Amaç: Bu araştırma, sağlık hizmetleri meslek yüksekokulunda okuyan öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında, bir devlet üniversitesinin sağlık hizmetleri meslek yüksekokulunda okuyan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 267 öğrenci, araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Veriler Öğrenci Bilgi Formu, Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği (KEDEÖ) ve Problem Çözme Envanteri (PÇE) kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler ile iki ortalama arasındaki farkın anlamlılık testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson Korelasyon testi kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin %74,2’si kadın olup %36’sı 19 yaşındadır. %56,5’inin okul başarısı orta düzeydedir. Öğrencilerin %53,9’u her zaman kendilerine güvendikleri ve %53,6’sının problem çözmede kendilerini kısmen başarılı olarak gördükleri belirlenmiştir. KEDEÖ puan ortalaması 242,04±29,11 ve PÇE puan ortalaması 91,89±19,23 olarak bulunmuştur. Korelasyon analizi sonucunda, eleştirel düşünme becerisi ile problem çözme becerisi arasında güçlü ve negatif yönde bir ilişki olduğu saptanmıştır (p<0,05). Yapılan karşılaştırmalarda cinsiyet, sınıf, öğrenim görünen program, bölümü tercih etme, okul başarısı, kendine güvenme ve problem çözme yeteneğini değerlendirme durumunun KEDEÖ puanlarını etkilediği belirlenmiştir (p<0,05). PÇE puan ortalamalarını ise bölümü tercih etme, sosyal aktivitede bulunma, annenin mesleği, aile içi ilişkiler, okul başarısı, kendine güvenme ve problem çözme yeteneğini değerlendirme durumunun etkilediği saptanmıştır (p<0,05).
Sonuç: Sonuç olarak, sosyodemografik değişkenlerin öğrencilerin KEDEÖ ve PÇE puan ortalamalarını etkilediği belirlenmiştir.
Yok
-
Çalışmaya katılan öğrencilere teşekkür ediyoruz
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |