Bu araştırmanın amacı, eğitsel mobil oyunların okul öncesi dönemde çocukların eleştirel düşünme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırma, ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desenle gerçekleştirilmiştir. Bir anaokulunda 40 öğrenci (deney grubu: 20, kontrol grubu: 20) ile yürütülmüştür. Eğitsel içerik, öğretmen onayı, ebeveyn yorumları, oyun puanı gibi kriterler göz önünde bulundurularak araştırmacılar tarafından belirlenen eğitsel oyunlar (Library, Memory Games, Visual Games, Puzzle Kids, Welcome to Shubi, Mental-Up), öğretmen rehberliğinde ve gözetiminde, iki kişilik gruplar halinde altı hafta boyunca, haftada bir gün ve yaklaşık 20 dakika olacak şekilde her hafta bir oyun oynamıştır. Son-test puanları dikkate alınarak yapılan bağımsız gruplar t-testi sonucuna göre eleştirel düşünme becerileri toplam puanlar arasında deney grubu lehine istatistiki olarak anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır (p=.00, p<.005)). Bu sonuç mevcut okul öncesi öğretim programına eğitsel mobil oyunları entegre etmenin çocukların eleştirel düşünme becerilerini geliştirdiğini ortaya koymaktadır. Eleştirel düşünme becerileri testinin yorumlama, açıklama, çıkarım, analiz ve öz düzenleme alt boyutlarında da deney grubu lehine istatistiki olarak anlamlı bir farklılık ortaya çıkmış ancak değerlendirme boyutunda ise anlamlı bir farklılık çıkmamıştır. Elde edilen bu sonuçlar eğitsel mobil oyunların okul öncesi öğretim ortamlarına dahil edilmesinin çocukların eleştirel düşünme becerilerine katkı sağlayabileceğini göstermektedir.
Mobil oyunlar eleştirel düşünme okul öncesi 21.yy. becerileri.
The aim of this research is to examine the effect of educational mobile games on children's critical thinking skills during the preschool period. The research employed an experimental design with pre-test and post-test control groups, and was conducted in a kindergarten with 40 students (experimental group: 20, control group: 20). Educational games, such as "Library," "Memory Games," "Visual Games," "Puzzle Kids," "Welcome to Shubi," and "Mental-Up," were selected by the researchers based on criteria such as educational content, teacher approval, parental feedback, and game score. The games were played once a week for six weeks, with each session lasting approximately 20 minutes and conducted under the guidance and supervision of a teacher. According to the results of the independent groups t-test, a statistically significant difference emerged between the post-test scores of the experimental group and the control group in terms of total critical thinking skills scores (p=.00, p<.005). This finding indicates that integrating educational digital games into the preschool curriculum can enhance children's critical thinking skills. Moreover, there was a statistically significant difference between the experimental group and the control group in the sub-dimensions of interpretation, explanation, inference, analysis, and self-regulation of the critical thinking skills test. However, there was no significant difference in the evaluation dimension. These results suggest that including educational mobile games in preschool teaching environments can contribute to the development of children's critical thinking skills.
Mobile games critical thinking pre-school 21st century skills.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 22 |