Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 1, 271 - 292, 15.03.2020

Öz

Eğitimde teknolojinin nerede, ne zaman, ne kadar ve nasıl kullanılması konusunda öğretmenlerin bilgi ve beceri düzeyleri “z kuşağı” olarak adlandırılan günümüz neslinin öğrenme sürecini doğrudan etkileyecektir. Bu nedenle, dijital ve teknolojik gelişmeler ekseninde öğretmen yetiştirme programlarının dijital çağın gereksinimlerine uygun olarak güncellenmesi gerekmektedir. Öğretmen adaylarının yeterli düzeyde teknolojik bilgi ve beceriye sahip olarak mezun olmaları ve teknoloji konusundaki birikimlerini öğretme deneyimlerine yansıtmaları modern eğitim anlayışının temel gereksinimleri arasındadır. Bu bağlamda, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerini araştıran çalışmaların sayısı gerek yurt içinde gerekse yurt dışında giderek artmaktadır.
Bu çalışmada Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgileri yaş, cinsiyet, öğrenim durumu, öğretim kademesi, mezuniyet alanı ve mesleki deneyim değişkenleri açısından incelenmiştir. Farklı öğretim kurumlarında görev yapan 277 Türkçe öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilen çalışmanın sonuçları, öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin yüksek düzeyde olduğunu göstermiştir. Yaş, mezuniyet alanı ve mesleki deneyim değişkenleri açısından gruplar arasında anlamlı bir farklılık bulunmazken, cinsiyet, öğrenim durumu ve öğretim kademesi değişkenlerinin öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgi düzeylerinde çeşitli boyutlarda farklılaşmaya neden olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Akay, C. (2013). Teknoloji temelli öğretim tasarımları hazırlama ve uygulama ilkeleri. In T. Yanpar Yelken, H. Sancar Tokmak, S. Özgelen, & L. İncikabı (Eds.), Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi: Temelli Öğretim Tasarımları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Akyıldız, S. & Altun, T. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin (TPAB) Bazı değişkenlere göre incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 318-333.
  • Albayrak Sarı, A., Canbazoğlu Bilici, S., Baran, E. & Özbay, U. (2016). Farklı branşlardaki öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) yeterlikleri ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama; Cilt 6, Sayı 1.
  • Alkan, C. (1998). Eğitim teknolojisi (6 ed.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Altun, T. (2013). Examination of classroom teachers’ technological, pedagogical and content knowledge on the basis of different variables. Croatian Journal of Education: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 15(2), 365-397.
  • Bal, M. S. & Karademir, N. (2013). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) konusunda öz-değerlendirme seviyelerinin belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 15-32.
  • Baran, E. & Canbazoğlu Bilici, S. (2015). Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) üzerine alanyazın incelemesi: Türkiye örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 15-32.
  • Başer, D., Kopcha, T. J. & Özden, M. Y. (2016). Developing a technological pedagogical content knowledge (TPACK) assessment for preservice teachers learning to teach english as a foreign language. Computer assisted language learning, 29(4), 749-764.
  • Bilici, S. & Güler, Ç. (2016). Ortaöğretim öğretmenlerinin tpab düzeylerinin öğretim teknolojilerini kullanma durumlarına göre incelenmesi. İlköğretim Online, 15(3).
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. & Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri: desen ve analiz = research methods, design, and analysis (1 ed.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çil, E. & Çakmak, G. (2014). Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik içerik bilgisi yeterliliklerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi Turkish Journal of Educational Studies (TURK-JES), 1(1), 140-170.
  • Demir, T. & Durdukoca, Ş. F. (2018). Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına devam eden öğrencilerin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(2), 1253-1275.
  • Doğru, E. & Aydın, F. (2017). Coğrafya öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile ilgili yeterliliklerinin incelenmesi. Journal of History Culture and Art Research, 6(2), 485-506.
  • Graham, R., Burgoyne, N., Cantrell, P., Smith, L., St Clair, L. & Harris, R. (2009). Measuring the TPACK confidence of inservice science teachers. TechTrends, 53(5), 70-79. Hacıömeroğlu, G., Şahin, Ç. & Arcagök, S. (2014). Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisini değerlendirme ölçeği'nintürkçe’ye uyarlama çalışması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 297-315.
  • Horzum, M. B., Akgün, Ö. E. & Öztürk, E. (2014). The Psychometric properties of the technological pedagogical content knowledge scale. International Online Journal of Educational Sciences, 6(3).
  • Hsu, L. (2016). Examining EFL teachers’ technological pedagogical content knowledge and the adoption of mobile-assisted language learning: a partial least square approach. Computer assisted language learning, 29(8), 1287-1297.
  • İnce, B. & Horzum, M. B. (2015). Fransa'da iki dilli öğrencilere Türkçe öğreten öğretmenlerin teknolojik pedagojik içerik bilgilerinin incelenmesi. Journal of Human Sciences, 12(2), 980-989.
  • Kabakçı Yurdakul, I. (2011). Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımları açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 397-408.
  • Kaleli Yılmaz, G. (2015). Türkiye’deki teknolojik pedagojik alan bilgisi çalışmalarının analizi: bir meta-sentez çalışması. Eğitim ve Bilim, 40(178), 103-122.
  • Karadeniz, Ş. & Vatanartıran, S. (2015). Sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 14(3), 1017-1028.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler (27 ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, S. & Dağ, F. (2013). Sınıf öğretmenlerine yönelik teknolojik pedagojik içerik bilgisi ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(1), 291-306.
  • Kaya, Z., Kaya, O. N. & Emre, İ. (2013). Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(4), 2355-2377.
  • Kiray, S. A. (2016). Development of a TPACK self-efficacy scale for preservice science teachers. International Journal of Research in Education and Science, 2(2), 527-541. Koehler, M. & Mishra, P. (2005). What happens when teachers design educational technology? The development of technological pedagogical content knowledge. Journal of educational computing research, 32(2), 131-152.
  • Koehler, M. & Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge (TPACK)? Contemporary issues in technology and teacher education, 9(1), 60-70.
  • Koehler, M. J. & Mishra, P. (2008). Intriducing TPCK. In A. C. o. I. a. Technology (Ed.), Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) for Educators (pp. 1-29). New York: Routledge for the American Association of Colleges for Teacher Education.
  • Korucu, A. T., Usta, E. & Atun, H. (2017). Teknolojik pedagojik alan bilgisi üzerine yapılan 2010-2016 dönemi araştırmalardaki eğilimler. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 104-133.
  • MEB. (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. from öğretmen yetiştirme ve geliştirme genel müdürlüğü
  • http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf
  • Mishra, P. & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: a framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017–1054.
  • Newby, T. J., Stepich, D. A., Lehman, J. D. & Russel, J. D. (2006). Educational technology for teaching and learning (3 ed.). Upper Saddle River, N. J.: Pearson/Merrill Prentice Hall.
  • Niess, M. L. (2008). Guiding Preservice teachers in developing TPCK. In A. C. o. I. a. Technology (Ed.), Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) for Educators (pp. 223-250). New York: Routledge for the American Association of Colleges for Teacher Education.
  • Önal, N. (2016). Development, validity and reliability of TPACK scale with pre-service mathematics teachers. International Online Journal of Educational Sciences, 8(2).
  • Önal, N. & Çakır, H. (2015). Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının teknolojik pedagojik içerik bilgilerine ilişkin özgüven algıları. HAYEF: Journal of Education, 12(2), 117-131.
  • Öztürk, E. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 223-228.
  • Öztürk, E. & Horzum, M. B. (2011). Teknolojik pedagojik içerik bilgisi ölçeği’nin Türkçeye uyarlaması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 255-278.
  • Özüdoğru, M. & Özüdoğru, F. (2019). Technological pedagogical content knowledge of mathematics teachers and the effect of demographic variables. Contemporary Educational Technology, 10(1), 1-24.
  • Pamuk, S., Ülken, A. & Dilek, N. Ş. (2012). Öğretmen adaylarının öğretimde teknoloji kullanım yeterliliklerinin teknolojik pedagojik içerik bilgisi kuramsal perspektifinden incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17).
  • Roig-Villa, R., Mengual-Andrés, S. & Quinto-Medrano, P. (2015). Primary teachers' technological, pedagogical and content knowledge. Comunicar, 23(45).
  • Saltan, F. & Arslan, K. (2017). A comparison of in-service and pre-service teachers’ technological pedagogical content knowledge self-confidence. Cogent Education, 4(1), 1311501. doi:10.1080/2331186X.2017.1311501
  • Sarı, M. H. & Bostancıoğlu, A. (2018). Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) modelinin ilkokul matematik (im) öğretimine uygulanması: ölçek uyarlama çalışması.
  • Schmidt, D. A., Baran, E., Thompson, A. D., Mishra, P., Koehler, M. J. & Shin, T. S. (2009). Technological pedagogical content knowledge (TPACK) the development and validation of an assessment instrument for preservice teachers. Journal of Research on Technology in Education, 42(2), 123-149.
  • Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
  • Şimsek, N. & Boz, N. (2016). Analysis of Pedagogical content knowledge studies in the context of mathematics education in Turkey: A Meta-Synthesis Study. Educational Sciences: Theory and Practice, 16(3), 799-826.
  • Solomon, G. & Schrum, L. (2007). Web 2.0: New tools, new schools (1 ed.). Eugene, Oregon: International Society for Technology in Education.
  • Şad, S. N., Açıkgül, K. & Delican, K. (2015). Senior preservice teachers’ senses of efficacy on their technological pedagogical content knowledge (TPACK). Journal of Theoretical Educational Science, 8(2), 204-235.
  • Şimşek, Ö., Demir, S., Bağçeci, B. & Kinay, İ. (2013). Öğretim elemanlarının teknopedagojik eğitim yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 14(1), 1-23.
  • Timur, B. & Taşar, M. F. (2011). Teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güven ölçeğinin (TPABÖGÖ) Türkçe’ye uyarlanması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 10(2), 839-856.
  • Turgut, Y. (2017). A comparison of pre-service, in-service and formation program for teachers perceptions of technological pedagogical content knowledge (TPACK) in English language teaching (ELT). Educational Research and Reviews, 12(22), 1091-1106.
  • Uysal, S. & Gündoğdu, K. (2019). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğrencilerinin web pedagojik içerik bilgisi, program yaklaşımları ve öz düzenleme becerilerinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 8(3), 1902-1928.
  • Ünal, E. (2013). Öğretmen adaylarının teknoloji entegrasyonu öz-yeterlik algıları ve teknolojik pedagojik içerik bilgisi yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Watts Taffe, S. & Gwinn, C. B. (2007). Integrating literacy and technology: effective practice for grades K-6. New York: Guilford Press.
  • Yanpar Yelken, T., Sancar Tokmak, H., Özgelen, S. & İncikabı, L. (2013). Teknolojik-Pedagojik-alan bilgisi (TPAB) çerçevesi ve bu çerçevenin Milli Eğitim Bakanlığı fen ve matematik eğitimi programındaki yeri. In T. Yanpar Yelken, H. Sancar Tokmak, S. Özgelen, & L. İncikabı (Eds.), Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi: Temelli Öğretim Tasarımları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yılmaz, F. & Yıldız, E. (2016). Türkçe Öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüven (TPABÖG) algılarının incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 51(3), 33-42.
  • Younie, S. & Leask, M. (2013). Teaching with technologies: the essential guide. England: Open University Press.
Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 1, 271 - 292, 15.03.2020

Öz

Kaynakça

  • Akay, C. (2013). Teknoloji temelli öğretim tasarımları hazırlama ve uygulama ilkeleri. In T. Yanpar Yelken, H. Sancar Tokmak, S. Özgelen, & L. İncikabı (Eds.), Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi: Temelli Öğretim Tasarımları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Akyıldız, S. & Altun, T. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin (TPAB) Bazı değişkenlere göre incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 318-333.
  • Albayrak Sarı, A., Canbazoğlu Bilici, S., Baran, E. & Özbay, U. (2016). Farklı branşlardaki öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) yeterlikleri ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama; Cilt 6, Sayı 1.
  • Alkan, C. (1998). Eğitim teknolojisi (6 ed.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Altun, T. (2013). Examination of classroom teachers’ technological, pedagogical and content knowledge on the basis of different variables. Croatian Journal of Education: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 15(2), 365-397.
  • Bal, M. S. & Karademir, N. (2013). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) konusunda öz-değerlendirme seviyelerinin belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 15-32.
  • Baran, E. & Canbazoğlu Bilici, S. (2015). Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) üzerine alanyazın incelemesi: Türkiye örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 15-32.
  • Başer, D., Kopcha, T. J. & Özden, M. Y. (2016). Developing a technological pedagogical content knowledge (TPACK) assessment for preservice teachers learning to teach english as a foreign language. Computer assisted language learning, 29(4), 749-764.
  • Bilici, S. & Güler, Ç. (2016). Ortaöğretim öğretmenlerinin tpab düzeylerinin öğretim teknolojilerini kullanma durumlarına göre incelenmesi. İlköğretim Online, 15(3).
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. & Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri: desen ve analiz = research methods, design, and analysis (1 ed.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çil, E. & Çakmak, G. (2014). Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik içerik bilgisi yeterliliklerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi Turkish Journal of Educational Studies (TURK-JES), 1(1), 140-170.
  • Demir, T. & Durdukoca, Ş. F. (2018). Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına devam eden öğrencilerin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(2), 1253-1275.
  • Doğru, E. & Aydın, F. (2017). Coğrafya öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile ilgili yeterliliklerinin incelenmesi. Journal of History Culture and Art Research, 6(2), 485-506.
  • Graham, R., Burgoyne, N., Cantrell, P., Smith, L., St Clair, L. & Harris, R. (2009). Measuring the TPACK confidence of inservice science teachers. TechTrends, 53(5), 70-79. Hacıömeroğlu, G., Şahin, Ç. & Arcagök, S. (2014). Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisini değerlendirme ölçeği'nintürkçe’ye uyarlama çalışması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 297-315.
  • Horzum, M. B., Akgün, Ö. E. & Öztürk, E. (2014). The Psychometric properties of the technological pedagogical content knowledge scale. International Online Journal of Educational Sciences, 6(3).
  • Hsu, L. (2016). Examining EFL teachers’ technological pedagogical content knowledge and the adoption of mobile-assisted language learning: a partial least square approach. Computer assisted language learning, 29(8), 1287-1297.
  • İnce, B. & Horzum, M. B. (2015). Fransa'da iki dilli öğrencilere Türkçe öğreten öğretmenlerin teknolojik pedagojik içerik bilgilerinin incelenmesi. Journal of Human Sciences, 12(2), 980-989.
  • Kabakçı Yurdakul, I. (2011). Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımları açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 397-408.
  • Kaleli Yılmaz, G. (2015). Türkiye’deki teknolojik pedagojik alan bilgisi çalışmalarının analizi: bir meta-sentez çalışması. Eğitim ve Bilim, 40(178), 103-122.
  • Karadeniz, Ş. & Vatanartıran, S. (2015). Sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 14(3), 1017-1028.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler (27 ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, S. & Dağ, F. (2013). Sınıf öğretmenlerine yönelik teknolojik pedagojik içerik bilgisi ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(1), 291-306.
  • Kaya, Z., Kaya, O. N. & Emre, İ. (2013). Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(4), 2355-2377.
  • Kiray, S. A. (2016). Development of a TPACK self-efficacy scale for preservice science teachers. International Journal of Research in Education and Science, 2(2), 527-541. Koehler, M. & Mishra, P. (2005). What happens when teachers design educational technology? The development of technological pedagogical content knowledge. Journal of educational computing research, 32(2), 131-152.
  • Koehler, M. & Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge (TPACK)? Contemporary issues in technology and teacher education, 9(1), 60-70.
  • Koehler, M. J. & Mishra, P. (2008). Intriducing TPCK. In A. C. o. I. a. Technology (Ed.), Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) for Educators (pp. 1-29). New York: Routledge for the American Association of Colleges for Teacher Education.
  • Korucu, A. T., Usta, E. & Atun, H. (2017). Teknolojik pedagojik alan bilgisi üzerine yapılan 2010-2016 dönemi araştırmalardaki eğilimler. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 104-133.
  • MEB. (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. from öğretmen yetiştirme ve geliştirme genel müdürlüğü
  • http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf
  • Mishra, P. & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: a framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017–1054.
  • Newby, T. J., Stepich, D. A., Lehman, J. D. & Russel, J. D. (2006). Educational technology for teaching and learning (3 ed.). Upper Saddle River, N. J.: Pearson/Merrill Prentice Hall.
  • Niess, M. L. (2008). Guiding Preservice teachers in developing TPCK. In A. C. o. I. a. Technology (Ed.), Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) for Educators (pp. 223-250). New York: Routledge for the American Association of Colleges for Teacher Education.
  • Önal, N. (2016). Development, validity and reliability of TPACK scale with pre-service mathematics teachers. International Online Journal of Educational Sciences, 8(2).
  • Önal, N. & Çakır, H. (2015). Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının teknolojik pedagojik içerik bilgilerine ilişkin özgüven algıları. HAYEF: Journal of Education, 12(2), 117-131.
  • Öztürk, E. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 223-228.
  • Öztürk, E. & Horzum, M. B. (2011). Teknolojik pedagojik içerik bilgisi ölçeği’nin Türkçeye uyarlaması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 255-278.
  • Özüdoğru, M. & Özüdoğru, F. (2019). Technological pedagogical content knowledge of mathematics teachers and the effect of demographic variables. Contemporary Educational Technology, 10(1), 1-24.
  • Pamuk, S., Ülken, A. & Dilek, N. Ş. (2012). Öğretmen adaylarının öğretimde teknoloji kullanım yeterliliklerinin teknolojik pedagojik içerik bilgisi kuramsal perspektifinden incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17).
  • Roig-Villa, R., Mengual-Andrés, S. & Quinto-Medrano, P. (2015). Primary teachers' technological, pedagogical and content knowledge. Comunicar, 23(45).
  • Saltan, F. & Arslan, K. (2017). A comparison of in-service and pre-service teachers’ technological pedagogical content knowledge self-confidence. Cogent Education, 4(1), 1311501. doi:10.1080/2331186X.2017.1311501
  • Sarı, M. H. & Bostancıoğlu, A. (2018). Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) modelinin ilkokul matematik (im) öğretimine uygulanması: ölçek uyarlama çalışması.
  • Schmidt, D. A., Baran, E., Thompson, A. D., Mishra, P., Koehler, M. J. & Shin, T. S. (2009). Technological pedagogical content knowledge (TPACK) the development and validation of an assessment instrument for preservice teachers. Journal of Research on Technology in Education, 42(2), 123-149.
  • Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
  • Şimsek, N. & Boz, N. (2016). Analysis of Pedagogical content knowledge studies in the context of mathematics education in Turkey: A Meta-Synthesis Study. Educational Sciences: Theory and Practice, 16(3), 799-826.
  • Solomon, G. & Schrum, L. (2007). Web 2.0: New tools, new schools (1 ed.). Eugene, Oregon: International Society for Technology in Education.
  • Şad, S. N., Açıkgül, K. & Delican, K. (2015). Senior preservice teachers’ senses of efficacy on their technological pedagogical content knowledge (TPACK). Journal of Theoretical Educational Science, 8(2), 204-235.
  • Şimşek, Ö., Demir, S., Bağçeci, B. & Kinay, İ. (2013). Öğretim elemanlarının teknopedagojik eğitim yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 14(1), 1-23.
  • Timur, B. & Taşar, M. F. (2011). Teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güven ölçeğinin (TPABÖGÖ) Türkçe’ye uyarlanması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 10(2), 839-856.
  • Turgut, Y. (2017). A comparison of pre-service, in-service and formation program for teachers perceptions of technological pedagogical content knowledge (TPACK) in English language teaching (ELT). Educational Research and Reviews, 12(22), 1091-1106.
  • Uysal, S. & Gündoğdu, K. (2019). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğrencilerinin web pedagojik içerik bilgisi, program yaklaşımları ve öz düzenleme becerilerinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 8(3), 1902-1928.
  • Ünal, E. (2013). Öğretmen adaylarının teknoloji entegrasyonu öz-yeterlik algıları ve teknolojik pedagojik içerik bilgisi yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Watts Taffe, S. & Gwinn, C. B. (2007). Integrating literacy and technology: effective practice for grades K-6. New York: Guilford Press.
  • Yanpar Yelken, T., Sancar Tokmak, H., Özgelen, S. & İncikabı, L. (2013). Teknolojik-Pedagojik-alan bilgisi (TPAB) çerçevesi ve bu çerçevenin Milli Eğitim Bakanlığı fen ve matematik eğitimi programındaki yeri. In T. Yanpar Yelken, H. Sancar Tokmak, S. Özgelen, & L. İncikabı (Eds.), Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi: Temelli Öğretim Tasarımları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yılmaz, F. & Yıldız, E. (2016). Türkçe Öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüven (TPABÖG) algılarının incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 51(3), 33-42.
  • Younie, S. & Leask, M. (2013). Teaching with technologies: the essential guide. England: Open University Press.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Sami Türker Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2020
Gönderilme Tarihi 20 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Türker, M. S. (2020). YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 9(1), 271-292.

27712  27714 27715