Information Literacyisthe set of skills neededto find,retrieve, analyze, and useinformation from avarietyo] sources. Educational institutionshavetheprimary responsibility for providing the studentswiththeseskills.Inthisregarduniversitieshave todevelopinformation literacy programs toequipstudentswiththe information andskillsrequired.This study examines the challengesthat thestudentsfacedinterms ofinformationliteracy related issues. A questionnaire wasapplied to262post graduate students of Hacettepe University in orderto collect thedata forthis study.Collecteddatawere analyzedby using “t-test”and“one-wayvariant analysis” methods
Bilgi okuryazarlığı, değişik formatlardaki bilginin bulunması, erişilmesi, değerlendirilmesi, kullanılması ve iletilmesi becerileridir. Bu becerilerin kazandırılmasında eğitim kurumları öncelikli sorumludurlar. Üniversiteler de bu becerileri öğrencilere kazandırmak için bilgi okuryazarlığı programları geliştirmelidirler. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin bilgi okuryazarlığına ilişkin konulardaki zorlanma düzeyleri araştırılmıştır. Araştırma kapsamında Hacettepe Üniversitesi HÜ ’nde 2003-2004 öğretim yılı itibariyle yüksek lisans öğrenimlerine devam eden 262 kişiye anket uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilimesinde “t testi” ve “varyans analizi” kullanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 19 Sayı: 4 |
Bu dergi içeriği CC BY 4.0 ile lisanslanmaktadır.