Purpose: This study aimed to examine the gender perception and attitudes of nursing students towards extramarital sexual orientation.
Method: The population of the cross-sectional study consisted of 431 students studying at …. University, Faculty of Health Sciences, Department of Nursing between October 2023 and March 2024. The research was completed with 353 students. The data of the research were collected with a data collection form including the Introductory Information Form, Gender Perception Scale (GPS) and Attitudes Towards Sexual Predisposition Outside of Marriage Scale (ATSPOMS).
Results: The average age of the students is 20.65±1.69, 68.0% are female and 29.7% are in the first grade. The students' average GPS total score was 100.43±18.36 and their ATSPOMS total score average was 31.29±6.89. Students' age and the grade they study in (r=.726**, p=.000) and ATSPOMS (r=.213**, p=.000), grade and GPS (r=.116*, p=.029). A significant relationship was found between ATSPOMS and ATSPOMS (r=.199**, p=.000). GPS and ATSPOMS total score averages vary with variables such as gender, class, mother's education level, sexual intimacy status, and gender knowledge.
Conclusion: In this study, it was determined that students' gender perceptions and attitudes towards extramarital sexuality were positive, while no relationship was found between their gender perceptions and attitudes towards extramarital sexuality. In line with these results, it is recommended that specialist professionals working in the field of women's health and disease nursing conduct studies in different sample groups, regions and research types.
Bu çalışma proje kapsamında yapılmamıştır.
Amaç: Bu çalışmada, hemşirelik bölümü öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algısı ile evlilik dışı cinsel yatkınlığa yönelik tutumunun incelenmesi amaçlanmıştır.
Metot: Kesitsel tipte olan araştırmanın evrenini Ekim 2023-Mart 2024 tarihleri arasında …… Üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’nde eğitim gören 431 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma 353 öğrenci ile tamamlanmıştır. Araştırmanın verileri Tanıtıcı Bilgi Formu, Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeği (TCAÖ) ve Evlilik Dışı Cinsel Yatkınlığa Yönelik Tutum Ölçeği’ni (EDCYYTÖ) içeren bir veri toplama formu ile toplanmıştır.
Bulgular: Öğrencilerinin yaş ortalaması 20,65±1,69, %68,0’ının kadın ve %29,7’si birinci sınıfta eğitim görmektedir. Öğrencilerin, TCAÖ toplam puan ortalaması 100,43±18,36 ve EDCYYTÖ toplam puan ortalaması 31,29±6,89 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin yaşı ile eğitim gördükleri sınıf (r=,726, p=,000) ve EDCYYTÖ (r=,213, p=,000), sınıf ile TCAÖ (r=,116, p=,029) ve EDCYYTÖ (r=,199, p=,000) arasında anlamlı ilişki saptanmıştır. Cinsiyet, sınıf, anne eğitim durumu, cinsel yakınlık durum, toplumsal cinsiyet bilgisi olma durumu gibi değişkenlerle TCAÖ ve EDCYYTÖ toplam puan ortalamaları farklılık göstermektedir.
Sonuç: Bu çalışmada öğrencilerin toplumsal cinsiyet algılarının ve evlilik dışı cinselliğe yönelik tutumlarının olumlu olduğu belirlenirken, toplumsal cinsiyet algıları ile evlilik dışı cinselliğe yönelik tutumları arasında ilişki saptanmamıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda, kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında çalışan uzman profesyonellerin farklı örneklem gruplarında, bölgelerde ve araştırma tiplerinde çalışmalar yapması önerilmektedir.
Öğrenci Hemşirelik Toplumsal Cinsiyet Evlilik Dışı Cinsellik Tutum
Araştırmanın yürütülebilmesi için Bartın Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimler Etik Kurulu’ndan etik onay (Tarih: 25.09.2023, Protokol No: 2023-SBB-0549) alınmıştır. Araştırmanın yürütüleceği kurumdan kurum izni (Tarih: 03.10.2023, Sayı: 2300104955) alınmıştır. Öğrencilere araştırma hakkında bilgi verilmiş ve aydınlatılmış onamları alınmıştır.
Bu çalışmayı destekleyen kurum ve kuruluş yoktur.
Bu çalışma proje kapsamında yapılmamıştır.
Çalışmaya katılarak destek veren öğrencilere teşekkür ederiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Bu çalışma proje kapsamında yapılmamıştır. |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 23 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 1 |