Daha
anne karnındayken çocuklarla tanıştırılması önerilen kitaplar, onların
hayatında önemli bir yere sahiptir. Başta dil gelişimi olmak üzere zihinsel ve
duygusal açıdan çocuğu besleyen kitapların çocuğun dünyasına uygun olması
önemlidir. Şekil özellikleri ile öncelikle çocuğu cezbeden kitaplar,
içerikleriyle çocukları farklı dünyaların içine çekecek, onlara farklı bakış
açılarının kapılarını açacaktır. Küçük yaşta düzeyine uygun kitaplarla
tanıştırılan çocuk, ilerleyen hayatında iyi bir okur adayı olacaktır. Kitaplar,
çocuğa verilmek istenen her türlü olumlu duygu ya da davranışı eğlenceli olarak
sunarken, estetik bir bakış açısı kazandıran araçlardır. Çocuğun hayatında
aileden sonra en önemli eğitim alanı olan okul, çocuk için çok önemlidir.
Okulunu ve öğretmenlerini seven, uzun zaman geçirdiği okulunda mutlu olan çocuk,
bu ortamda, her anlamda en üst düzeyde kazanım sağlar. Çocuklara okulu,
öğretmenleri, okul arkadaşlarını sevdirme konusuna çocuk kitaplarında sık yer
verilir. Bu eserlerde, okul yaşamının çocuklara olumlu ve cazip gelecek
yanlarıyla sunulması, öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin onlara örnek
davranışlar sergileyerek model olması önemlidir.
Ülkemizde
çocuklar tarafından ilgi ile karşılanan ve okunan Saftirik, çocuklara uygun bir
kitap mıdır? Kitapta nasıl bir çocuk modeli sunulmaktadır? Bu model
aracılığıyla çocuklara ulaştırılan iletiler nelerdir? Çocuklar bu kitaplardan
hangi davranış biçimlerini kazanmaktadırlar? Bu kitaplarda okul yaşamına,
arkadaşlık ilişkilerine, öğretmenlere nasıl bakılmaktadır? Araştırmada, Saftirik Greg’in Günlüğü serisinde yer
alan on kitap, bu sorular bağlamında incelenmiş, elde edilen bulgular
doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 10 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2 |