Seyahat özgürlüğü, Anayasamızın 23’üncü maddesi ile Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ne Ek 4 No’lu Protokol’ün ikinci maddesinde düzenlenmektedir. Birinci kuşak temel haklar arasında tasnif edilen seyahat özgürlüğünün kısıtlanması, 4709 sayılı Kanun ile gerçekleştirilen Anayasa değişikliği sonrası hukuki açıdan birtakım rizikolar barındırmaktadır. Öte yandan Türkiye, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ne Ek 4 No’lu Protokol’ü imzalamış ancak onay belgesi henüz tevdi edilmemiştir. Tüm bu gelişmeler, salgın hastalık tehdidi ile yüzyüze olduğumuz bu günlerde daha fazla önem arz etmiştir. Bu kapsamda çalışmada, seyahat özgürlüğü ve sınırlandırma biçimleri olarak sokağa çıkma yasağı ile karantina uygulaması, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi içtihatları ile açıklanmaya gayret edilmiştir.
Seyahat Özgürlüğü Temel Hak ve Hürriyetlerin Sınırlandırılması Sokağa Çıkma Yasağı Karantina
Freedom of movement is regulated in the second article of 4 No Protocol to the European Convention on Human Rights and the 23rd provision of our Constitution. The restriction of freedom of movement, which is a basic human right, has some legal risks after the Constitutional amendment made by Law No. 4709. On the other hand, Turkey, signed the Protocol No. 4 but has not yet become a party of the Protocol. All these developments have become more important in these days when we are facing the threat of epidemics. In this paper, the curfew and quarantine practice as freedom of movement restriction forms were tried to be explained by the case law of the European Court of Human Rights.
freedom of travel limitation of fundamental rights and freedoms curfew isolation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 7 |