This study aims that during early childhood stage, access to quality education programs and books have a vital importance and in that context, public libraries' children departmentshave an essentialmission to support preschool children. This is a descriptive study that used qualitative method. While collecting data of MIHK, observations, interviews, and documents were used as data collection technique and the data was analyzed in that sense. IFLA's “Guidelines for Children's Libraries Services” was used as a framework to evaluate the findings. According to the results, MCPL system is very successful in regard to accomplishing the terms of IFLA's guidelines to support preschool children; howeverin fulfilling all of these there is a definite need forstrong financial structure and support from the society.
EarlyChildhoodEducation PreschoolEducation PreschoolChildren Library Services to Preschool Children Children Libraries.
Bu çalışma ile erken çocukluk döneminde kaliteli eğitim programlarının ve kitaplara erişimin önemi ortaya konmakta ve bu bağlamda halk kütüphanelerinin çocuk bölümlerinin ne kadar önemli bir misyona sahip oldukları hatırlatılmaya çalışılmaktadır. Bu makale tanımlayıcı bir çalışmadır ve çalışmada niteliksel yöntem kullanılmıştır. Monroe İlçe Halk Kütüphanesi MİHK verileri toplanırken, gözlem, görüşme ve belge toplama teknikleri kullanılmış ve veriler bu doğrultuda analiz edilmiştir. Bulgular IFLA 'nın “Çocuklara Yönelik Kütüphane Hizmetleri Rehberi”nde bahsedilen on ana başlık altında değerlendirilmiştir. Sonuçlar göstermektedir ki MİHK sistemi çocuklara yönelik olarak IFLA standartlarına göre oldukça başarılı bir şekilde hizmet vermektedir. Ancak, bu çalışma ayrıca şunu göstermektedir ki, ele alınan konuda örnek olabilmek ve gerekliliklerin yerine gelebilmesi için kütüphanelerin güçlü bir mali yapı ve toplum desteğine ihtiyaç vardır.
Erken Çocukluk Eğitimi Okulöncesi Eğitim Okulöncesi Çocuklar Çocuklara Verilen Kütüphane Hizmetleri Çocuk Kütüphaneleri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 22 Sayı: 2 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.