Bu çalışmada fakülte derslerinin çizelgelenmesi problemi Tavlama Benzetimi temelli bir algoritma ile çözülmüştür. Bu tür problemlerde hem amaçlar hem de kısıtlar genellikle kuruma özgüdür. Bu nedenle böyle bir planlama problemini çözecek ortak bir araç bulunmamaktadır. Problemlerin kuruma özgü olması nedeniyle çalışmanın sonuçları literatürdeki bir çalışmanın sonuçlarıyla karşılaştırılamamıştır. Bu çalışmanın literatürde yer alan pek çok çalışmadan en önemli farklarından birisi öğretim üyesi kıdemlerinin dikkate alınmış olmasıdır. Çözüm sürecinde problem iki ana parçaya ayrılmıştır. Bunlardan birincisi aynı zaman dilimine yerleştirilebilecek dersleri aramakla ilgilenirken, ikincisi derslerin zaman çizelgesinde en uygun yerlere yerleştirilmesiyle ilgilenmektedir. Algoritma İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi’ nin 2006-2007 Akademik takvimi birinci yarıyıl verileriyle denenmiştir. Önerilen algoritmanın sonuçları ile genetik algoritmalar ve tabu arama algoritmalarının sonuçları kıyaslanmıştır. Buna göre, genetik algoritmalar yaklaşımı uygun çözüm dahi bulamamaktadır. Tabu arama yaklaşımı ise daha başarısız çözümler bulmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 12 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.