Günümüzde genç yaşlı herkes bilgisayar, cep telefonu, televizyon gibi
elektronik araçların ekranları üzerinden e-metinleri okuyarak bilgi edinmekte
ve iletişim kurmaktadır. Bu gerekçeden hareketle, araştırmada
ortaöğretim/lise öğrencilerinin ekran okumaya yönelik tutumlarının tespit
edilmesi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın örneklemi, Giresun il merkezindeki ortaöğretim/lise
öğrencileri arasından (N=480) tesadüfî metot ile belirlenmiştir.
Öğrencilerin cinsiyet, yaş, aile durumu, okuma alışkanlıkları gibi
özellikleri Kişisel Bilgi Formu ile ekran okumaya yönelik tutumları ise,
Ekran Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği ile tespit edilmiştir. Elde edilen
verilerin analizinde SPSS programı (Ortalama, t testi, One Way Anova testi)
kullanılmıştır.
Araştırma sonunda, ortaöğretim öğrencilerinin genel olarak ekran
okumaya yönelik orta düzeyde (X=2,85) tutuma sahip olduğu belirlenmiştir.
Bulgulardan hareketle okuma öğretimine ve iletişim sürecine yönelik
önerilerde bulunulmuştur.
Okuma ekran okuma elektronik okuma e-kitap bilgi edinme iletişim
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2016 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2016 |
Kabul Tarihi | 5 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 3 |