Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SAFTİRİK GREG’İN GÜNLÜĞÜ SERİSİNDE OKUL YAŞAMI

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 1126 - 1147, 15.06.2018

Öz

Daha
anne karnındayken çocuklarla tanıştırılması önerilen kitaplar, onların
hayatında önemli bir yere sahiptir. Başta dil gelişimi olmak üzere zihinsel ve
duygusal açıdan çocuğu besleyen kitapların çocuğun dünyasına uygun olması
önemlidir. Şekil özellikleri ile öncelikle çocuğu cezbeden kitaplar,
içerikleriyle çocukları farklı dünyaların içine çekecek, onlara farklı bakış
açılarının kapılarını açacaktır. Küçük yaşta düzeyine uygun kitaplarla
tanıştırılan çocuk, ilerleyen hayatında iyi bir okur adayı olacaktır. Kitaplar,
çocuğa verilmek istenen her türlü olumlu duygu ya da davranışı eğlenceli olarak
sunarken, estetik bir bakış açısı kazandıran araçlardır. Çocuğun hayatında
aileden sonra en önemli eğitim alanı olan okul, çocuk için çok önemlidir.
Okulunu ve öğretmenlerini seven, uzun zaman geçirdiği okulunda mutlu olan çocuk,
bu ortamda, her anlamda en üst düzeyde kazanım sağlar. Çocuklara okulu,
öğretmenleri, okul arkadaşlarını sevdirme konusuna çocuk kitaplarında sık yer
verilir. Bu eserlerde, okul yaşamının çocuklara olumlu ve cazip gelecek
yanlarıyla sunulması, öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin onlara örnek
davranışlar sergileyerek model olması önemlidir. 



Ülkemizde
çocuklar tarafından ilgi ile karşılanan ve okunan Saftirik, çocuklara uygun bir
kitap mıdır? Kitapta nasıl bir çocuk modeli sunulmaktadır? Bu model
aracılığıyla çocuklara ulaştırılan iletiler nelerdir? Çocuklar bu kitaplardan
hangi davranış biçimlerini kazanmaktadırlar? Bu kitaplarda okul yaşamına,
arkadaşlık ilişkilerine, öğretmenlere nasıl bakılmaktadır? Araştırmada, Saftirik Greg’in Günlüğü serisinde yer
alan on kitap, bu sorular bağlamında incelenmiş, elde edilen bulgular
doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. 

Kaynakça

  • ÇİFTÇİ, N. (2007). Eğitim Psikolojisi “Ahlak Gelişimi”. (ed. Alim Kaya). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • DEMİREL, Ş. (2010). Edebi Metinlerle Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • GÜREL, Z., TEMİZYÜREK F. ve ŞAHBAZ, N. K. (2007). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Öncü Kitap.
  • GÜVEN, A. Z. (2014). Değerler Eğitimi ve Türkçe Derslerinde Değerlerin Kullanımı. Konya: Palet Yayınları.
  • HÖKELEKLİ, H. (2008). Psikolojiye Giriş. Bursa: Düşünce Kitabevi Yayınları.
  • KARABABA, S. ve ALAMDAR, S. G. (2017). Çocuk Edebiyatı Kitaplarında Mizah: Saftirik Örneği. International Journal of Language Academy, 5(8), 331-347.
  • KIBRIS, İ. (2010). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • OĞUZKAN, F. (2001). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • RUSSELL, B. (2004). Eğitim Üzerine. (çev. Nail Bezel). İstanbul: Say Yayınları.
  • SEVER, S. (2003). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayınları.
  • SINAR ÇILGIN, A. (2007). Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • SLAVİN, R. E. (2013). Eğitim Psikolojisi. (çev. ed. Galip Yüksel). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • ŞAHİN, Ş., TURAN E. ve ÇELEBİ, N. (2015). Okulun Karakter Eğitimindeki Rolü. II. Uluslararası Değerler Eğitimi Kongresi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • ŞİMŞEK, T. (2002). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Rengarenk Yayınları.
  • ULUSOY, K. ve Dilmaç, B. (2016). Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • YALÇIN, A. ve AYTAŞ, G. (2003). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • https://www.turkcebilgi.com/jeff_kinney (Erişim tarihi: 13.03.2018)
Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 1126 - 1147, 15.06.2018

Öz

Kaynakça

  • ÇİFTÇİ, N. (2007). Eğitim Psikolojisi “Ahlak Gelişimi”. (ed. Alim Kaya). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • DEMİREL, Ş. (2010). Edebi Metinlerle Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • GÜREL, Z., TEMİZYÜREK F. ve ŞAHBAZ, N. K. (2007). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Öncü Kitap.
  • GÜVEN, A. Z. (2014). Değerler Eğitimi ve Türkçe Derslerinde Değerlerin Kullanımı. Konya: Palet Yayınları.
  • HÖKELEKLİ, H. (2008). Psikolojiye Giriş. Bursa: Düşünce Kitabevi Yayınları.
  • KARABABA, S. ve ALAMDAR, S. G. (2017). Çocuk Edebiyatı Kitaplarında Mizah: Saftirik Örneği. International Journal of Language Academy, 5(8), 331-347.
  • KIBRIS, İ. (2010). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • OĞUZKAN, F. (2001). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • RUSSELL, B. (2004). Eğitim Üzerine. (çev. Nail Bezel). İstanbul: Say Yayınları.
  • SEVER, S. (2003). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayınları.
  • SINAR ÇILGIN, A. (2007). Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • SLAVİN, R. E. (2013). Eğitim Psikolojisi. (çev. ed. Galip Yüksel). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • ŞAHİN, Ş., TURAN E. ve ÇELEBİ, N. (2015). Okulun Karakter Eğitimindeki Rolü. II. Uluslararası Değerler Eğitimi Kongresi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • ŞİMŞEK, T. (2002). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Rengarenk Yayınları.
  • ULUSOY, K. ve Dilmaç, B. (2016). Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • YALÇIN, A. ve AYTAŞ, G. (2003). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • https://www.turkcebilgi.com/jeff_kinney (Erişim tarihi: 13.03.2018)
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kelime Erdal

Hatice Yurtseven Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 10 Temmuz 2018
Kabul Tarihi 10 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Erdal, K., & Yurtseven Yılmaz, H. (2018). SAFTİRİK GREG’İN GÜNLÜĞÜ SERİSİNDE OKUL YAŞAMI. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(2), 1126-1147.

27712  27714 27715