Özet
Arap öğrencilerin COVİT-19 salgını sürecinde uzaktan eğitimle Türkçe öğrenimi sürecinde karşılaştıkları güçlükleri ve önerdikleri çözümleri tespit etmek amacıyla yapılan bu araştırmada nicel araştırma yaklaşımı ve alan araştırma yöntemlerinden tarama kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Arap ülkelerinde yaşayan ve yabancı dil olarak Türkçe öğrenen A1 düzeyindeki 100 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırma sonucunda öğrencilerin en sık karşılaştıkları sorunlar, “uzaktan eğitimle ders işlerken yaşanan bağlantı problemleri”, “yayın kalitesinin düşüklüğü”, “evdeki fiziki imkanların sınırlı olması”, “saat farkı dolayısıyla ortaya çıkan problemler”, “ödevleri yalnız yapmanın zorluğu” ve “ekran karşısında uzun süre kalma” olarak sıralanabilir. Öğrencilerin önerdiği çözüm önerileri ise “uzaktan eğitim için günlük ders çalışma planı hazırlanması”, “pandemide egzersizler yaparak moral ve sağlığın korunması”, “Türkçe kitap okunması”, “derslerin tekrarının izlenmesi”, “ekran karşısında geçirilen zaman dikkat edilmesi”, “eğitsel oyunların oynanması”, “Türkçe film belgesel veya animasyonların izlenmesi”, “ders sorumlusuyla ders dışında da iletişime devam edilmesi” ve “sanal olarak Türkiye’de bulunan müze, sinema, tiyatroların gezilmesi” şeklindedir.
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi Araplara Türkçe öğretimi Uzaktan eğitim
The method of this research, which was carried out in order to determine the difficulties encountered by Arab students in the process of learning Turkish through distance education during the pandemic process and the solution proposals they offer, is relational screening, one of the quantitative research methods. The sample of the research consists of 100 students at A1 level living in Arab countries and learning Turkish as a foreign language.
As a result of the research, the most common problems faced by the students are "Connection problems while teaching with distance education", "poor broadcast quality", "limited physical facilities at home", "sleep due to time difference, etc. problems”, “difficulty doing homework” and “staying in front of the screen for a long time”. The solution suggestions offered by the students are “daily study plan should be prepared for distance education”, “morale and health should be protected by doing exercises in the pandemic”, “it is necessary to read books in Turkish”, “the repetition of the lessons should be watched”, “the time spent in front of the screen should be paid attention”, plays should be played”, “Turkish films, documentaries or animations should be watched”, and “must see museums, cinemas and theaters in Turkey virtually”.
Teaching Turkish as a foreign language Teaching Turkish to Arabs Distance education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 12 |