Giriş-Amaç: Çocukluk döneminde verilen tuvalet eğitimi doğrultusunda bireylerin gelecek yaşamları olumlu ya da olumsuz olarak etkilenebilir. Bu araştırma, genç yetişkinlerin ve annelerinin kişilik özelliklerini, tuvalet eğitimi deneyimlerini ve tuvalet alışkanlıklarını karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Genç yetişkinler ve anneleri ile Şubat-Mayıs 2020 tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırma, ilişki arayan tanımlayıcı, kesitsel bir desene sahiptir. Araştırmanın örneklemini dahil etme kriterlerine uyan 516 (263 genç yetişkin, 263 anne) katılımcı oluşturmaktadır. Veriler Bilgi Formu ve Cervantes Kişilik Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, Kruskal Wallis, Mann Whitney U ve Spearman korelasyon testleri kullanılmıştır. Bulgular: Genç yetişkinlerin %86,7'sinin idrar yolu enfeksiyonu öyküsü olduğu, %50,9'unun ev dışında tuvalete gitmekte zorlandığı ve tuvalet tipinin (klozet/alaturka) bunda etkili olduğu görüldü. Üçte birinin tuvalete gitmeden önce ellerini yıkadığı ve %27.4'ünün önce vulvayı sonra anüsü yıkamasına dikkat ettiği belirlendi. Genç yetişkinlerin kişilik özellikleri ile kabızlık öyküsü ve tuvalet eğitiminde ceza/ödül yöntemlerinin kullanımı arasında bir ilişki olduğu saptandı. Sonuç: Tuvalet eğitimi sırasında yaşanan sorunların doğru yaklaşımla çözülmesi, bireylerin ileriki yaşamlarında daha tutarlı bir kişiliğe sahip olmalarını sağlayabilir. Annelerin tuvalet eğitimini daha çok sosyal destek ve akran deneyiminden yararlanarak gerçekleştirmesi bu alanda sağlık eğitiminin eksikliğini ortaya koymaktadır. Olumlu kişilik özellikleri, tuvalet alışkanlıklarına bağlı sağlık sorunlarının giderilmesinde rol oynayabilir. Annelerin kişilik özellikleri, tuvalet eğitimi deneyimlerinde ve çocuklarının kişilik özelliklerinde belirleyici olabilir.
Tuvalet eğitimi kişilik özellikleri çocukluk genç yetişkinler anne
Background-Purpose: Individuals' future lives can be influenced positively or negatively by the toilet training they receive as children. The purpose of this study was to compare the personality traits of young adults and their mothers, as well as their toilet training experience and toilet habits. Method: The study uses a descriptive, cross-sectional design to look for a relationship between young adults and their mothers between February and May 2020. The study's sample consists of 516 participants (263 young adults and 263 mothers) who meet the inclusion criteria. The Information Form and the Cervantes Personality Scale were used to collect data. For data analysis, descriptive statistics, Kruskal Wallis, Mann Whitney U, and Spearman correlation tests were used. Findings: It observed that 86.7% of the young adults had a history of urinary tract infection, 50.9% had trouble going to the toilet outside their usual place of residency (home), and the type of toilet (water closet/squat toilet) was also effective in this situation. It was determined that one-third of them always washed their hands before going to the toilet and 27.4% paid attention to attention to wash vulva first and then the anus. The study also revealed a relationship between the personality traits of the young adults and their constipation history and the use of punishment/reward methods in toilet training. Conclusions: The right approach to problem-solving during toilet training can help people develop more consistent personalities in their later lives. It is clear that there is a lack of health education in this area because mothers primarily perform toilet training by utilising social support and peer experience. The eradication of health issues caused by improper urination practises can be facilitated by positive personality traits. Mothers' personalities can affect how well their children learn to use the restroom, and data analysis was done using their children's personalities.
Toilet training personality traits childhood young adults mother
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orijinal Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 16 Sayı: 3 |
Sağlığın ve birinci basamak bakımın anlaşılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunacak yeni bilgilere sahip yazarların İngilizce veya Türkçe makaleleri memnuniyetle karşılanmaktadır.
Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care © 2024 by Aile Hekimliği Akademisi Derneği is licensed under CC BY-NC-ND 4.0