Bu araştırmada öğretmen adaylarının
öğretmenlik mesleğini seçmelerinde rol alan etmenler araştırılmıştır. Nitel
araştırmalardan durum desenine göre yapılandırılan araştırmanın örneklemini bir
kamu üniversitesinde öğrenim gören 52 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış
görüşme formu ile toplanmıştır. Uzman görüşleri sonrası form yedi açık uçlu
soru ve kişisel bilgi formundan oluşmaktadır. Araştırmanın bulgularına
bakıldığında katılımcıların öğretmenlik mesleğini seçmelerinde anne, baba ve
yakın çevrenin etkili olduğu ancak son kararın kendileri tarafından verildiği
görülmüştür. Yakın çevrede ise en çok sınıf öğretmenlerinin rol model olmaları
nedeniyle öğretmenlik mesleğini seçmelerinde etkili olduğu belirlenmiştir.
Katılımcıların öğretmenlik mesleğini seçmelerinde mesleğin saygınlığı, ekonomik
statüsü, atanma oranının yüksekliği ve iş tanımının net olması gibi unsurların
etkili olduğu görülmektedir. Ayrıca katılımcılar her ne kadar mesleği kendileri
seçse de imkân sunulduğunda bir başka mesleği yapmak istedikleri yönünde görüş
bildirmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |