Bu
araştırmada öğretmenlerin okullardaki sosyal sermayeye ilişkin algılarını
belirlemek amacıyla geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirilmiştir.
Araştırmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ankara İli
Yenimahalle İlçesi’nde görev yapmakta olan 250 lise öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın
kapsam geçerliliği için uzman görüşlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın yapı
geçerliği için uygulanan Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) sonucunda ölçeğin
açıklamış olduğu varyans%64.83 olarak saptanmış ve 5 faktörden oluşan bir yapı
elde edilmiştir. AFA sonuçlarını doğrulamak amacıyla yapılan Doğrulayıcı Faktör
Analizi (DFA) sonuçlarına göre 5 faktörlü yapının uyum indekslerinin iyi
düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Diğer taraftan okullarda sosyal sermaye
ölçeğinin güvenirlik analizi için Cronbach Alfa katsayısından yararlanılmış, ölçek
maddelerinin ayırt ediciliği için ise düzeltilmiş madde toplam korelasyonları
incelenmiş ve ölçeğin güvenilir ölçme aracı olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak
okullarda sosyal sermaye ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir ölme aracı olduğu
ifade edilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 10 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 4 |