Bu çalışmada Hacı Bektaş Velî ve Bektaşîlik ile ilgili kavramların tanınabilirliği ve algısı üzerindedurulmuştur. Çalışma genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli ile yapılmıştır.Çalışma grubu, değişik branşlardaki öğretmenlik tercih etmiş 567 üniversite 1. sınıföğrencilerinden oluşmaktadır. Bu öğrenciler ortaöğretimden yeni geldikleri için çalışmanınsonuçları öğretim programları da dikkate alınarak yorumlanmıştır. Bu kişilerin, öğretmenlikyapacakları da düşünüldüğünde, ilk ve ortaöğretim dönemlerinde Hacı Bektaş Velî’yi tanımayayönelik bir eğitim veya ders almadıkları, yükseköğretimde de tercih ettikleri bölümegöre sınırlı bir şekilde eğitim alacakları saptanmıştır. Böylelikle Hacı Bektaş Velî’yi özel ilgisisonucu tanıyan veya tesadüfen tanımış öğretmen adayları ile karşılaşıldığı görülmüştür. Busebeple, Hacı Bektaş Velî gibi değerleri tanımaya yönelik temel bilgilerin ilköğretim kademesindeverilmesi gerekir. Aynı şekilde ortaöğretimde de öğrencinin ilgisini çekecek, merakuyandıracak ve konu ile ilgili bağımsız çalışabilecek düzeyde bilgi verilmelidir. Böylelikleüniversiteye gelen öğrenci, tercih ettiği bölüm fark etmeksizin konu ile ilgili araştırmalar yapabilmelive dersler seçebilmelidir.
Hacı Bektaş Velî Bektaşîlik Bektaşî fıkraları eğitim programı
This study focuses on recognizability and perception of Haci Bektash Velî and Bektashi concepts. The study was conducted with relational screning model. The study group consists of 567 first year university students- that is freshmen- who have chosen to study different branches. As these students just came from secondary school, academic programs were interpreted by taking the results into consideration. When it was considered that these people would teach, it was identified that they did not take courses on Haci Bektash Velî in primary or secondary school and took courses in a limited way according to the department they chose to study at university. Thus, it was seen that there were teacher candidates who knew Haci Bektash Veli as a result of his/her special interest or by chance. For this reason, basic information on and values of Haci Bektash Velî should be given in primary school. In the same way, a level of knowledge about the subject that will appeal students and enable them to work independently should be given in secondary education. Thus, college students, regardless of the preferred department and courses, will able to choose and do research on the subject
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 64 |
Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Velî Araştırma Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.