The values and judgments of the society in which the woman lives are effective factors in gaining the role of motherhood. Today, it is thought that the increasing use of social media with the development of technology may also be effective in gaining the role of motherhood. With this planned review, it is aimed to examine how motherhood is handled in social media and the effect of this situation on women's motherhood role. For the study planned as a compilation, "motherhood", "motherhood role", "social media", "motherhood in social media", "women in social media" and related words were found in electronic databases (PubMed, Science Direct, Web of Science, Cochrane and Mendeley). scanned. Although motherhood is generally handled with the "good mother" and "bad mother" dilemma in social media, motherhood is accepted as a sacred life event that all women want on these platforms. In the studies conducted, it has been concluded that mothers generally use social media to meet their social support needs, to be a good mother and to gain admiration, and that social media is an effective factor in gaining motherhood role and adaptation to motherhood. In addition, it has been stated in these studies that the use of social media puts pressure on women to be a better mother, and cases of neglect and abuse occur as a result of sharing photos and videos of the child. As a result, the use of social media is an effective factor in women's maternal role acquisition and adaptation to motherhood. The accuracy of the information shared on these platforms, which reach large audiences, must be questioned.
Kadının içinde yaşadığı toplumun değer ve yargıları, annelik rolü kazanımında etkili birer faktördür. Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte artan sosyal medya kullanımının da annelik rolü kazanımında etkili olabileceği düşünülmektedir. Planlanan bu derleme ile sosyal medyada anneliğin nasıl ele alındığı ve bu durumun kadınların annelik rolü üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmıştır. Derleme niteliğinde planlanan çalışma için “annelik”, “annelik rolü”, “sosyal medya”, “sosyal medyada annelik”, “sosyal medyada kadın” ve bağlantılı kelimeler elektronik veri tabanlarında (PubMed, Science Direct, Web of Science, Cochrane ve Mendeley) taranmıştır. Sosyal medyada annelik genel anlamda “iyi anne” ve “kötü anne” ikilemi ile ele alınmakla birlikte bu platformlarda annelik bütün kadınların istedikleri kutsal bir yaşam olayı olarak kabul edilmiştir. Yapılan çalışmalarda genel olarak annelerin, sosyal destek ihtiyaçlarını karşılamak, iyi bir anne olmayı başarmak ve beğeni kazanmak amacıyla sosyal medyayı kullandıkları, sosyal medyanın annelik rol kazanımı ve anneliğe uyumda etkili bir faktör olduğu sonucu elde edilmiştir. Ayrıca bu çalışmalarda sosyal medya kullanımının kadın üzerinde daha iyi bir anne olmak için baskı oluşturduğu, çocuğa ait fotoğraf ve videoların paylaşılması sonucu ihmal ve istismar olgularının meydana geldiği belirtilmiştir. Sonuç olarak sosyal medya kullanımı, kadınların annelik rol kazanımlarında ve anneliğe uyumlarında etkili bir faktördür. Geniş kitlelere ulaşan bu platformlarda paylaşılan bilgilerin doğruluğunun mutlaka sorgulanması gerekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 16 Sayı: 1 |
Sağlığın ve birinci basamak bakımın anlaşılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunacak yeni bilgilere sahip yazarların İngilizce veya Türkçe makaleleri memnuniyetle karşılanmaktadır.
Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care © 2024 by Aile Hekimliği Akademisi Derneği is licensed under CC BY-NC-ND 4.0