Hazır giyim sektöründe, yetişmiş insan gücü ile üretimin kalitesi arasında sıkı bir ilişki olduğu bilinmektedir. İşgörenlerin bilgi ve beceri düzeyi arttığı ölçüde üretilen ürünün kalitesi artacak, sektör ulusal ve uluslararası piyasalarda daha güçlü hale gelecektir. Araştırmanın amacı, erkek giyimi üreten bir işletmede kaliteyi artırmaya yönelik bir hizmet içi eğitim programı uygulayarak eğitimin işgörenlerin kaliteye ilişkin görüşleri üzerindeki etkilerini belirlemektir. İşgörenlerin kaliteye ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla anket hazırlanmıştır. Hazırlanan anket eğitim öncesi ve sonrası işgörenlere uygulanmıştır. Anket yardımıyla elde edilen verilerin, öntest-sontest arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla t-testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, işgörenlerin kaliteye ilişkin görüşlerinde olumlu yönde değişiklik olduğu belirlenmiştir.
Hizmet içi eğitim kalite hazır giyim sektörü erkek giysi üretimi
A close relationship is known to exist in the ready-made clothing sector between manpower and production quality. As knowledge and skills qualification of the employees increases, quality of the product produced will enhance, and the sector will become stronger in national and international markets. The study aims to apply an in-service training programme oriented to enhancing the quality in an establishment that produces men’s clothing, and to determine views of the employees regarding quality. A questionnaire was prepared to determine views of the employees regarding quality. The questionnaire prepared was applied to the employees before and after training. t-test was applied to determine whether there is a significant difference between pretest and posttest data obtained by means of the questionnaire. As a result of the study, it was determined that there was a positive change in views of the employees regarding quality
In-service training quality ready-made clothing sector menswear production
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |