Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

AKADEMİ VE AİLE HEKİMLİĞİ: PROF. DR. TAMER EDİRNE’NİN ANISINA

Yıl 2025, Cilt: 19 Sayı: 4, 316 - 317
https://doi.org/10.21763/tjfmpc.1827973

Öz

Akademi evreni anlamak üzere bilimsel düşüncenin, eleştirel aklın, araştırmanın, sorgulamanın ve bilginin üretildiği ve korunduğu topluluk/alan olarak tanımlanabilir. Akademik eylem insan, toplum ve doğa yararına gerçeği araştıran ve derinleştiren, bilgiyi üreten, derleyen, düzenleyen, çoğaltan ve yayan dinamik bir süreçtir. Bilginin sistematik olarak üretilmesi ve yaygınlaştırılması süreci kendine özgü normları, değerleri, etik kuralları ve uygulamaları içerir. Akademi üyeleri kendi alanlarında birikmiş bilginin derinlemesine hâkimi olmaktan öte bu bilgiyi deneyimlemiş kişilerdir.
Aile Hekimliği disiplini akademik olarak hızla gelişmektedir ve bu gelişmenin kuşkusuz birçok neferi vardır. Geçtiğimiz günlerde bu neferlerden birisi olan Prof. Dr. Tamer Edirne’yi kaybetmenin üzüntüsü içerisindeyiz. Prof. Edirne, Aile Hekimliği akademisinin tam da sözünü ettiğimiz çerçevede ilerlemesi için çaba gösteren ve Aile Hekimliği Akademisi Derneği’nin yönetim kurulu üyesi değerli bir hocamızdı. Kendisini saygı
ve özlemle anıyoruz.

Kaynakça

  • 1. Chomsky N. Entellektüeller ve okullar üzerine bazı düşünceler. In: Otero CP. Editor. Chomsky Demokrasi ve Eğitim. Birinci basım. Çeviri: Ender Abadoğlu. bgst yayınları; 2007. p. 272-285.
  • 2. Ünlüoğlu İ. Aile hekimliği disiplininde akademik yükselmeler ve doçentlik sınavları. Türk Aile Hek Derg 2013:17:137-41.

ACADEMY AND FAMILY MEDICINE: IN MEMORY OF PROF. DR. TAMER EDİRNE

Yıl 2025, Cilt: 19 Sayı: 4, 316 - 317
https://doi.org/10.21763/tjfmpc.1827973

Öz

The academic world can be defined as a community/field where scientific thought, critical thinking, research, inquiry, and knowledge are produced and preserved in order to understand the universe. Academic action is a dynamic process that researches and deepens the truth for the benefit of humanity, society, and nature, producing, compiling, organizing, reproducing, and disseminating knowledge. The process of systematically producing and disseminating knowledge involves its own norms, values, ethical rules, and practices. Members of the academy are not only masters of the accumulated knowledge in their fields but also individuals who have experienced this knowledge.
The discipline of Family Medicine is developing rapidly academically, and undoubtedly, there are many pioneers of this development. We are saddened by the recent loss of one of these contributors, Prof. Dr. Tamer Edirne. Prof. Edirne was a valued professor who worked to advance the Family Medicine academy within the framework we have just described and was a member of the board of directors of the Family Medicine Academy Association. We remember him with respect and fondness.

Kaynakça

  • 1. Chomsky N. Entellektüeller ve okullar üzerine bazı düşünceler. In: Otero CP. Editor. Chomsky Demokrasi ve Eğitim. Birinci basım. Çeviri: Ender Abadoğlu. bgst yayınları; 2007. p. 272-285.
  • 2. Ünlüoğlu İ. Aile hekimliği disiplininde akademik yükselmeler ve doçentlik sınavları. Türk Aile Hek Derg 2013:17:137-41.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Aile Hekimliği
Bölüm Editöre Mektup
Yazarlar

Azize Dilek Güldal 0000-0002-7344-9349

Okay Başak 0000-0003-4669-3976

Erken Görünüm Tarihi 2 Aralık 2025
Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2025
Gönderilme Tarihi 17 Kasım 2025
Kabul Tarihi 21 Kasım 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 19 Sayı: 4

Kaynak Göster

Vancouver Güldal AD, Başak O. AKADEMİ VE AİLE HEKİMLİĞİ: PROF. DR. TAMER EDİRNE’NİN ANISINA. TJFMPC. 2025;19(4):316-7.

Sağlığın ve birinci basamak bakımın anlaşılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunacak yeni bilgilere sahip yazarların İngilizce veya Türkçe makaleleri memnuniyetle karşılanmaktadır.

Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care © 2024 by Aile Hekimliği Akademisi Derneği is licensed under CC BY-NC-ND 4.0