Yenilikçi Sorun Çözme Kuramının Stratejik Önemi
Yıl 2005,
Cilt: 4 Sayı: 7, 93 - 102, 01.06.2005
Naim Kenan Hacıevliyagil
Sami Ercan
Burçin Can Metin
Kaynakça
- Basalla G., ( 2000), Teknolojinin Evrimi, Ankara: TÜBİTAK .
- Beyazıt N., (1994), Endüstri Ürünlerinde ve Mimarlıkta Tasarlama Metodlarına Giriş, İstanbul: Literatür Yayınları.
- Ercan S. ve Hacıevliyagil N. K., (2004), Integration of QFD and TRIZ in Product Design as a New Quality Improvement Tool, Proceedings of 10th International Symposium on Quality Function Deployment Conference, Technologico De Monterrey, Mexico, November, 143-156.
- Hipple J., Usıng TRIZ To Find Fault with the Future, http://www.innovation- triz.com/papers/futurefault.ppt, (1994).
- Laudon K. C., (2004), Laudon J. P., Management Information Systems: Managing the Digital Firm, New Jersey: Pearson Education.
- Mann D. ve Domb E., 40 Inventive (Business) Principles With Examples, http://www.triz-journal.com/archives/1999/09/a/index.htm, (1999).
- Mazur G., “Theory of Inventive Problem Solving (TRIZ), http://www.mazur. net/triz/index.html, (1992). Monplaisir L., Jugulum R. ve Mian M., Application of TRIZ and Taguchi Methods: Two Case Examples, http://www.triz-journal.com/archives/1999/01/e/index.htm, (1999).
- Royzen Z., Solving Contradıctions in Development of New Generation Products Using TRIZ, http://www.triz-journal.com/archives/1997/02/b/index.html, (1997).
- Terninko J., The QFD, TRIZ and Taguchi Connection: Customer-Driven Robust Innovation, http://www.triz-journal.com/archives/1998/01/b/index.htm, (1998).
Yenilikçi Sorun Çözme Kuramının Stratejik Önemi
Yıl 2005,
Cilt: 4 Sayı: 7, 93 - 102, 01.06.2005
Naim Kenan Hacıevliyagil
Sami Ercan
Burçin Can Metin
Öz
Günümüz rekabetçi iş ortamında yenilikçiliğin önemi devamlı artmaktadır ve özellikle ürün farklılaşması yoluna giden firmalar için piyasada kalıcılığın en önemli faktörü olmuştur. 1946 yılında G. Altshuller tarafından eski Sovyetler Birliğinde geliştirilmiş olan TRIZ metodolojisi öğrenilmesi ve uygulaması kolay bir sorun çözme tekniğidir. Bu çalışmada TRIZ metodolojisinin temel özellikleri ve bazı araçlarının temel bir tanıtımı yapılmakta ve gerek stratejik plânlama, gerek kalite yönetiminde kullanılabileceği alanlar belirtilmektedir
Kaynakça
- Basalla G., ( 2000), Teknolojinin Evrimi, Ankara: TÜBİTAK .
- Beyazıt N., (1994), Endüstri Ürünlerinde ve Mimarlıkta Tasarlama Metodlarına Giriş, İstanbul: Literatür Yayınları.
- Ercan S. ve Hacıevliyagil N. K., (2004), Integration of QFD and TRIZ in Product Design as a New Quality Improvement Tool, Proceedings of 10th International Symposium on Quality Function Deployment Conference, Technologico De Monterrey, Mexico, November, 143-156.
- Hipple J., Usıng TRIZ To Find Fault with the Future, http://www.innovation- triz.com/papers/futurefault.ppt, (1994).
- Laudon K. C., (2004), Laudon J. P., Management Information Systems: Managing the Digital Firm, New Jersey: Pearson Education.
- Mann D. ve Domb E., 40 Inventive (Business) Principles With Examples, http://www.triz-journal.com/archives/1999/09/a/index.htm, (1999).
- Mazur G., “Theory of Inventive Problem Solving (TRIZ), http://www.mazur. net/triz/index.html, (1992). Monplaisir L., Jugulum R. ve Mian M., Application of TRIZ and Taguchi Methods: Two Case Examples, http://www.triz-journal.com/archives/1999/01/e/index.htm, (1999).
- Royzen Z., Solving Contradıctions in Development of New Generation Products Using TRIZ, http://www.triz-journal.com/archives/1997/02/b/index.html, (1997).
- Terninko J., The QFD, TRIZ and Taguchi Connection: Customer-Driven Robust Innovation, http://www.triz-journal.com/archives/1998/01/b/index.htm, (1998).