Bu
araştırmada ebeveynlerin, çocukların okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıkları
ile çocuk kütüphanesine ve çocuk kütüphanesinden beklentilerine yönelik
görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden
fenomenoloji deseninin kullanıldığı araştırmaya 118 ebeveyn katılmıştır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan Okuma Alışkanlığına ve Kütüphane Kullanımına
Yönelik Ebeveyn Anketi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik
analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda ebeveynlerin öğrenim
düzeyi yükseldikçe okudukları kitap sayısının da arttığı ancak katılımcıların
yaklaşık üçte ikisinin okuma alışkanlığının olmadığı belirlenmiştir.
Ebeveynlerin, çocuklarını kitap okumaya teşvik etmek için en çok çocuklarının
ilgisine/isteğine yönelik kitaplar alma ve kitap okuyarak model olma
yöntemlerini kullandıkları görülmüştür. Katılımcıların, çocuklarının
okuyacakları kitapları belirlerken çoğunlukla çocuklarının isteklerini dikkate
aldıkları ya da fazla sayıda resim içeren kitapları seçtikleri tespit
edilmiştir. Ebeveynler çocuklara kütüphaneyi sevdirmek için kütüphanenin,
çocukların renkli dünyasına uygun şekilde düzenlenmesini ve kütüphane
içeriğinin zenginleştirilmesini önermişlerdir. Ayrıca ebeveynlerin kütüphanede
çocuklara yönelik düzenlenen etkinliklerin sayısının artırılması ve kütüphane
çalışanlarına çocuk psikolojisine yönelik eğitim verilmesi beklentisinde
oldukları görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 3 |