Aim of this study is to determine prospective teachers’usage of social media based scientific communication withincase study research method perspective. Study group consisted of seventeen prospective teachers who were enrolled in Teaching Practice Course. Within implementation process, blogs were designed and used as an online learning environment in order to provide them to see their thinking skills and their self awareness, to learn how to think as a teacher and equip them with scientific communication skills. As a result of the content analysis of blogs, it was observed that prospective teachers were successful on basic skills such as examining, classifying and evaluating the studies published by others, whereas, they were not successful in higher order thinking skills such as generating new ideas, comparing the information with previous studies and presenting it
Blogs scientificcommunication prospectiveteachers teachers social media
Bu araştırmada öğretmen adaylarının ağ günlüklerinde bilimsel iletişimi kullanım durumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olarak kabul edilen durum çalışması yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Öğretmenlik Uygulaması dersine devam eden 17 öğretmen adayının kendi düşünme ve öğrenme süreçlerinin farkında olmaları, kontrollerini sağlayabilmeleri, öğretmen gibi düşünmeyi öğrenmeleri ve bilimsel iletişim becerilerine sahip olabilmeleri için ağ günlükleri oluşturulmuş ve ders sürecinde kullanmaları sağlanmıştır. Günlükler belirlenen ölçütler doğrultusunda içerik analiziyle incelendiğinde, öğretmen adaylarının ilk aşama olan diğer kişiler tarafından yayınlanmış çalışmaları inceleme, sınıflandırma ve değerlendirme aşamasındaki görevleri gerçekleştirebildikleri, daha üst düzey bilgi ve beceri gerektiren aşamalarda yeni, orijinal fikirler üretme, ortaya çıkanları daha önceki çalışmalarla karşılaştırma ve sunma aşamalarındaki görevleri gerçekleştiremedikleri görülmektedir.
Ağ günlükleri bilimsel iletişim öğretmen adayları öğretmenler sosyal medya.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 29 Sayı: 2 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.