Bu çalışmanın amacı yabancılara Türkçe ve İngilizce öğretiminde kullanılan ders kitaplarını öğrenme alanlarına dağılımı açısından karşılaştırmaktır. Bu doğrultuda Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitabı ve Efekta General English ders kitapları örneklem olarak alınmıştır. Verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Yeni Hitit Yabancılar İçin Türkçe B1 ve B2 düzey ders kitaplarında yer alan okuma ve yazma becerisine yönelik etkinlik sayısının sözlü anlatım, dinleme ve karşılıklı konuşma becerisine yönelik etkinlik sayılarından fazla olduğu görülmüştür. Ayrıca Efekta ders kitaplarında konuşma, dinleme ve sözlü anlatım becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlik sayısının daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Yabancılara Türkçe öğretimi, yabancılara İngilizce öğretimi, öğrenme alanları.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019, Cilt 8, Sayı 4 |
Bibtex | @araştırma makalesi { teke667088, journal = {Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi}, issn = {2147-0146}, address = {}, publisher = {Cengiz ALYILMAZ}, year = {2019}, volume = {8}, number = {4}, pages = {2162 - 2177}, title = {YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE VE İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRENME ALANLARI BAKIMINDAN KARŞILAŞTIRILMASI}, key = {cite}, author = {Kalaycı, Dilan and Durukan, Erhan} } |
APA | Kalaycı, D. & Durukan, E. (2019). YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE VE İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRENME ALANLARI BAKIMINDAN KARŞILAŞTIRILMASI . Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi , 8 (4) , 2162-2177 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/teke/issue/50771/667088 |
MLA | Kalaycı, D. , Durukan, E. "YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE VE İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRENME ALANLARI BAKIMINDAN KARŞILAŞTIRILMASI" . Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 8 (2019 ): 2162-2177 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/teke/issue/50771/667088> |
Chicago | Kalaycı, D. , Durukan, E. "YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE VE İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRENME ALANLARI BAKIMINDAN KARŞILAŞTIRILMASI". Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 8 (2019 ): 2162-2177 |
RIS | TY - JOUR T1 - YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE VE İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRENME ALANLARI BAKIMINDAN KARŞILAŞTIRILMASI AU - DilanKalaycı, ErhanDurukan Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 2162 EP - 2177 VL - 8 IS - 4 SN - 2147-0146- M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE VE İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRENME ALANLARI BAKIMINDAN KARŞILAŞTIRILMASI %A Dilan Kalaycı , Erhan Durukan %T YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE VE İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRENME ALANLARI BAKIMINDAN KARŞILAŞTIRILMASI %D 2019 %J Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi %P 2147-0146- %V 8 %N 4 %R %U |
ISNAD | Kalaycı, Dilan , Durukan, Erhan . "YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE VE İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRENME ALANLARI BAKIMINDAN KARŞILAŞTIRILMASI". Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 8 / 4 (Aralık 2019): 2162-2177 . |
AMA | Kalaycı D. , Durukan E. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE VE İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRENME ALANLARI BAKIMINDAN KARŞILAŞTIRILMASI. TEKE. 2019; 8(4): 2162-2177. |
Vancouver | Kalaycı D. , Durukan E. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE VE İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRENME ALANLARI BAKIMINDAN KARŞILAŞTIRILMASI. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi. 2019; 8(4): 2162-2177. |
IEEE | D. Kalaycı ve E. Durukan , "YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE VE İNGİLİZCE ÖĞRETİMİ DERS KİTAPLARININ ÖĞRENME ALANLARI BAKIMINDAN KARŞILAŞTIRILMASI", Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, c. 8, sayı. 4, ss. 2162-2177, Ara. 2019 |