Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2016, Cilt: 23 Sayı: 103, 220 - 230, 29.10.2016

Öz

Sürdürülebilirlik, kaynakların en az kullanımıyla, en faydalı sonucu elde etmek amacıyla yapılan uygulama ve planlamalardır. İşletmelerde teknik, uygulama ve maddi kararları veren yöneticilerin; artık ve atıkların azaltılması, iş gücünün dengeli dağılım ve adil ücretlendirilmesi, giysi sezonlarının azaltılması gibi ek maliyet olarak algılanabilecek uygulamaları destekleyici kararlar alması, sektörde sürdürülebilirliğin kalıcı hale getirilebilmesi için önem taşımaktadır. Giyim sektöründe sürdürülebilirlik konusunda yöneticilerin bakış açılarını belirlemeyi amaçlayan bu çalışmada; Ankara ve İstanbul’da hazır giyim üretimi yapan işletmelerin yöneticilerine, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş anket formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler Sosyal Bilimler İstatistik Paketi (SPSS) kullanılarak analiz edilmiş, tablolar halinde sunularak yorumlanmış ve öneriler getirilmiştir.

Kaynakça

  • Güvenç, B.,(2008), Sürdürülebilirlik Bağlamında Ekolojik Tasarım Prensiplerinin Mimaride Uygulanabilirliğinin Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. İrdelenmesi,
  • Giudice, F., La Rosa, G. &Risitano, A. (2006), Product Design For The Environment; A Life Cycle Approach, Boca Raton: CrcPress Taylor & Francis.
  • Talay, İ.(1997), Sürdürülebilirlik Kavramı ve Uygulaması Üzerinde Bir Uygulama: Şanlıurfa Örneği, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Halkbank, Halkbank Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi Tekstil ve Hazır Giyim Sektör Raporu, (2010), http: www.riskmedakademi. com.tr/images/stories/dokumanlar/ tekstil_sektor_raporu.pdf adre- sinden alınmıştır. Erişim tarihi: 15.10.2015.
  • Gardetti, M. A. ve Torres, A. L.(2013), Sustainability in Fashion and Textiles: Values, Design, Production and Consumption, United Kingdom: Greenleaf Publishing Limited.
  • Saicheua, V., Cooper, T. ve Knox, A.(2011), Public Understanding Towards Sustainable Clothing and The Supply Chain, London College of Fashion, “Moda Konferansı”, 21 Eylül 2011.
  • Johansson, E. (2010), Slow Fashion- The Answer for Sustainable Fashion Industry?, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İsviçre: İsveç Tekstil Okulu Uygulamalı Tekstil Yönetimi Bölümü.
  • TheDeloitte, TheDeloitte: Fashioning Sustainability, (2013), http: www.deloitte.dk adresinden alınmıştır. Erişim tarihi: 10.11.2015.
  • BSR Corporation,(2012), Sustainable Fashion Design: Oxymoron No More?, http: www.bsr.org adresinden alınmıştır. Erişim tarihi: 25.10.2015.
  • Jun, M., Jingjing, W., Collins, M., Malei, W., Orlins, S., Jie, L. (2012), Sustainable Apparel’s Critical Blind Spot, Published By Friends Of Nature, The Institute of Public & Environmental Affairs, Envirofriends and NanjingGreen Stone.
  • Rebel, C. (2011), We Impact - Sustainability in Fashion: Futures Beyond TheHurdles, We Impact: United Kingdom.
  • H&M, H&M Conscious Actions Highlights: 2013, (2014), http:hm.com/consciousactions2013 adresinden alınmıştır. Erişim tarihi: 20.10.2015.
  • Sheridan, M., Moore, C., Noobs, K. (2006), Fast Fashion Requires Fast Marketing: The Role of Category Management In Fast Fashion Positioning. Journal of Fashion Marketing and Management, 10(3), pp: 301-315.
  • Fletcher, K.(2010), Fashion and Sustainability. In M.L. Schultz (Eds.), Sustainable Fashion. Denmark: Design SkolenKolding. pp: 34-41.
  • Koca, E., Vural, T., Koç, F. (2013), An Evaluation of Consumer Tendencies Towards Hedonistic Shopping for Clothes, EJRE- EuropeanJournal of Research on Education, Special Issue: Human Resource Management. pp: 54-64.
  • Kılıç, S.(2013), Giyim Sektöründeki Üretim Artıklarının Sürdürülebilir Moda Yaklaşımı ile Değerlendirilmesi ve Örnek Bir Uygulama, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Yıl 2016, Cilt: 23 Sayı: 103, 220 - 230, 29.10.2016

Öz

Kaynakça

  • Güvenç, B.,(2008), Sürdürülebilirlik Bağlamında Ekolojik Tasarım Prensiplerinin Mimaride Uygulanabilirliğinin Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. İrdelenmesi,
  • Giudice, F., La Rosa, G. &Risitano, A. (2006), Product Design For The Environment; A Life Cycle Approach, Boca Raton: CrcPress Taylor & Francis.
  • Talay, İ.(1997), Sürdürülebilirlik Kavramı ve Uygulaması Üzerinde Bir Uygulama: Şanlıurfa Örneği, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Halkbank, Halkbank Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projesi Tekstil ve Hazır Giyim Sektör Raporu, (2010), http: www.riskmedakademi. com.tr/images/stories/dokumanlar/ tekstil_sektor_raporu.pdf adre- sinden alınmıştır. Erişim tarihi: 15.10.2015.
  • Gardetti, M. A. ve Torres, A. L.(2013), Sustainability in Fashion and Textiles: Values, Design, Production and Consumption, United Kingdom: Greenleaf Publishing Limited.
  • Saicheua, V., Cooper, T. ve Knox, A.(2011), Public Understanding Towards Sustainable Clothing and The Supply Chain, London College of Fashion, “Moda Konferansı”, 21 Eylül 2011.
  • Johansson, E. (2010), Slow Fashion- The Answer for Sustainable Fashion Industry?, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İsviçre: İsveç Tekstil Okulu Uygulamalı Tekstil Yönetimi Bölümü.
  • TheDeloitte, TheDeloitte: Fashioning Sustainability, (2013), http: www.deloitte.dk adresinden alınmıştır. Erişim tarihi: 10.11.2015.
  • BSR Corporation,(2012), Sustainable Fashion Design: Oxymoron No More?, http: www.bsr.org adresinden alınmıştır. Erişim tarihi: 25.10.2015.
  • Jun, M., Jingjing, W., Collins, M., Malei, W., Orlins, S., Jie, L. (2012), Sustainable Apparel’s Critical Blind Spot, Published By Friends Of Nature, The Institute of Public & Environmental Affairs, Envirofriends and NanjingGreen Stone.
  • Rebel, C. (2011), We Impact - Sustainability in Fashion: Futures Beyond TheHurdles, We Impact: United Kingdom.
  • H&M, H&M Conscious Actions Highlights: 2013, (2014), http:hm.com/consciousactions2013 adresinden alınmıştır. Erişim tarihi: 20.10.2015.
  • Sheridan, M., Moore, C., Noobs, K. (2006), Fast Fashion Requires Fast Marketing: The Role of Category Management In Fast Fashion Positioning. Journal of Fashion Marketing and Management, 10(3), pp: 301-315.
  • Fletcher, K.(2010), Fashion and Sustainability. In M.L. Schultz (Eds.), Sustainable Fashion. Denmark: Design SkolenKolding. pp: 34-41.
  • Koca, E., Vural, T., Koç, F. (2013), An Evaluation of Consumer Tendencies Towards Hedonistic Shopping for Clothes, EJRE- EuropeanJournal of Research on Education, Special Issue: Human Resource Management. pp: 54-64.
  • Kılıç, S.(2013), Giyim Sektöründeki Üretim Artıklarının Sürdürülebilir Moda Yaklaşımı ile Değerlendirilmesi ve Örnek Bir Uygulama, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Koca Bu kişi benim

Cantürk Öz

Berna Yıldırım Artaç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 23 Sayı: 103

Kaynak Göster

APA Koca, E., Öz, C., & Yıldırım Artaç, B. (2016). Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi. Tekstil Ve Mühendis, 23(103), 220-230.
AMA Koca E, Öz C, Yıldırım Artaç B. Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi. Tekstil ve Mühendis. Ekim 2016;23(103):220-230.
Chicago Koca, Emine, Cantürk Öz, ve Berna Yıldırım Artaç. “Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi”. Tekstil Ve Mühendis 23, sy. 103 (Ekim 2016): 220-30.
EndNote Koca E, Öz C, Yıldırım Artaç B (01 Ekim 2016) Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi. Tekstil ve Mühendis 23 103 220–230.
IEEE E. Koca, C. Öz, ve B. Yıldırım Artaç, “Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi”, Tekstil ve Mühendis, c. 23, sy. 103, ss. 220–230, 2016.
ISNAD Koca, Emine vd. “Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi”. Tekstil ve Mühendis 23/103 (Ekim 2016), 220-230.
JAMA Koca E, Öz C, Yıldırım Artaç B. Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi. Tekstil ve Mühendis. 2016;23:220–230.
MLA Koca, Emine vd. “Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi”. Tekstil Ve Mühendis, c. 23, sy. 103, 2016, ss. 220-3.
Vancouver Koca E, Öz C, Yıldırım Artaç B. Hazır Giyim Sektöründe Sürdürülebilirliğin Yöneticiler Açısından Değerlendirilmesi. Tekstil ve Mühendis. 2016;23(103):220-3.