Bu çalışmanın amacı, 1907’de V. H. Hagopyan tarafından yazılmış olan
“Bedrika-i Lisân-ı Osmânî”yi (Ottoman-Turkish Conversation-Grammar)
dönemin şartlarında incelemek; bu yolla eserin hem dönemi içerisindeki hem
de günümüzdeki önemini ortaya koymaktır. Eserin önemli özellikleri; yazarın
eğitim dili İngilizce olan ve Merzifon’da bulunan bir Protestan okulunda
öğretmen olması ve eserin İngilizlere ya da İngilizce bilenlere Türkçe
öğretmek amacıyla yazılmış olmasıdır. Eserde okuma metinleri, konuşma
örnekleri ve sözcük alıştırmaları ile Türkçe öğretimi yapılması; kültürel
unsurlara sıklıkla başvurulması; Osmanlı devletinin siyasi ve sosyal
yönlerden tanıtılmaya çalışılması da eserin dikkat çeken diğer özellikleridir.
Bu çalışmada öncelikli olarak misyoner okullarının faaliyetleri ve bu
okullarda Türkçe öğretimi kısaca açıklanmaya çalışılmış; daha sonra ise eser
Türkçe öğretimine katkıları bakımından incelenmiştir.
Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi (TYDÖ) Türkçe öğretimi tarihi V. H. Hagopyan İngilizlere Türkçe öğretimi misyoner okulları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2017 |
Kabul Tarihi | 2 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 4 |