Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pandemi sürecinde orman mühendisliği eğitim-öğretimine ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi: Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Orman Fakültesi örneği

Yıl 2021, Cilt: 22 Sayı: 4, 386 - 394, 30.12.2021
https://doi.org/10.18182/tjf.1014523

Öz

Bu çalışmada Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Orman Fakültesi, Orman Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitim sürecine yönelik görüşleri araştırılmıştır. Verilerin toplanmasında anket ve mülakat tekniklerinden yararlanılmıştır. Bu kapsamda 235 öğrenciye internet üzerinden anket yapılmıştır. Mülakatlar ise seçilen bazı öğrenci ve öğretim elemanları ile yürütülmüştür. Verilerin değerlendirilmesinde temel istatistik testlerden ve ki-kare testinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğrenciler orman mühendisliği eğitim-öğretiminde örgün eğitimin uzaktan eğitime göre çok daha uygun olduğu görüşündedir. Öğrencilerin uzaktan eğitimde memnun kaldığı üç özellik sırasıyla; dersleri tekrar izleme imkânının olması, örgün eğitime göre daha ucuz olması, okula gelme-devam zorunluluğunun olmamasıdır. Öğrencilerde memnuniyetsizlik oluşturan üç husus ise sırasıyla; internet erişiminde yaşanan sorunlar nedeniyle derslere katılımda zorlanma, ödev sayısındaki artış ve verilen ödevlerin çok zaman alması ve yaşam alanlarında ders ortamı için yeterince uygun bir yer olmamasıdır.

Kaynakça

  • Afşar, B., Büyükdoğan, B., 2020. Covid-19 pandemisi döneminde İİBF ve SBBF öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki değerlendirmeleri. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5: 161-182.
  • Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M., Yıldız, M., 2020. Covid-19 virüsünden kaynaklanan izolasyon günlerinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1): 1-9.
  • Alkan, C., 1987. Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Altun Ekiz, M., 2020. Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin karantina dönemindeki uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri (nitel bir araştırma). Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2(ÖS1): 1-13.
  • Bayram M., Peker A.T., Aka, S.T., Vural M., 2019. Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3): 330-345.
  • Can, E., 2020. Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(2): 11-53.
  • Hotar, N., Omay, R.E., Bayrak, S., Kuruüzüm, Z., Ünal, B., 2020. Pandeminin toplumsal yansımaları. İzmir İktisat Dergisi, 35(2): 211-220.
  • ISUBÜ, 2020a. Bahar Dönemi Boyunca Uzaktan Eğitim İle Devam Ediyoruz. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, https://isparta.edu.tr/duyuru/8537/ogrencilerimizin-dikkatine-bahar-donemi-boyunca-uzaktan-egitim-ile-devam-ediyoruz. Erişim 12.07.2021.
  • ISUBÜ, 2020b. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi 2020-2021 Yılı Güz Dönemi Eğitim-Öğretim Süreci Planlaması. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, https://obs.isparta.edu.tr/Dokumanlar/2020_2021_Guz_Donnemi_Ogrenim_Sureci.pdf. Erişim 12.07.2021.
  • ISUBÜ, 2020c. Ödev, Çevrimdışı Klasik Sınav ve Çevrimdışı Test Sınavı öğrenci İşlemleri Yardım Kılavuzu. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, https://obs.isparta.edu.tr/Dokumanlar/Yardim_Sunusu.pdf. Erişim 12.07.2021.
  • ISUBÜ, 2020d. Isubü Öğrencilerimiz İçin Sık Sorulan Sorular ve Cevaplar. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, https://isparta.edu.tr/duyuru/8542/sik-sorulan-sorulara-cevaplar. Erişim 12.07.2021.
  • ISUBÜ, 2020e. Yeni Koronavirüs Hastalığı Salgınında Eğitim-Öğretim Süreçleri (Kayıt Dondurma). Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, https://isparta.edu.tr/duyuru/8541/yeni-koronavirus-hastaligi-salgininda-egitim-ogretim-surecleri-kayit-dondurma. Erişim 12.07.2021.
  • ISUBÜ, 2020f. Pandemi dönemindeki başarısız olunan derslerle sınırlı olmak kaydıyla “tek ders sınav hakkının 3 derse yükseltilmesi”. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, https://isparta.edu.tr/duyuru/8575/pandemi-donemindeki-basarisiz-olunan-derslerle-sinirli-olmak-kaydiyla-tek-ders-sinav-hakkinin-3-derse-yukseltilmesi. Erişim 12.07.2021.
  • ISUBÜ, 2020g. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Pandemi Dönemi “Yaz Stajı Uygulama Esasları”. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, https://isparta.edu.tr/duyuru/8574/isparta-uygulamali-bilimler-universitesi-pandemi-donemi-yaz-staji-uygulama-esaslari. Erişim 12.07.2021.
  • ISUBÜ, 2020h. İlimizde ve İlçelerimizde İhtiyaç Duyan Tüm Üniversite Öğrencileri İçin Bilgisayar Laboratuvarlarımızı Açıyoruz. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, https://isparta.edu.tr/duyuru/8570/ilimizde-ve-ilcelerimizde-ihtiyac-duyan-tum-universite-ogrencileri-icin-bilgisayar-laboratuvarlarimizi-aciyoruz. Erişim 12.07.2021.
  • ISUBÜ, 2021. 2020/2021 Bahar Dönemi Öğretim Hakkında. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, https://isparta.edu.tr/duyuru/ 8768/20202021-bahar-donemi-ogretim-hakinda. Erişim 12.07.2021.
  • Kalaycı, Ş., 2006. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M.Ö., Esendemir, N., Bayraktar, D., 2020. Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19: 220-241.
  • Kaya, Y., Akın Işık R., 2021. Covıd-19 pandemisi’nin ilk döneminde uygulanan zorunlu uzaktan eğitim sisteminin hemşirelik eğitimine katkısı ve zorlukları: Nitel bir çalışma. Journal of Education and Research in Nursing. 18(1): 76-84.
  • Kaya, Z., Odabaşı, F., 1996. Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1): 29-41.
  • Keskin, M., Özer Kaya D., 2020. Covıd-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2): 59-67.
  • Kürtüncü, M., Kurt, A., 2020. Covıd-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5): 66-77.
  • Macit, A., 2020. Küresel Salgınların Tarihi ve Dünya Tarihsel Dönüşüm. İLEM Covıd-19 Soruşturma Dosyası.
  • Öz Ceviz, N., Tektaş N., Basmacı G., Tektaş M., 2020. Covid-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışı: Türkiye örneği. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 8(54): 1322–1335.
  • Özbay, Ö., 2015. Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5): 376-394.
  • Özdamar, K., 2013. Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi. 9. baskı Eskişehir, Nisan Kitabevi.
  • Sarıtaş, E., Barutçu, S., 2020. Öğretimde dijital dönüşüm ve öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluğu: Pandemi döneminde Pamukkale Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma. Journal of Internet Applications and Management, 11 (1); 5-22.
  • Senemoğlu, N., 2001. Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. ISBN:975-96386-0-6, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Serçemeli, M., Kurnaz, E., 2020. Covıd-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1): 40-53.
  • TÜBA, 2020. Covid-19 Pandemi Değerlendirme Raporu. Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, Ankara.
  • Uluöz, E., 2020. Opinions of the faculty of sport sciences students on the changes in education system during Covıd-19 pandemic: A qualitative research. African Educational Research Journal, 8(3): 481-490.
  • Üstün, Ç., Özçiftçi, S., 2020. COVID-19 Pandemisinin sosyal yaşam ve etik düzlem üzerine etkileri: Bir değerlendirme çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(1): 142-153.
  • Yamamoto-Telli, G., Altun, D., 2020. Coronavirüs ve çevrimiçi (Online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1): 25-34.
  • YÖK, 2020a. Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirme Notu: 1. https://covid19.yok.gov.tr/alinan-kararlar. Erişim: 20.05.2021
  • YÖK, 2020b. Üniversitelerde Verilecek Olan Uzaktan Eğitime İlişkin Açıklama (18.03.2020). https://covid19.yok.gov.tr/alinan-kararlar. Erişim: 20.05.2021.
  • YÖK, 2020c. Üniversitelerdeki Uzaktan Eğitim Sürecine İlişkin Basın açıklaması (26.03.2020). https://covid19.yok.gov.tr/alinan-kararlar. Erişim: 20.05.2021.
  • YÖK, 2020d. Yükseköğretim Kurumlarımızdaki 2020-2021 Eğitim ve Öğretim Dönemine Yönelik Açıklama. https://covid19.yok.gov.tr/alinan-kararlar. Erişim: 20.05.2021.
  • YÖK, 2020e.Küresel Salgında Eğitim ve Öğretim Süreçlerine Yönelik Uygulamalar Kılavuzu 2021.pdf.https://www.yok.gov.tr /Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2021/K%C3%BCresel%20Salg%C4%B1nda%20E%C4%9Fitim%20ve%20%C3%96%C4%9Fretim%20S%C3%BCre%C3%A7lerine%20Y%C3%B6nelik%20Uygulamalar%20K%C4%B1lavuzu%202021.pdf. Erişim 10.10 2021

Determining student opinions on forest engineering education in the pandemic process: The case of Isparta University of Applied Sciences Faculty of Forestry

Yıl 2021, Cilt: 22 Sayı: 4, 386 - 394, 30.12.2021
https://doi.org/10.18182/tjf.1014523

Öz

In this study, the opinions of the students of Isparta University of Applied Sciences, Faculty of Forestry, Department of Forestry Engineering on the distance education process were investigated. Questionnaire and interview techniques were used to collect data. In this context, an online questionnaire was applied to 235 students. Interviews were conducted with some selected students and instructors. Basic statistical tests and chi-square test were used to evaluate the data. According to the research findings, students think that formal education in forest engineering education is much more appropriate than distance education. The three features that students are satisfied with in distance education are respectively; having the opportunity to watch the lessons again, being cheaper than formal education, not having to attend school. The three issues that cause dissatisfaction among students are respectively; difficulty in attending classes due to problems in internet access, increase in the number of homework and assignments that take a lot of time and there is not a suitable place for the lesson in living spaces.

Kaynakça

  • Afşar, B., Büyükdoğan, B., 2020. Covid-19 pandemisi döneminde İİBF ve SBBF öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki değerlendirmeleri. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5: 161-182.
  • Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M., Yıldız, M., 2020. Covid-19 virüsünden kaynaklanan izolasyon günlerinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1): 1-9.
  • Alkan, C., 1987. Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Altun Ekiz, M., 2020. Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin karantina dönemindeki uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri (nitel bir araştırma). Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2(ÖS1): 1-13.
  • Bayram M., Peker A.T., Aka, S.T., Vural M., 2019. Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3): 330-345.
  • Can, E., 2020. Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(2): 11-53.
  • Hotar, N., Omay, R.E., Bayrak, S., Kuruüzüm, Z., Ünal, B., 2020. Pandeminin toplumsal yansımaları. İzmir İktisat Dergisi, 35(2): 211-220.
  • ISUBÜ, 2020a. Bahar Dönemi Boyunca Uzaktan Eğitim İle Devam Ediyoruz. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, https://isparta.edu.tr/duyuru/8537/ogrencilerimizin-dikkatine-bahar-donemi-boyunca-uzaktan-egitim-ile-devam-ediyoruz. Erişim 12.07.2021.
  • ISUBÜ, 2020b. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi 2020-2021 Yılı Güz Dönemi Eğitim-Öğretim Süreci Planlaması. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, https://obs.isparta.edu.tr/Dokumanlar/2020_2021_Guz_Donnemi_Ogrenim_Sureci.pdf. Erişim 12.07.2021.
  • ISUBÜ, 2020c. Ödev, Çevrimdışı Klasik Sınav ve Çevrimdışı Test Sınavı öğrenci İşlemleri Yardım Kılavuzu. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, https://obs.isparta.edu.tr/Dokumanlar/Yardim_Sunusu.pdf. Erişim 12.07.2021.
  • ISUBÜ, 2020d. Isubü Öğrencilerimiz İçin Sık Sorulan Sorular ve Cevaplar. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, https://isparta.edu.tr/duyuru/8542/sik-sorulan-sorulara-cevaplar. Erişim 12.07.2021.
  • ISUBÜ, 2020e. Yeni Koronavirüs Hastalığı Salgınında Eğitim-Öğretim Süreçleri (Kayıt Dondurma). Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, https://isparta.edu.tr/duyuru/8541/yeni-koronavirus-hastaligi-salgininda-egitim-ogretim-surecleri-kayit-dondurma. Erişim 12.07.2021.
  • ISUBÜ, 2020f. Pandemi dönemindeki başarısız olunan derslerle sınırlı olmak kaydıyla “tek ders sınav hakkının 3 derse yükseltilmesi”. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, https://isparta.edu.tr/duyuru/8575/pandemi-donemindeki-basarisiz-olunan-derslerle-sinirli-olmak-kaydiyla-tek-ders-sinav-hakkinin-3-derse-yukseltilmesi. Erişim 12.07.2021.
  • ISUBÜ, 2020g. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Pandemi Dönemi “Yaz Stajı Uygulama Esasları”. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, https://isparta.edu.tr/duyuru/8574/isparta-uygulamali-bilimler-universitesi-pandemi-donemi-yaz-staji-uygulama-esaslari. Erişim 12.07.2021.
  • ISUBÜ, 2020h. İlimizde ve İlçelerimizde İhtiyaç Duyan Tüm Üniversite Öğrencileri İçin Bilgisayar Laboratuvarlarımızı Açıyoruz. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, https://isparta.edu.tr/duyuru/8570/ilimizde-ve-ilcelerimizde-ihtiyac-duyan-tum-universite-ogrencileri-icin-bilgisayar-laboratuvarlarimizi-aciyoruz. Erişim 12.07.2021.
  • ISUBÜ, 2021. 2020/2021 Bahar Dönemi Öğretim Hakkında. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, https://isparta.edu.tr/duyuru/ 8768/20202021-bahar-donemi-ogretim-hakinda. Erişim 12.07.2021.
  • Kalaycı, Ş., 2006. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M.Ö., Esendemir, N., Bayraktar, D., 2020. Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19: 220-241.
  • Kaya, Y., Akın Işık R., 2021. Covıd-19 pandemisi’nin ilk döneminde uygulanan zorunlu uzaktan eğitim sisteminin hemşirelik eğitimine katkısı ve zorlukları: Nitel bir çalışma. Journal of Education and Research in Nursing. 18(1): 76-84.
  • Kaya, Z., Odabaşı, F., 1996. Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1): 29-41.
  • Keskin, M., Özer Kaya D., 2020. Covıd-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2): 59-67.
  • Kürtüncü, M., Kurt, A., 2020. Covıd-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5): 66-77.
  • Macit, A., 2020. Küresel Salgınların Tarihi ve Dünya Tarihsel Dönüşüm. İLEM Covıd-19 Soruşturma Dosyası.
  • Öz Ceviz, N., Tektaş N., Basmacı G., Tektaş M., 2020. Covid-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışı: Türkiye örneği. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 8(54): 1322–1335.
  • Özbay, Ö., 2015. Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5): 376-394.
  • Özdamar, K., 2013. Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi. 9. baskı Eskişehir, Nisan Kitabevi.
  • Sarıtaş, E., Barutçu, S., 2020. Öğretimde dijital dönüşüm ve öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluğu: Pandemi döneminde Pamukkale Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma. Journal of Internet Applications and Management, 11 (1); 5-22.
  • Senemoğlu, N., 2001. Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. ISBN:975-96386-0-6, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Serçemeli, M., Kurnaz, E., 2020. Covıd-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1): 40-53.
  • TÜBA, 2020. Covid-19 Pandemi Değerlendirme Raporu. Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, Ankara.
  • Uluöz, E., 2020. Opinions of the faculty of sport sciences students on the changes in education system during Covıd-19 pandemic: A qualitative research. African Educational Research Journal, 8(3): 481-490.
  • Üstün, Ç., Özçiftçi, S., 2020. COVID-19 Pandemisinin sosyal yaşam ve etik düzlem üzerine etkileri: Bir değerlendirme çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(1): 142-153.
  • Yamamoto-Telli, G., Altun, D., 2020. Coronavirüs ve çevrimiçi (Online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1): 25-34.
  • YÖK, 2020a. Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirme Notu: 1. https://covid19.yok.gov.tr/alinan-kararlar. Erişim: 20.05.2021
  • YÖK, 2020b. Üniversitelerde Verilecek Olan Uzaktan Eğitime İlişkin Açıklama (18.03.2020). https://covid19.yok.gov.tr/alinan-kararlar. Erişim: 20.05.2021.
  • YÖK, 2020c. Üniversitelerdeki Uzaktan Eğitim Sürecine İlişkin Basın açıklaması (26.03.2020). https://covid19.yok.gov.tr/alinan-kararlar. Erişim: 20.05.2021.
  • YÖK, 2020d. Yükseköğretim Kurumlarımızdaki 2020-2021 Eğitim ve Öğretim Dönemine Yönelik Açıklama. https://covid19.yok.gov.tr/alinan-kararlar. Erişim: 20.05.2021.
  • YÖK, 2020e.Küresel Salgında Eğitim ve Öğretim Süreçlerine Yönelik Uygulamalar Kılavuzu 2021.pdf.https://www.yok.gov.tr /Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2021/K%C3%BCresel%20Salg%C4%B1nda%20E%C4%9Fitim%20ve%20%C3%96%C4%9Fretim%20S%C3%BCre%C3%A7lerine%20Y%C3%B6nelik%20Uygulamalar%20K%C4%B1lavuzu%202021.pdf. Erişim 10.10 2021
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Orijinal Araştırma Makalesi
Yazarlar

Murat Özen 0000-0002-8710-3365

Hasan Alkan 0000-0001-7944-420X

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Kabul Tarihi 29 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 22 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özen, M., & Alkan, H. (2021). Pandemi sürecinde orman mühendisliği eğitim-öğretimine ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi: Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Orman Fakültesi örneği. Turkish Journal of Forestry, 22(4), 386-394. https://doi.org/10.18182/tjf.1014523
AMA Özen M, Alkan H. Pandemi sürecinde orman mühendisliği eğitim-öğretimine ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi: Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Orman Fakültesi örneği. Turkish Journal of Forestry. Aralık 2021;22(4):386-394. doi:10.18182/tjf.1014523
Chicago Özen, Murat, ve Hasan Alkan. “Pandemi sürecinde Orman mühendisliği eğitim-öğretimine ilişkin öğrenci görüşlerinin Belirlenmesi: Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Orman Fakültesi örneği”. Turkish Journal of Forestry 22, sy. 4 (Aralık 2021): 386-94. https://doi.org/10.18182/tjf.1014523.
EndNote Özen M, Alkan H (01 Aralık 2021) Pandemi sürecinde orman mühendisliği eğitim-öğretimine ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi: Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Orman Fakültesi örneği. Turkish Journal of Forestry 22 4 386–394.
IEEE M. Özen ve H. Alkan, “Pandemi sürecinde orman mühendisliği eğitim-öğretimine ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi: Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Orman Fakültesi örneği”, Turkish Journal of Forestry, c. 22, sy. 4, ss. 386–394, 2021, doi: 10.18182/tjf.1014523.
ISNAD Özen, Murat - Alkan, Hasan. “Pandemi sürecinde Orman mühendisliği eğitim-öğretimine ilişkin öğrenci görüşlerinin Belirlenmesi: Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Orman Fakültesi örneği”. Turkish Journal of Forestry 22/4 (Aralık 2021), 386-394. https://doi.org/10.18182/tjf.1014523.
JAMA Özen M, Alkan H. Pandemi sürecinde orman mühendisliği eğitim-öğretimine ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi: Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Orman Fakültesi örneği. Turkish Journal of Forestry. 2021;22:386–394.
MLA Özen, Murat ve Hasan Alkan. “Pandemi sürecinde Orman mühendisliği eğitim-öğretimine ilişkin öğrenci görüşlerinin Belirlenmesi: Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Orman Fakültesi örneği”. Turkish Journal of Forestry, c. 22, sy. 4, 2021, ss. 386-94, doi:10.18182/tjf.1014523.
Vancouver Özen M, Alkan H. Pandemi sürecinde orman mühendisliği eğitim-öğretimine ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi: Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Orman Fakültesi örneği. Turkish Journal of Forestry. 2021;22(4):386-94.