Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BENEFITS OF OUT-OF-CLASS SPEAKING ACTIVITIES FOR EFL STUDENTS

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 0 - 0, 15.09.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, sınıf dışı konuşma etkinliklerinin İngilizceyi
yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler için faydalarını incelemektir.
Türkiye’de bir devlet üniversitesindeki 21 birinci sınıf öğrencisi, konuşma
becerilerini geliştirmek için altı hafta boyunca yürütebilecekleri herhangi bir
sınıf dışı etkinlik seçmeleri doğrultusunda teşvik edilmiştir. Altı hafta
sonunda, öğrencilere açık uçlu sorulu, seçtikleri etkinlikler ve bu etkinliklerin
algılanan faydalarını açığa çıkarmayı hedefleyen bir anket verilmiştir.
Öğrencilerin seçtiği etkinlikler şu şekildedir: Fantastik Rol Yapma, Devam
Eden Hikâye, Tartışma, Radyo Programı, Periscope’da Yayın. Bu
etkinliklerin algılanan faydaları ile ilgili, neredeyse tüm öğrenciler
etkinliklerin akıcı konuşmalarına, kelime ve telaffuz gelişimine ve problem
çözme becerilerine katkı sağladığını belirtmişlerdir. Ayrıca, etkinliklerin
kendine güven, eleştirel düşünme becerileri ve genel kültür açısından faydalı
olduğu düşünülmüştür. Bu nedenle, sınıf dışı konuşma etkinliklerinin yaygın
İngilizce programlarına dâhil edilmesi önerilebilir

Kaynakça

  • BENSON, P. (2001). Teaching and Researching Autonomy in Language Learning. London:
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 0 - 0, 15.09.2016

Öz

Kaynakça

  • BENSON, P. (2001). Teaching and Researching Autonomy in Language Learning. London:
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdullah Coşkun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2016
Gönderilme Tarihi 5 Kasım 2016
Kabul Tarihi 5 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Coşkun, A. (2016). BENEFITS OF OUT-OF-CLASS SPEAKING ACTIVITIES FOR EFL STUDENTS. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(3).

27712  27714 27715