Ülke ekonomilerinde önemli bir paya sahip olan hazır giyim sektöründe, ürün çeşitliliğinin fazla olması, modanın ve müşteri gereksinimlerinin çok hızlı değişim göstermesi nedeniyle rekabet edebilirlik düzeyleri giderek zorlaşmaktadır. Hazır giyim sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin rekabet düzeylerini artırabilmeleri için müşterilerinin istek ve gereksinimlerini yakından takip etmeleri gerekmektedir. Bugün işletmelerin müşteri gereksinimlerini tek başına karşılamaları mümkün değildir. Dolayısıyla işletmeler üretim sürecinde tedarikçilere ihtiyaç duymakta ve birçok kriteri göz önünde bulundurarak tedarikçi seçimi yapmaları gerekmektedir. Bu sebeple işletmelerin müşterilerin gereksinimlerini karşılayacak, yüksek kaliteli ürünleri düşük fiyatlarla ve istenilen zamanda temin edebileceği en iyi tedarikçiyi seçmeleri oldukça önem taşımaktadır. Bu öneme binayen çalışmanın amacı, Giresun’da hazır giyim sektöründe faaliyet gösteren bir işletme için en uygun kumaş tedarikçisini belirlemektir. Yapılan literatür araştırması ve işletmedeki uzmanlarla görüşmeler sonucunda 13 adet kriter belirlenmiştir. Hazır giyim sektöründe faaliyet gösteren işletme için en iyi tedarikçiyi belirleyebilmek amacıyla DEMATEL ve COPRAS yöntemlerinin bir arada kullanıldığı bütünleşik bir yaklaşım benimsenmiştir. Bu yolla işletmenin rekabetçi düzeyini, müşteri tatminini ve performansını artırmasında katkı sağlaması amaçlanmaktadır.
In the ready-made clothing sector which has an important share in the country’s economy, competitiveness levels are getting harder due to the wide variety of products and the rapid change in fashion and customer needs. In order for businesses in the ready-made clothing sector to increase their level of competition, they should closely follow the demands and requirements of their customers. Today, it is impossible for businesses to meet customer needs by themself. Therefore, businesses need suppliers in the production process and they need to choose suppliers by taking many criteria into account. For this reason, it is very important for businesses to choose the best supplier that will meet the needs of their customers and can provide high quality products at low prices and at the desired time. Based on this importance, the aim of the study is to choose the best fabric supplier for a business operating in the ready-made clothing sector in Giresun. As a result of the literature research and interviews with the experts in the business, 13 criteria were determined. An integrated approach, in which DEMATEL and COPRAS methods are used together, has been adopted in order to determine the best supplier for a business operating in the ready-made clothing industry.
Supplier Selection DEMATEL COPRAS Multi Criteria Decision Making
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 29 Sayı: 127 |