarak sunulmuştur. Öğretim elemanlarının maddelere verdiği cevapların dağılımları yüzde (%) ve frekans (f) şeklinde analiz edilerek olumlu ya da olumsuz yöndeki görüşleri yorumlanmıştır. Diğer yandan kurum türüne göre verilen yanıtların karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi (Anova)
uygulanmıştır. Araştırmada öğretim elemanı görüşleri doğrultusunda konservatuvar, güzel sanatlar fakülteleri müzik bölümü ve eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi ana bilim dallarında öğrenim gören öğrencilerin ana çalgı piyano dışındaki yardımcı piyano / temel piyano gibi derslerde verilen piyano eğitimi kapsamında temel davranışları büyük ölçüde kazandıkları, teknik ve müzikal davranışları ise orta düzeyde kazandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretim elemanlarının verdikleri cevapların görev yaptıkları kurum türüne göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Agay, D. (1981). Teaching piano: A comprehensive guide and reference book for the instructor. New York: Yorktown Music.
  • Alço, P. & Bilgin, S. (2012). Müzik öğretmenliği programı öğrencilerinin piyano eğitimine ilişkin görüşleri. E-Journal of New World Sciences Academy, 7(2), 110-122.
  • Babacan, E. (2016). Piyano eğitiminde karşılaşılan güçlüklere ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. International Online Journal of Educational Sciences, 8(1), 170-185. doi: http://dx.doi.org/10.15345/iojes.2016.01.014
  • Buchanan, G. (1964). Skills of piano performance in the preparation of music educators. Journal Of Research In Music Education, 134-138. doi: https://doi.org/10.2307/3343653
  • Büyüköztürk, Ş. Çakmak, E. K. Akgün, Ö. E. Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 26. Baskı.
  • Çevik, D. B. (2007). Piyano öğretimi neden zordur? Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (15), 62-79.
  • Çiçek, V. & Apaydınlı, K. (2016). Güzel sanatlar liselerinde piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri (Karadeniz Bölgesi örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(4), 1471-1491.
  • Ekinci, H. & Gün, E. (2013). Piyano eğitiminde müzikal ifade ve yorum (Ed. Sibel Karakelle), Piyano Öğretiminde Pedagojik Yaklaşımlar. Ankara: Pegem Akademi.
  • Erdal, G. G. (2009). Piyano çalmada koordinasyon ve kondisyon. Ankara: Müzik Eğitimi.
  • Ertem, Ş. (2011). Orta düzey piyano eğitimi için repertuvar seçme ilkeleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 645 – 652.
  • Ertürk, S. (1972). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe.
  • Feridunoğlu, L. (2004). Müziğe giden yol (3. Baskı). İstanbul: İnkılâp.
  • Gültek, B. (2004). Piyano eğitiminde var olan eğitim ekollerinin felsefeleri ve günümüz çalışmalarında kullanılabilirlikleri hakkında öğretim elemanlarının görüşleri (GÜGEF örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Işıkdemir, T. (2019). 5-6 yaş çocukların piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve eğitimci görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kaleli, Y. S. & Barışeri, N. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının piyano eğitimi sürecinde kazandıkları teknik davranışların incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 23-48.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi (37. Baskı). Ankara: Nobel.
  • Kasap, B. T. (2004). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda yardımcı çalgı piyano dersler üzerine bir araştırma. 1924–2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, SDÜ, 7-10 Nisan, Isparta.
  • Kılıç, I. (2003). Eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin piyano eğitiminde başarıyı etkileyen faktörlere ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kutluk, Ö. (2001). Türkiye’de müzik öğretmeni yetiştirmede piyano eğitimi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Schelling, E. Haake, C. J. Haake, G. M. & Mcconathy, O. (1932). Oxford piano course. New York: Oxford University Press.
  • Sönmezöz, F. (2006). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki eşlik öğretiminin müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Şahin, P. & Yadigaroğlu, Z. (2017). Güzel sanatlar liselerinde piyano öğretimi sürecinin öğretmen ve öğrenci görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Tekeli, B. & Bulut, F. (2019). Piyano eğitimi dersi yeterliklerinin kazanılmasına ilişkin uzman görüşleri. TURAN: Stratejik Araştırmalar Merkezi, 11(44), 500-510. doi: http://dx.doi.org/10.15189/1308-8041
  • Tufan, S. (1996). I. Ulusal Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümleri Sempozyumu. Bursa.
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum. Ankara: Evrensel Müzik Evi.
  • Varış, F. (1978). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Yazıcı, T. (2013). Piyano öğretiminde karşılaşılan sorunların piyano öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi. Sed-Sanat Eğitimi Dergisi, 1(2), 130-150.
  • Yönetken, H. B. (1996). Müzik öğretimi / okulda çalgı sorunu ve çalgısal müzik etkinlikleri. Ankara: Müzik Ansiklopedisi.
  • Yücetoker, İ. (2009). Müzik eğitimi ana bilim dalı piyano öğretim elemanlarının ve öğrencilerinin mevcut piyano eğitiminin durumuna ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kamil Onur Karataş 0000-0002-7092-0182

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 17 Aralık 2023
Kabul Tarihi 30 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Karataş, K. O. (2024). ÜNİVERSİTE DÜZEYİNDE MESLEKİ MÜZİK EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN PİYANO EĞİTİMİNDE TEMEL, TEKNİK VE MÜZİKAL DAVRANIŞLARI KAZANMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 13(1), 391-409. https://doi.org/10.7884/teke.1406119

27712  27714 27715