Bu çalışmada, atık lignoselülozik maddelerle üretilen odun
plastik kompozitlerin termal özellikleri ve yangına karşı dirençleri
araştırılmıştır. Bu amaç için lignoselülozik atıklar, yüksek yoğunluklu
polietilen (YYPE), sodyum borat (boraks) ve borik asit kullanılmıştır. Kompozit
malzemesinin üretimi aşamasında çift vida ekstruder kullanılmıştır. Elde edilen
granül malzeme 175 °C’de preste preslenerek levha haline getirilmiştir. Yapılan
testlertde farklı oranlarda odun plastik kompozitlere eklenen borik asit ve
boraks maddelerinin termal gravimetrik analiz (TGA), yatay yanma ve limit
oksijen indeks (LOI) sonuçları üzerine etkileri araştırılmıştır. Elde edilen
sonuçlara göre borlu bileşiklerin miktarı arttıkça kompozit malzemede bulunan
lignoselüloziklerin ve plastik malzemenin yanma derecelerinin (°C) yükseldiği anlaşılmıştır.
Ayrıca kompozitlere eklenen borlu madde miktarı arttıkça yatay yanma hızının
düştüğü anlaşılmıştır.
Yangın geciktiriciler Odun Plastik kompozit Termal özellikler Borlu bileşikler
In this study, the thermal properties and fire resistances
of the wood plastic composites produced with waste lignocellulosic materials
were investigated. For this purpose, lignocellulosic waste, high density
polyethylene, (HDPE) sodium borate (borax) and boric acid was used to produce
the wood-plastic composites. A twin-screw extruder was used during the
production of the wood plastic composites. The produced composite granule was
pressed at 175 °C hot press. The effects of boric acid and borax added to wood
plastic composites were investigated with the thermal gravimetric analysis
(TGA), the horizontal burning rate and the limiting oxygen index (LOI).
According to the results, it was understood that as the amount of the boron
compounds was increased, the burning degree (°C) of the composite material
increased. Furthermore, the using of the boric acid and sodium borate in the
production of the wood plastic composite decreased burning speed.
Fire retardants Wood plastic composite Thermal properties Boron compounds
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Orijinal Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 11 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 3 |