Araştırma kapsamında Türkiye’de eğitim
yöneticilerin seçimi ve yetiştirilmesi sürecini yapılan mevzuat değişiklikleri
çerçevesinde ve alan uzmanlarının bakış açıları ile derinlemesine incelemek
amaçlanmıştır. Bu bağlamda araştırma durum çalışması niteliğindedir.
Araştırmada veri toplama aşamasında eğitim yöneticilerinin seçim sürecine
ilişkin gerçekleşen mevzuat değişiklikleri doküman inceleme tekniği ile
toplanırken, alan uzmanlarının bakış açılarını tespit etmek için 5 soruluk
yapılandırılmamış görüşme formu kullanılmıştır.
Alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda
seçim sürecinde belli niteliklere sahip kişilerin sınava alınması ve başarılı
olanların niteliklerine göre sıralanması konusunda görüşlerin çoğunlukta olduğu
sonucuna ulaşılmıştır. Alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda yapılacak olan
sınavlar yazılı ve hem yazılı hem sözlü olması gerektiği görüşünün aynı oranda
olduğu tespit edilmiştir.
Eğitim yöneticilerinin seçimi durum çalışması mevzuat değişiklikleri eğitim yöneticisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 2 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1 |