BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN EKRAN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARI

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 0 - 0, 15.09.2016

Öz

Günümüzde genç yaşlı herkes bilgisayar, cep telefonu, televizyon gibi
elektronik araçların ekranları üzerinden e-metinleri okuyarak bilgi edinmekte
ve iletişim kurmaktadır. Bu gerekçeden hareketle, araştırmada
ortaöğretim/lise öğrencilerinin ekran okumaya yönelik tutumlarının tespit
edilmesi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın örneklemi, Giresun il merkezindeki ortaöğretim/lise
öğrencileri arasından (N=480) tesadüfî metot ile belirlenmiştir.
Öğrencilerin cinsiyet, yaş, aile durumu, okuma alışkanlıkları gibi
özellikleri Kişisel Bilgi Formu ile ekran okumaya yönelik tutumları ise,
Ekran Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği ile tespit edilmiştir. Elde edilen
verilerin analizinde SPSS programı (Ortalama, t testi, One Way Anova testi)
kullanılmıştır.
Araştırma sonunda, ortaöğretim öğrencilerinin genel olarak ekran
okumaya yönelik orta düzeyde (X=2,85) tutuma sahip olduğu belirlenmiştir.
Bulgulardan hareketle okuma öğretimine ve iletişim sürecine yönelik
önerilerde bulunulmuştur. 

Kaynakça

  • GÜNEŞ, F. (2009). Hızlı Okuma ve Anlamı Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 0 - 0, 15.09.2016

Öz

Kaynakça

  • GÜNEŞ, F. (2009). Hızlı Okuma ve Anlamı Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sedat Maden Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2016
Gönderilme Tarihi 5 Kasım 2016
Kabul Tarihi 5 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Maden, S. (2016). ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN EKRAN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARI. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(3).

27712  27714 27715