Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN SEÇİMİ VE YETİŞTİRİLMESİ SÜRECİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 1, 568 - 576, 15.03.2019

Öz

Araştırma kapsamında Türkiye’de eğitim
yöneticilerin seçimi ve yetiştirilmesi sürecini yapılan mevzuat değişiklikleri
çerçevesinde ve alan uzmanlarının bakış açıları ile derinlemesine incelemek
amaçlanmıştır. Bu bağlamda araştırma durum çalışması niteliğindedir.
Araştırmada veri toplama aşamasında eğitim yöneticilerinin seçim sürecine
ilişkin gerçekleşen mevzuat değişiklikleri doküman inceleme tekniği ile
toplanırken, alan uzmanlarının bakış açılarını tespit etmek için 5 soruluk
yapılandırılmamış görüşme formu kullanılmıştır.



Alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda
seçim sürecinde belli niteliklere sahip kişilerin sınava alınması ve başarılı
olanların niteliklerine göre sıralanması konusunda görüşlerin çoğunlukta olduğu
sonucuna ulaşılmıştır. Alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda yapılacak olan
sınavlar yazılı ve hem yazılı hem sözlü olması gerektiği görüşünün aynı oranda
olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1998). Toplumsal, kurumsal ve teknik yönleriyle okul yöneticiliği. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Altunok, H. (2012). Türkiye’de kamu personel reformu politikası analizi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Avcı, İ. (2004). Türk kamu yönetiminde yönetici geliştirme (Mülki idare amirleri örneği). Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.Aydın, İ. (2003). Eğitim ve öğretimde etik. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Balcı, A. (1982). Eğitim yöneticilerinin hizmet içinde yetiştirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 75(1), 174-184.
  • Baysal, T. (2014). Kamu yöneticisi yetiştirme, atama ve terfi sisteminin yöneticilerin motivasyonuna etkileri: Türkiye İstatistik Kurumu örneği. Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Bursalıoğlu, Z. (2011). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (13. baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Cheney, G. R., Davis, J., Garrett, K. ve Holleran, J. (2010). A new approach to principal preparation: Innovative programs share their practices and lessons learned. Rainwater Leadership Alliance. Retrieved January, 3, 2011.
  • Çelik, V. (1990). Okul yöneticilerinin eğitim yöneticisi yetiştirme politikasına ilişkin görüşleri. Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Çelik, V. (2002). Okul kültürü ve yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. ve Hyun, H. H. (2011). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages.
  • Grogan, M. ve Andrews, R. (2002). Defining preparation and professional development for the future. EducationalAdministrative Quarterly, 38(2), 233-256.
  • Hallinger, P., Bickman, L. ve Davis, K. (1996). School context, principal leadership and student reading achievement. The Elementary School Journal, 96(5), 527-549.
  • Kaya, Y. K. (1986). Eğitim yönetimi, kuram ve Türkiye’deki uygulama. Ankara: Bilim Yayıncılık
  • Konan, N. (2013a). Educational supervisors’ locus of control. Eurasian Journal of Educational Research, 57, 45-64.
  • Leithwood, K., Day, C., Sammons, P., Harris, A. ve Hopkins, D. (2006b). Successful school leadership: What it is and how it influences pupil learning. Research Report No: 800, University of Nottingham, Department for Education and Skills, London.
  • Leithwood, K., Harris, A. ve Hopkins, D. (2008). Seven strong claims about successful school leadership. School leadership and management, 28(1), 27-42.
  • Pounder, D. G. ve Merrill, R. J. (2001). Job desirability of the high school principalship: A job choice theory perspective. Educational Administration Quarterly, 37(1), 27-57.
  • Recepoğlu, E. ve Kılınç, A. Ç. (2014). Türkiye’de okul yöneticilerinin seçilmesi ve yetiştirilmesi, mevcut sorunlar ve çözüm önerileri. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1817-1845.
  • Sergiovanni, T. J. (1998). Leadership as pedagogy, capital development and school effectiveness. International Journal of Leadership in Education, 1(1), 37-46.
  • Taymaz, H. (2003). İlköğretim ve ortaöğretim okul müdürleri için okul yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Töremen, F. ve Kolay, Y. (2003). İlköğretim okulu yöneticilerinin sahip olması gereken yeterlikler. Milli Eğitim Dergisi, 160.
  • Walker, A., Hallinger, P. ve Qian, H. Y. (2007). Leadership development for school effectiveness and improvement in East Asia. Townsend, T. (Ed.), In International handbook of school effectiveness and school improvement (pp.659-678). Springer, Dordrecht.
  • Walker, A. ve Dimmock, C. (2006). Preparing leaders, preparing learners: The Hong Kong experience. School Leadership ve Management: Formerly School Organisation, 26(2), 125-147.
  • Yıldırım, Ş. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yılmaz, K. (2007). İlköğretim okulu öğretmenlerinin okul yöneticilerinin liderlik davranışları ve öğrenci kontrol ideolojilerine ilişkin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 32(146), 12-23.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: Desing and methods, USA: Sage.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erkan Bayrak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2019
Gönderilme Tarihi 2 Nisan 2019
Kabul Tarihi 2 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bayrak, E. (2019). EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN SEÇİMİ VE YETİŞTİRİLMESİ SÜRECİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 8(1), 568-576.

27712  27714 27715