Temel Eğitim dergisinin amacı uluslararası ve disiplinlerarası özgün, bilimsel çalışmalar için mecra olmak, eğitimle ilgili nitelikli tartışmalar üretmek ve Türkiye’de eğitimle ilgili politikaların şekillenmesine katkı sağlamaktır. Bu sebeple yayımlanacak çalışmalardan teknik yetkinliğin yanı sıra, eğitim konusundaki tartışmalara yeni ve özgün katkılar sağlamaları da beklenmektedir. Böylelikle Türkiye’de eğitim alanında çalışma yapan kişilerin ve/veya kurumların yararlanacağı bir birikimin oluşmasına katkı sağlamak hedeflenmektedir.
The aim of the Journal of Primary Education is to be a medium for international and interdisciplinary original scientific studies, to produce qualified discussions about education and contribute to the shaping of policies related to education in Turkey. For this reason, the studies to be published are expected to provide new and original contributions to the discussions on education as well as technical competence. Thus, it is aimed to contribute to the formation of an accumulation of the people and/or institutions who will take advantage of working in the field of education in Turkey.
Temel Eğitim dergisi,okul öncesi ve ilkokul eğitimine yönelik yayım yapan hakemli, akademik bir dergidir. Dergi, bu kapsamda güncelliğini muhafaza eden bütün konularda, araştırma bulguları ve tasarımı ulusal ve uluslararası önem taşıyan nitelikli çalışmalar yayımlar. Dergi, kuramsal çerçevesi güçlü, ilgili alanyazını ele alınan konu ile eleştirel şekilde ilişkilendirmiş, araştırma dizaynı ve analizleri iyi yapılandırılmış, ulusal, uluslararası ileri araştırmalara ve politika uygulamalarına yönelik öneriler ve sonuçlar içeren çalışmalara öncelik tanınmaktadır. Dergide eğitim konusunu kuramsal açıdan ele alan ve konusuna pratik açılımlar sağlayan çalışmalara yer verilmektedir. Bu çerçevede farklı disiplinlerden özgün araştırmalar, deneysel ve klinik çalışmalar, politika analizleri ve vaka bildirimleri yayımlanmaktadır.
A) Temel Eğitimin önceliğine aldığı çalışmalar şunlardır:
A1) Kuram ve uygulama bağını kuran ve öğretmen yetiştirme süreçlerini destekleyen,
A2) Eğitimde gelişim, yönetim ve denetleme konularını derinlemesine inceleyen,
A3) Doğal eğitim ortamlarındaki öğrenci, veli, öğretmen, idarecilerin seslerini (düşüncelerini) iyi tasarlanmış çalışmalara aktaran,
A4) Yerel politika, program ve yenilikleri uluslararası bir bakış açısıyla değerlendiren,
A5) Yeni eğitim modelleri, ölçme araçları, disiplinler arası araştırma desenleri geliştirmeye yardımcı olan,
A6) Öğrenme ortamlarını teknolojiyle birleştiren,
A7) Multidisiplinler (disiplinlerarası) ve transdisipliner (disiplinler üstü) çalışmalar (STEM gibi),
A8) Eğitsel ölçme araçlarının geliştirildiği ve aynı anda kullanışlılığının sınandığı,
A9) Eğitim uygulamalarını geliştirmeye yardımcı teknoloji entegrasyonunu içeren,
A10) Teorik veya uygulamalı yeni bir eğitsel model geliştiren ve bu modeli değerlendiren,
A11) Öğretmenlerin mesleki gelişim süreçlerini destekleyen.
*Yukarıdaki özellikleri taşısa da aşağıdaki özelliklerden en az birisini içerisinde barındıran çalışmalar hakem değerlendirme sürecine dahil edilmeyecektir.
B) Temel Eğitim aşağıdaki çalışmaları kapsamı dışında tutmaktadır:
B1) Basit düzeyde kavramsal çerçeveye odaklanan çalışmalar,
B2) Yanlış metedoloji ile yütürülen çalışmalar,
B3) Yalnızca bir bağımsız değişkenle yürütülen basit nicel (Örneğin, x değişkeninin y değişkeni üzerindeki etkisi) çalışmalar,
B4) Yalnızca bir veri toplama aracı yoluyla yürütülen basit nitel ya da nicel çalışmalar (Örneğin, yalnızca demografik değişkenlere göre yapılan analizler, yalnızca görüşme ya da ölçek yoluyla),
B5) Yalnızca katılımcıların görüşleri üzerine temellendirilen çalışmalar,
B6) Yeterli sayıda örneklem üzerinden yürütülmemiş nicel çalışmalar (Bu tür araştırmalarda alanyazında kabul görmüş formüller dikkate alınmalı ve evrene bağlı minimum örneklem sayısı sınır belirlenmelidir.),
B7) Üniversite öğrencilerinin aldıkları bir derse yönelik oluşturdukları tutum, davranış vb. özelliklerini ölçen çalışmalar,
B8) Uluslararası konu kapsamı dışında olan yerel çalışmalar (Örneğin, yalnızca basit (uluslararası olmayan yerel odaklı) ölçek geliştirme ve uyarlamaya yönelik çalışmalar),
B9) Eğitim bilimlerinin veya temel eğitimin odağı dışında kalan çalışmalar (STEM eğitimi kapsamında mühendislik eğitimi çalışmaları editör görüşü doğrultusunda kabul edilebilir. Söz konusu disiplinler eğitim anlayışı çerçevesinde ele alınırsa dergi kapsamına uyabilir. Örneğin, tarih eğitimi modelleri geliştiren ve öğrencilerle uygulanan çalışmalar dergi kapsamına dahildir.),
B10) Zayıf bilimsel yöntemle yürütülmüş, geçerliği ve güvenirliği düşük çalışmalar (Örneğin, içerik analizi denildiği halde içerik analizi yapılmamış çalışmalar, nicel/nitel veri analizinin niteliği zayıf olan çalışmalar),
B11) Alanyazındaki yeri ve önemi net bir şekilde açıklanmayan çalışmalar (Örneğin, çalışmanın ilgili konuda alanyazına katkısı, kuramsal yeri ve altyapısı nitelikli bir şekilde açıklanmayan çalışmalar).
Journal of Primary Education is a peer-reviewed academic journal on preschool and primary school education. In this context, the journal publishes quality studies with research findings and designs of national and international importance in all up-to-date subjects. The journal prioritizes studies with robust theoretical frameworks, critically associating the relevant literature with the subject, well-structured research design and analysis, and recommendations and results for national and international advanced research and policy implementations. The journal includes theoretical studies that deal with education and provide practical expansions to the subject. Original research, experimental and clinical studies, policy analyses, and case reports from different disciplines are published in this context.
A) The studies that Primary Education prioritizes are as follows:
A1) Establishing the connection between theory and practice and supporting teacher training processes,
A2) Examining in depth the development, management, and supervision issues in education,
A3) Transferring the voices (thoughts) of students, parents, teachers, and administrators in natural education environments to well-designed studies,
A4) Evaluating local policies, programs, and innovations from an international perspective,
A5) Helping to develop new education models, measurement tools, and interdisciplinary research designs,
A6) Combining learning environments with technology,
A7) Multidisciplinary (interdisciplinary) and transdisciplinary (above-disciplinary) studies (such as STEM),
A8) Developing educational measurement tools and testing their usefulness at the same time,
A9) Including technology integration that helps develop educational practices,
A10) Developing a new theoretical or applied educational model and evaluating this model,
A11) Supporting the professional development processes of teachers.
*Studies with the above characteristics but at least one of the following characteristics will not be included in the peer review process.
B) Primary Education excludes the following studies from its scope:
B1) Studies focusing on a simple conceptual framework,
B2) Studies conducted with incorrect methodology,
B3) Simple quantitative studies conducted with only one independent variable (for example, the effect of variable x on variable y),
B4) Simple qualitative or quantitative studies conducted with only one data collection tool (for example, analyses conducted only according to demographic variables, only through interviews or scales),
B5) Studies based only on the opinions of participants,
B6) Quantitative studies not conducted with a sufficient number of samples (For such studies, accepted formulas in the literature should be taken into consideration, and a minimum sample size limit should be determined depending on the universe.),
B7) Attitudes, behaviors, etc., formed by university students towards a course they take. studies measuring their characteristics,
B8) Local studies outside the scope of international topics (For example, studies only focusing on simple (non-international, local) scale development and adaptation),
B9) Studies outside the focus of educational sciences or primary education (Engineering education studies within the scope of STEM education can be accepted according to the editorial opinion. If the disciplines in question are addressed within the education framework, they may fit the journal's scope. For example, studies developing history education models and applied with students are included in the scope of the journal.),
B10) Studies conducted with weak scientific methods, low validity and reliability (For example, studies that do not conduct content analysis even though content analysis is mentioned, studies with weak quantitative/qualitative data analysis),
B11) Studies whose place and importance are not clearly explained (For example, studies whose contribution to the literature on the relevant subject, theoretical place, and infrastructure of the study are not presented in a qualified manner).