Yaşam Boyu Öğrenme kavramı, gelişimin ve yenilenmenin sonsuz bir yolculuk olduğu fikrinden yola çıkmaktadır. Kütüphanelerin değişim ve dönüşüme hızla entegre olan ve uyumlanan bilgi ve yaşam merkezleri olduğu düşünüldüğünde "kütüphane" ve "yaşam boyu boyu öğrenme" kavramları birbirinden ayrılamayacak nitelikte kabul edilebilir. Bu anlayışın vurgulanması, her yaşam dönemindeki bireye bu açıdan ulaşılabilmesi ve bunun kütüphanelerin çatısı altında, kütüphanecilerin bilinçli dokunuşuyla yapılabilmesini desteklemek amacıyla 2024-2025 yılları arasında "Yaşam Boyu Kütüphane" adlı etkileşimli bir web platformu oluşturulmuştur. Bu platform, kütüphanelerde uygulanabilecek, her yaşa ve ilgi alanına hitap eden zengin etkinlikler sunarak kullanıcıların kütüphanelere olan aidiyetini arttırmayı, yaşam boyu öğrenme becerilerini desteklemeyi, okuryazarlık becerilerini pekiştirmeyi, kütüphaneciler/bilgi profesyonelleri/kullanıcılar arasındaki etkileşimi güçlendirmeyi ve bu sayede bilgiye erişimi kolaylaştırmayı hedeflemektedir. Her yaşam dönemi için (bebeklik/çocukluk, ergenlik, yetişkinlik, yaşlılık) hazırlanan/hazırlanmaya devam eden geniş bir etkinlik havuzuyla, öğrenmeye ve gelişime kapı aralanması için çaba gösterilmektedir. Kütüphanelerin, yaşam boyu öğrenme sürecinde nasıl bir rol oynadığını uygulamalarla ifade etmeyi amaçlayan bu platformun, kullanıcıların kendi hızlarında keşfetmelerine, etkileşimde bulunmalarına ve sürekli öğrenmeye devam etmelerine olanak tanıyacağına inanılmaktadır. Bu yazıda "Yaşam Boyu Kütüphane" adlı web sitesinin ortaya çıkma, geliştirilme aşamaları aktarılmakta, ilerlemekte olduğu yolda gerçekleştirmek istediklerine ve kütüphanelere dair olası kazanımlara değinilmektedir.
Yaşam boyu öğrenme web sitesi kütüphaneler yaşam merkezi kütüphaneci
Yoktur.
Teşekkür Bu çalışmanın yürütülmesi sürecinde, web sitesinin kurulumu ve teknik altyapısının hazırlanmasında değerli katkılar sunan Kütüphaneci Enes Sivri’ye teşekkür ederim.
The concept of Lifelong Learning is based on the idea that development and renewal are an endless journey. When we consider that libraries are information and life centers that rapidly integrate and adapt to change, the concepts of “library” and “lifelong learning” are inseparable. To emphasize this understanding, reach individuals at every life stage from this perspective, and support it under the roof of libraries with the conscious touch of librarians, an interactive web platform called “Lifelong Library” was created between 2024 and 2025. This platform aims to increase users’ sense of belonging to libraries by offering rich activities that can be implemented in libraries and appeal to all ages and areas of interest, to support lifelong learning skills, to reinforce literacy skills, to strengthen the interaction between librarians/information professionals/users, and thus to facilitate access to information. With a wide range of activities prepared or in the process of being prepared for each life period (infancy/childhood, adolescence, adulthood, old age), efforts are made to open the door to learning and development. It is believed that this platform, which aims to showcase libraries’ role in lifelong learning through applications, will allow users to explore, interact, and continue learning at their own pace. In this article, the emergence and development stages of the website “Lifelong Library” are described, along with the goals they aim to achieve as they progress and the potential benefits for libraries.
-
Acknowledgements I would like to thank Librarian Enes Sivri, who made valuable contributions to the website's setup and preparation of its technical infrastructure throughout the course of this study.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Kütüphane Çalışmaları |
| Bölüm | Editöre Mektup |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2025 |
| Kabul Tarihi | 1 Kasım 2025 |
| Erken Görünüm Tarihi | 15 Aralık 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 39 Sayı: 4 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.