Covid-19 nedeniyle tüm dünyada ve ülkemizde eğitimin kesintiye uğramaması adına ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim olmak üzere bütün eğitim kademelerinde uzaktan eğitime hızlı bir geçiş yapılmıştır. Bu ani geçişle birlikte birçok öğretmen bir takım zorluklarla karşılaşmış ve bu durum da uzaktan eğitime karşı tutumlarını belirlemiştir. Bu araştırmada pandemi sürecinde sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarını belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada sınıf öğretmenlerinin pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik tutumlarının cinsiyet, çalışılan kurum, kıdem yılı, eğitim durumu, okutulan sınıf düzeyi, uzaktan eğitim konusunda yeterli olup olmama değişkenleri açısından farklılaşma durumu araştırılacağından dolayı, tarama modeli kullanılmıştır. Türkiye’de görev yapan 457 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilen araştırmanın verileri ölçek aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın verilerinin analiz edilmesi aşamasında faktör analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının orta düzeyde olduğu görülmüştür. Araştırma katılan sınıf öğretmenlerinin çoğunluğu kendini uzaktan eğitim konusunda yeterli görmektedir. Pandemi sürecinde sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının kıdem yılı değişkenine göre incelendiğinde anlamlı bir farklılığın olduğu belirlenmiştir.
In order not to interrupt education all over the world and in our country due to Covid-19, a rapid transition has been made to distance education in all education levels, including primary, secondary and higher education. With this sudden transition, many teachers faced some difficulties and this situation determined their attitudes towards distance education. In this study, it was aimed to determine the attitudes of primary school teachers towards distance education during the pandemic process. In the study, the survey model was used because the differentiation of primary school teachers' attitudes towards distance education during the pandemic process in terms of variables such as gender, institution, years of seniority, education level, grade level taught, whether or not they are sufficient in distance education. The data of the research carried out with 457 primary school teachers working in Turkey were collected through the scale. Factor analysis was used in the analysis of the data of the research. As a result of the research, it was seen that the attitudes of primary school teachers towards distance education were average. The majority of the primary teachers participating in the research consider themselves sufficient in distance education. When the attitudes of primary school teachers towards distance education during the pandemic process were examined according to the variable of seniority, it was determined that there was a significant difference.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 17 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 15 |