BibTex RIS Kaynak Göster

Validity and Reliability Study of the University Level Turkish Language Course Attitude Scale

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 3, 187 - 202, 01.09.2012
https://doi.org/10.7884/teke.67

Öz

This study aims to develop a scale to measure attitudes of university students for Turkish Language course. The data have been collected from total 331 university students taking Turkish Language course. As a result of the studies, Item Total point correlations of all items were found to be p

Kaynakça

  • AKSAN, D. (2000). Her Yönüyle Dil. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • ARSLAN, A. (2006). Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutum Ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 24-33.
  • AYVAŞIK, H.B. (2000). Kaygı Duyarlığı İndeksi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Psikoloji Dergisi, 15(46), 43-57.
  • BAĞCI, H. (2007). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatıma Ve Yazılı Anlatım Derslerine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. TÜBAR, XXI, 29-61.
  • BAĞCI, H. (2007b). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatım Derslerine Yönelik Tutumları İle Yazma Becerileri Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • BLOOM, B. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (çev. Özçelik, D. A.). Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2004). Veri Analiz El Kitabı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • CEMİLOĞLU, M. (2004). Üniversitelerde Okutulan Türk Dili Dersi İle İlgili Tespitler, Değerlendirmeler ve Öneriler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 173-182.
  • DEMİREL, Ö. (2010). Eğitim Sözlüğü. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • DUATEPE, A. ve ÇİLESİZ, Ş. (1999). Matematik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-17, 45-52.
  • EVREKLİ, E., İNEL D., BALIM A., G. ve KESERCİOĞLU T. (2009). Fen Öğretmen Adaylarına Yönelik Yapılandırmacı Yaklaşım Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(2), 134-148.
  • GÖMLEKSİZ, M. N. (2004). Kitap Okuma Alışkanlığına İlişkin Bir Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 185- 195.
  • HAIR, J. F., ANDERSON, R. E., TAHTAM, R. L. and BLACK, W. C. (1998). Multivariate Data Analysis (International Fifth Edition), USA: Prentice-Hall International Inc.
  • HOUSE, J. D. and PRİSON S. K. (1998). Student Attitudes and Academic Background as Predictors of Achievement in College English. Journal of Instructional Media, 25 (1), 29-43.
  • KAPLAN, M. (1998). Kültür ve dil. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • KILINÇ, S. ve Salman, S. (2007). Okul Deneyimi Derslerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 23-35.
  • KLINE, P. (1994). An Easy Guide to Factor Analysis. UK: Routledge.
  • NAKIBOĞLU, M. A. B. (2008). Hizmet İşletmelerindeki İlişkisel Pazarlama Uygulamalarının Müşteri Bağlılığı Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ÖZBAY, M. (2009). Anlama Teknikleri II Dinleme Eğitimi. Ankara: Öncü Kitap.
  • PEHLİVAN, H. (1994). Eğitim Bilimleri Öğrencilerinin Öğrenim Gördükleri Bölüme Yönelik Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 49-53.
  • PEHLİVAN, H. and KÖSEOĞLU, P. (2010). The Reliability and Validity Study of the Attitude Scale for Biology Course. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 2185-2188.
  • PEHLİVAN, H. and KÖSEOĞLU, P. (2011). The Reliability and Validity Study of the Attitude Scale for Physics Course. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 3338-3341.
  • SEVER, S. (2004). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • TURAN, S. ve Demirel, Ö. (2009). Probleme Dayalı Öğrenmeye İlişkin Tutum Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Education and Science, 34(152), 15-29.
  • VURAL, H. (2007). Üniversitelerde Okutulan Türk Dili Dersi Üzerine. Türk Dili-Dil ve Edebiyat Dergisi, XCIII (669), 496-503.

Yükseköğretimde Türk Dili Dersine Karşı Tutum Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 3, 187 - 202, 01.09.2012
https://doi.org/10.7884/teke.67

Öz

Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin Türk Dili dersine ilişkin tutumlarını belirleyebilmek için bir ölçek geliştirmektir. Veriler Türk Dili dersi alan toplam 331 üniversite öğrencisinden toplanmıştır. Çalışmada 7 farklı istatiksel analiz (Cronbach Alfa katsayısı, Kaiser-MeyerOlkin, Barlett’s Test of Sphericity analizi, ScreePlot grafiği, Faktör analizi, Korelasyon analizi, t testi) yapılmıştır. Yapılan çalışmalar sonucunda ölçeğin tüm maddelerinin Madde-Toplam puan korelasyonlarının p

Kaynakça

  • AKSAN, D. (2000). Her Yönüyle Dil. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • ARSLAN, A. (2006). Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutum Ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 24-33.
  • AYVAŞIK, H.B. (2000). Kaygı Duyarlığı İndeksi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Psikoloji Dergisi, 15(46), 43-57.
  • BAĞCI, H. (2007). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatıma Ve Yazılı Anlatım Derslerine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. TÜBAR, XXI, 29-61.
  • BAĞCI, H. (2007b). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatım Derslerine Yönelik Tutumları İle Yazma Becerileri Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • BLOOM, B. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (çev. Özçelik, D. A.). Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2004). Veri Analiz El Kitabı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • CEMİLOĞLU, M. (2004). Üniversitelerde Okutulan Türk Dili Dersi İle İlgili Tespitler, Değerlendirmeler ve Öneriler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 173-182.
  • DEMİREL, Ö. (2010). Eğitim Sözlüğü. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • DUATEPE, A. ve ÇİLESİZ, Ş. (1999). Matematik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-17, 45-52.
  • EVREKLİ, E., İNEL D., BALIM A., G. ve KESERCİOĞLU T. (2009). Fen Öğretmen Adaylarına Yönelik Yapılandırmacı Yaklaşım Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(2), 134-148.
  • GÖMLEKSİZ, M. N. (2004). Kitap Okuma Alışkanlığına İlişkin Bir Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 185- 195.
  • HAIR, J. F., ANDERSON, R. E., TAHTAM, R. L. and BLACK, W. C. (1998). Multivariate Data Analysis (International Fifth Edition), USA: Prentice-Hall International Inc.
  • HOUSE, J. D. and PRİSON S. K. (1998). Student Attitudes and Academic Background as Predictors of Achievement in College English. Journal of Instructional Media, 25 (1), 29-43.
  • KAPLAN, M. (1998). Kültür ve dil. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • KILINÇ, S. ve Salman, S. (2007). Okul Deneyimi Derslerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 23-35.
  • KLINE, P. (1994). An Easy Guide to Factor Analysis. UK: Routledge.
  • NAKIBOĞLU, M. A. B. (2008). Hizmet İşletmelerindeki İlişkisel Pazarlama Uygulamalarının Müşteri Bağlılığı Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ÖZBAY, M. (2009). Anlama Teknikleri II Dinleme Eğitimi. Ankara: Öncü Kitap.
  • PEHLİVAN, H. (1994). Eğitim Bilimleri Öğrencilerinin Öğrenim Gördükleri Bölüme Yönelik Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 49-53.
  • PEHLİVAN, H. and KÖSEOĞLU, P. (2010). The Reliability and Validity Study of the Attitude Scale for Biology Course. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 2185-2188.
  • PEHLİVAN, H. and KÖSEOĞLU, P. (2011). The Reliability and Validity Study of the Attitude Scale for Physics Course. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 3338-3341.
  • SEVER, S. (2004). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • TURAN, S. ve Demirel, Ö. (2009). Probleme Dayalı Öğrenmeye İlişkin Tutum Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Education and Science, 34(152), 15-29.
  • VURAL, H. (2007). Üniversitelerde Okutulan Türk Dili Dersi Üzerine. Türk Dili-Dil ve Edebiyat Dergisi, XCIII (669), 496-503.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Akif Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Gönderilme Tarihi 13 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Arslan, A. (2012). Yükseköğretimde Türk Dili Dersine Karşı Tutum Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(3), 187-202. https://doi.org/10.7884/teke.67

27712  27714 27715