Innovation is described as well as the concept of a process to refresh / renewal and a result innovation . Although very different definitions, innovation means; converting knowledge, a new application or new ideas to a new product or service. Especially, knowledge is a people-focused concept and has more details for people who work in organizations. This awareness can be useful for predicting and planning the future for organizations. The diversity of knowledge, which brings out the importance of the organization and will provide knowledge-based innovation, improves solutions against organizational problems, provides a competitive advantage and develops what the organization needs. The methodology of this study is basically descriptive and theoretical. In this study, the main findings of the literature regarding these two subjects knowledge management - innovation are evaluated and a conceptual framework for further research is offered. The purpose of this study is to determine the intersection points of the literatures both of knowledge management and innovation. This will present a functionalperspective to the researchers, the executives and the operators.
innovation knowledge management intellectual capital learning organization competitiveness organizationalfuture
İnovasyon, kavram olarak hem bir süreci yenilemeyi - yenilenmeyi hem de bir sonucu yeniliği anlatır. Çok değişik tanımları olmakla birlikte özetle inovasyon; bilginin, yenibir uygulama ya da yeni fikirlerin, yaygın anlamda kullanılarak yeni bir ürün ya dahizmete dönüştürülmesini yenilikçiliği ifade eder. Özellikle bilginin, yalnızca insanaözgü bir kavram olduğu ve organizasyonlarda bulunan insanlar için biraz daha ayrıntıiçerdiğinin farkındalığı; bir bakıma geleceği öngörebilmek ve uygun bir gelecekplanlamak demektir. Organizasyonun önemini ortaya çıkaran, bilgi temelli yeniliğisağlayacak olan bilginin farklılığı ise; rekabet avantajı sağlamak, var olan sorunlarakarşı çözümler üretmek ve var olanı geliştirmek bütünselliğidir.Bu çalışmanın metodolojisi temelde betimleyici ve kuramsaldır. Çalışmadabirbirleriyle ilişkili bu iki alandaki bilgi yönetimi - inovasyon literatürün ortayakoyduğu temel bulgular ele alınarak değerlendirilmekte ve gelecek araştırmalar içinyararlı olabilecek kavramsal bir çerçeve sunulmaktadır. Bu çalışmanın amacı ise bilgiyönetimi ve inovasyon literatürlerinin kesişim noktalarının belirlenmesi, böylelikle araştırmacı, yönetici ve uygulayıcılara konu hakkında işlevsel bir bakış açısının sunulmasıdır.
inovasyon bilgi yönetimi entelektüel sermaye öğrenen organizasyon rekabet gücü organizasyonel gelecek
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 24 Sayı: 3 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.