Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE VERİLEN HİZMET İÇİ EĞİTİMİN İŞGÖRENLERİN KALİTEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ

Yıl 2015, , 56 - 62, 06.07.2015
https://doi.org/10.7216/130075992015229806

Öz

Hazır giyim sektöründe, yetişmiş insan gücü ile üretimin kalitesi arasında sıkı bir ilişki olduğu bilinmektedir. İşgörenlerin bilgi ve beceri düzeyi arttığı ölçüde üretilen ürünün kalitesi artacak, sektör ulusal ve uluslararası piyasalarda daha güçlü hale gelecektir. Araştırmanın amacı, erkek giyimi üreten bir işletmede kaliteyi artırmaya yönelik bir hizmet içi eğitim programı uygulayarak eğitimin işgörenlerin kaliteye ilişkin görüşleri üzerindeki etkilerini belirlemektir. İşgörenlerin kaliteye ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla anket hazırlanmıştır. Hazırlanan anket eğitim öncesi ve sonrası işgörenlere uygulanmıştır. Anket yardımıyla elde edilen verilerin, öntest-sontest arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla t-testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, işgörenlerin kaliteye ilişkin görüşlerinde olumlu yönde değişiklik olduğu belirlenmiştir. 

Kaynakça

  • İraz, R., (2004), İnsan Kaynakları Eğitiminin Çalışanların Verimliliklerine Olan Etkileri Ve Karaman KOBİ’lerinde Bir Uygulama, 1. KOBİ’ler ve Verimlilik Kongre Kitabı. 11-12 Aralık, İstanbul.
  • Gül, H., (2000), Türkiye’de Kamu Yönetiminde Hizmet İçi Eğitim, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:2, Sayı:3, Sayfa:1-14, İzmir.
  • Tınaz, P., (2000), Organizasyonlarda Etkili Öğrenme Stratejileri, MESS Yayınları, İstanbul.
  • Doğan, A., (1993), Sanayileşmede Yetişmiş İnsan Gücü ve Verimlilik Eğitimi. MPM Yayını, Ankara.
  • Fer, S., (1999), Hazır Giyim Endüstrisinde Modelist, Makastar, Makineci ve Ütücü Mesleklerinde Çalışan İşgücünün Meslekî Yeterliklerinin Belirlenmesi ve Meslekî Yeterliklere Dayalı Bir Program Modeli. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Şenel, A. ve Açıkgöz, A., (2004), İşletmelerde İşgücü Verimliliğinin Artırılmasında Eğitimin Önemi, Standart Dergisi, Yıl:43, Sayı:512, Ağustos Sayısı, S.56-58, Ajans- Türk Matbaacılık, Ankara.
  • Canman, D., (2000), İnsan Kaynakları Yönetimi, Yargı Basım Yayım, Ankara.
  • Türkel, A., (1999). Globalleşen Dünyanın Lider Yöneticilerine, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Yüksel, Ö., (1998), İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Balcı, A., (2005), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem Teknik ve İlkeler, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Fraenkel, J. R. ve Walken, N. E., (2006), How to Design and Evaluate Research in Education, Mc-Graw-Hill, New York.
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Sayılar, Y., (2002), Eğitim Etkinliği ve Eğitim Sonrası Davranışsal Değişimlerin Ölçümlenmesine Yönelik Bir Uygulama, İşletmelerde Çağdaş Yaklaşımlar. (Ed. Zeyyat Sabuncuoğlu), Ezgi Kitabevi, Bursa.
  • Anonim. http://www.bursa-smmmo.org.tr/yazarlar/makaleler /124MMU.pdf Erişim Tarihi:28.05.2014
  • Aydınlı, İ. Ve Halis, M., (2004), Eğitimin İşletme Etkinliğindeki Yeri ve Önemi, Mevzuat Dergisi, Yıl:7, Sayı:74, com/2004/02a/02.htm Erişim Tarihi:09.02.2015
  • http://www.mevzuatdergisi.

The Effect of in-Service Training Given in Ready-Made Clothing Sector on Views of the Employees Regarding Quality

Yıl 2015, , 56 - 62, 06.07.2015
https://doi.org/10.7216/130075992015229806

Öz

A close relationship is known to exist in the ready-made clothing sector between manpower and production quality. As knowledge and skills qualification of the employees increases, quality of the product produced will enhance, and the sector will become stronger in national and international markets. The study aims to apply an in-service training programme oriented to enhancing the quality in an establishment that produces men’s clothing, and to determine views of the employees regarding quality. A questionnaire was prepared to determine views of the employees regarding quality. The questionnaire prepared was applied to the employees before and after training. t-test was applied to determine whether there is a significant difference between pretest and posttest data obtained by means of the questionnaire. As a result of the study, it was determined that there was a positive change in views of the employees regarding quality

Kaynakça

  • İraz, R., (2004), İnsan Kaynakları Eğitiminin Çalışanların Verimliliklerine Olan Etkileri Ve Karaman KOBİ’lerinde Bir Uygulama, 1. KOBİ’ler ve Verimlilik Kongre Kitabı. 11-12 Aralık, İstanbul.
  • Gül, H., (2000), Türkiye’de Kamu Yönetiminde Hizmet İçi Eğitim, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:2, Sayı:3, Sayfa:1-14, İzmir.
  • Tınaz, P., (2000), Organizasyonlarda Etkili Öğrenme Stratejileri, MESS Yayınları, İstanbul.
  • Doğan, A., (1993), Sanayileşmede Yetişmiş İnsan Gücü ve Verimlilik Eğitimi. MPM Yayını, Ankara.
  • Fer, S., (1999), Hazır Giyim Endüstrisinde Modelist, Makastar, Makineci ve Ütücü Mesleklerinde Çalışan İşgücünün Meslekî Yeterliklerinin Belirlenmesi ve Meslekî Yeterliklere Dayalı Bir Program Modeli. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Şenel, A. ve Açıkgöz, A., (2004), İşletmelerde İşgücü Verimliliğinin Artırılmasında Eğitimin Önemi, Standart Dergisi, Yıl:43, Sayı:512, Ağustos Sayısı, S.56-58, Ajans- Türk Matbaacılık, Ankara.
  • Canman, D., (2000), İnsan Kaynakları Yönetimi, Yargı Basım Yayım, Ankara.
  • Türkel, A., (1999). Globalleşen Dünyanın Lider Yöneticilerine, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Yüksel, Ö., (1998), İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Balcı, A., (2005), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem Teknik ve İlkeler, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Fraenkel, J. R. ve Walken, N. E., (2006), How to Design and Evaluate Research in Education, Mc-Graw-Hill, New York.
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Sayılar, Y., (2002), Eğitim Etkinliği ve Eğitim Sonrası Davranışsal Değişimlerin Ölçümlenmesine Yönelik Bir Uygulama, İşletmelerde Çağdaş Yaklaşımlar. (Ed. Zeyyat Sabuncuoğlu), Ezgi Kitabevi, Bursa.
  • Anonim. http://www.bursa-smmmo.org.tr/yazarlar/makaleler /124MMU.pdf Erişim Tarihi:28.05.2014
  • Aydınlı, İ. Ve Halis, M., (2004), Eğitimin İşletme Etkinliğindeki Yeri ve Önemi, Mevzuat Dergisi, Yıl:7, Sayı:74, com/2004/02a/02.htm Erişim Tarihi:09.02.2015
  • http://www.mevzuatdergisi.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meyrem Şahinoğlu Bu kişi benim

Semiha Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Şahinoğlu, M., & Aydın, S. (2015). HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE VERİLEN HİZMET İÇİ EĞİTİMİN İŞGÖRENLERİN KALİTEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ. Tekstil Ve Mühendis, 22(98), 56-62. https://doi.org/10.7216/130075992015229806
AMA Şahinoğlu M, Aydın S. HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE VERİLEN HİZMET İÇİ EĞİTİMİN İŞGÖRENLERİN KALİTEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ. Tekstil ve Mühendis. Temmuz 2015;22(98):56-62. doi:10.7216/130075992015229806
Chicago Şahinoğlu, Meyrem, ve Semiha Aydın. “HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE VERİLEN HİZMET İÇİ EĞİTİMİN İŞGÖRENLERİN KALİTEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ”. Tekstil Ve Mühendis 22, sy. 98 (Temmuz 2015): 56-62. https://doi.org/10.7216/130075992015229806.
EndNote Şahinoğlu M, Aydın S (01 Temmuz 2015) HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE VERİLEN HİZMET İÇİ EĞİTİMİN İŞGÖRENLERİN KALİTEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ. Tekstil ve Mühendis 22 98 56–62.
IEEE M. Şahinoğlu ve S. Aydın, “HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE VERİLEN HİZMET İÇİ EĞİTİMİN İŞGÖRENLERİN KALİTEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ”, Tekstil ve Mühendis, c. 22, sy. 98, ss. 56–62, 2015, doi: 10.7216/130075992015229806.
ISNAD Şahinoğlu, Meyrem - Aydın, Semiha. “HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE VERİLEN HİZMET İÇİ EĞİTİMİN İŞGÖRENLERİN KALİTEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ”. Tekstil ve Mühendis 22/98 (Temmuz 2015), 56-62. https://doi.org/10.7216/130075992015229806.
JAMA Şahinoğlu M, Aydın S. HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE VERİLEN HİZMET İÇİ EĞİTİMİN İŞGÖRENLERİN KALİTEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ. Tekstil ve Mühendis. 2015;22:56–62.
MLA Şahinoğlu, Meyrem ve Semiha Aydın. “HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE VERİLEN HİZMET İÇİ EĞİTİMİN İŞGÖRENLERİN KALİTEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ”. Tekstil Ve Mühendis, c. 22, sy. 98, 2015, ss. 56-62, doi:10.7216/130075992015229806.
Vancouver Şahinoğlu M, Aydın S. HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE VERİLEN HİZMET İÇİ EĞİTİMİN İŞGÖRENLERİN KALİTEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ. Tekstil ve Mühendis. 2015;22(98):56-62.