Modern pazarlama
anlayışı paralelinde işletmeler rakiplerine fark atabilmek ve tüketicilerini
etkileyebilmek için çeşitli uygulamalar yapmaktadır. Mal ve hizmetlerin
tüketicilere sunulduğu ortamların, onları etkileyip satın almaya yönlendirecek
şekilde dizayn edilmesi bu uygulamalardan biridir. Tüketiciler mağazaya
girdikleri andan itibaren algılamalarını etkileyebilecek birçok uyarana maruz kalmaktadırlar.
Mağaza içindeki görsel, işitsel, dokunma ve hissetme, koku, tat gibi beş duyu
organı aracılığıyla algılanan uyaranlar tüketicilerin mağaza tercihinde ve satın
alma karar sürecinde rol oynamaktadır. Bu kapsamda çalışmada beş duyu organı
dikkate alınarak sınıflandırılmış mağaza atmosferini oluşturan faktörler ele
alınarak incelenmiştir.
In line with modern marketing understanding, firms perform various
applications to slam to the competitors and to influence the consumers. Design
of environment in which goods and services are presented to consumers through a
way influencing them to buy those products is one of these applications.
Consumers are exposed to many exhorters that can affect their perception from
the moment they enter the store. Perceived stimulus through five sense organs
such as visual, auditory, touch and feel, smell, taste in the store play a role
in consumers' store choice and purchasing decision process. Within this
framework in this study, by considering the five sense organs the factors that
constitute the classified store atmosphere were investigated.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |