BibTex RIS Kaynak Göster

Investigating the Satisfaction Levels of Teachers Teaching Subject Matters Out of Their Area of Certification During 2012-2013 Educational Year in Terms of Different Variables

Yıl 2013, , 302 - 335, 15.06.2013
https://doi.org/10.7884/teke.179

Öz

Teachers were given the right by the Turkish Education System during 2012-2013 educational year to transfer their subject matters to the undergraduate minors they received during university years and classroom teachers were given the option of teaching Special Education or Technology and Design classes without extra stipulations. Current study mainly aimed to determine the levels of teacher satisfaction following the change of subject area as well as the reasons for the transfer, the factors that affect teachers’ level of satisfaction and whether there was a relationship between the levels of satisfaction and personal variables such as age and seniority. The study also examined the training needs and teachers’ expectations from the system. For the study, researchers developed two scales that were used in the implementation phase after reliability and validity studies were conducted

Kaynakça

  • AKYÜZ, Y. (1994). Türk Eğitim Tarihi. İstanbul: Kültür Koleji Yayınları.
  • ALTUNIŞIK, R., COŞKUN, R., BAYRAKTAROĞLU, S. ve YILDIRIM, E. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Sakarya Kitabevi Yayınları.
  • BROWN, J. L., JONES, S. M., LARUSSO, M. D., ABER, J. L. (2010). Improving Classroom Quality: Teacher Influences And Experimental Impacts of The 4Rs Program. Journal of Educational Psychology, 102(1), 153-1 doi: 1037/a0018160. http://morningsidecenter.org/sites/default/files/documentspdfs/JournalEdPsych2010.pdf (Erişim Tarihi: 10.4.2013).
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2006). Veri Analizi El Kitabı İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • ÇELİK, V. (1998). Alan Dışından Gelen Sınıf Öğretmenlerinin Örgütsel Sosyalizasyonu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. 14, 191-208. http://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/841-20120211163048-celik.pdf (Erişim Tarihi: 4.4.2013).
  • DARLING-HAMMOND, L. (2006). Powerful Teacher Education: Lessons from Exemplary Programs (preface) John Wiley&Sons. San Fransisco, California, USA. http://www.amazon.com/Powerful-Teacher-Education-ExemplaryPrograms/dp/0787972738 (Erişim Tarihi: 10.4.2013).
  • DARLING-HAMMOND, L. (2006). Constructing 21st-Century Teacher Education. Journal of Teacher Education, Vol. http://ewa.convio.net/docs/linda_darlinghammond_article1.pdf (Erişim Tarihi: 2013).
  • EFE, F. (1998). Eğitim Fakültesi Mezunu Olmayan İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlilikleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KALAYCI, Ş. (2008). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • KARASAR, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • KARTAL, S. (2009). Eğitim Fakülteleri Dışındaki Fakültelerden Mezun Olan Öğretmenlerin Eğitim Örgütlerindeki Değerlere Uyumları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 283-2 http://www.sosyalbil.selcuk.edu.tr/dergi/sayi21/KARTAL,%20SADIK.pdf (Erişim Tarihi: 4.4.2013).

2012-2013 Eğitim- Öğretim Yılında Alan Değiştiren Öğretmenlerin Yeni Alanlarına Yönelik Memnuniyet Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2013, , 302 - 335, 15.06.2013
https://doi.org/10.7884/teke.179

Öz

2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında; Türk Eğitim Sisteminde öğretmenlere üniversite eğitimi sırasında aldıkları yan alanlarına göre ve sınıf öğretmenlerine Özel Eğitim ile Teknoloji ve Tasarım öğretmenliğine yan alan şartı olmaksızın geçiş hakkı tanınmıştır. Bu doğrultuda gerçekleştirilen araştırmada alan değiştiren öğretmenlerin yeni alanlarına ilişkin memnuniyet düzeylerini belirleme temel amacının yanı sıra alan değiştirme nedenleri, memnuniyet durumunu etkileyen faktörler ve bu faktörler ile yaş, hizmet yılı gibi kişisel değişkenlerle memnuniyet durumları arasında ilişki olup olmadığı da değerlendirilmiştir. Bununla birlikte alan değiştiren öğretmenlerin eğitim ihtiyaçları ve sistemden beklentileri belirlemekte amaçlanmıştır. Araştırma sürecinde araştırmacılar tarafından iki ölçek geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçeklerin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapıldıktan sonra asıl uygulamada kullanılmıştır.

Kaynakça

  • AKYÜZ, Y. (1994). Türk Eğitim Tarihi. İstanbul: Kültür Koleji Yayınları.
  • ALTUNIŞIK, R., COŞKUN, R., BAYRAKTAROĞLU, S. ve YILDIRIM, E. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Sakarya Kitabevi Yayınları.
  • BROWN, J. L., JONES, S. M., LARUSSO, M. D., ABER, J. L. (2010). Improving Classroom Quality: Teacher Influences And Experimental Impacts of The 4Rs Program. Journal of Educational Psychology, 102(1), 153-1 doi: 1037/a0018160. http://morningsidecenter.org/sites/default/files/documentspdfs/JournalEdPsych2010.pdf (Erişim Tarihi: 10.4.2013).
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2006). Veri Analizi El Kitabı İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • ÇELİK, V. (1998). Alan Dışından Gelen Sınıf Öğretmenlerinin Örgütsel Sosyalizasyonu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. 14, 191-208. http://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/841-20120211163048-celik.pdf (Erişim Tarihi: 4.4.2013).
  • DARLING-HAMMOND, L. (2006). Powerful Teacher Education: Lessons from Exemplary Programs (preface) John Wiley&Sons. San Fransisco, California, USA. http://www.amazon.com/Powerful-Teacher-Education-ExemplaryPrograms/dp/0787972738 (Erişim Tarihi: 10.4.2013).
  • DARLING-HAMMOND, L. (2006). Constructing 21st-Century Teacher Education. Journal of Teacher Education, Vol. http://ewa.convio.net/docs/linda_darlinghammond_article1.pdf (Erişim Tarihi: 2013).
  • EFE, F. (1998). Eğitim Fakültesi Mezunu Olmayan İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlilikleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KALAYCI, Ş. (2008). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • KARASAR, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • KARTAL, S. (2009). Eğitim Fakülteleri Dışındaki Fakültelerden Mezun Olan Öğretmenlerin Eğitim Örgütlerindeki Değerlere Uyumları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 283-2 http://www.sosyalbil.selcuk.edu.tr/dergi/sayi21/KARTAL,%20SADIK.pdf (Erişim Tarihi: 4.4.2013).
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Harun Şahin Bu kişi benim

Selma Kaya Bu kişi benim

Adem Fırat Bu kişi benim

Ömer Maden Bu kişi benim

İlksen Oben Eruçar Bu kişi benim

Alaattin Ceren Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2013
Gönderilme Tarihi 13 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

APA Şahin, H., Kaya, S., Fırat, A., Maden, Ö., vd. (2013). 2012-2013 Eğitim- Öğretim Yılında Alan Değiştiren Öğretmenlerin Yeni Alanlarına Yönelik Memnuniyet Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 2(2), 302-335. https://doi.org/10.7884/teke.179

27712  27714 27715