Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

1930’LU YILLARIN TÜRKİYESİ’NDE BASILI REKLAMLARDA MODERN KADIN İMGESİNİN TEMSİLİ: CUMHURİYET GAZETESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, , 667 - 677, 01.10.2017
https://doi.org/10.7456/10704100/012

Öz














Modern yaşamın önemli bir unsuru haline gelmiş olan
medyanın bir kolu olan basılı reklamlarda "kadın"ı nasıl gösterdiği
ve bu kadın imgesinin dönemin modern yaşantısında nasıl kurgulandığı
araştırmanın önemini belirtmektedir. Araştırma, yeni Cumhuriyet döneminde
kadının
konumuna ilişkin yapılan "yeni kadın", "modern kadın"
imgesi açısından önem taşımaktadır.
Araştırmanın amacı; 1930'larda, Cumhuriyetin yeni kurulduğu bir ülke
Türkiye'de, basılı reklamlarda "modern kadın" imgesinin temsili ve
"kadın" imgelerinin nasıl kurgulandığını belirlemektir. Bu amaç
doğrultusunda köklü bir gazete olan Cumhuriyet gazetesinin yayınlanan basılı
reklamlarında yer alan "modern kadın", "yeni kadın"
imgeleri 1930'lu yılları ele alarak, her yıla ait birer basılı reklam ile
göstergebilimsel analiz yöntemi, Roland Barthes'in yaklaşımı ile analiz
edilecektir.








Kaynakça

  • Bakacak, A. (2009). Cumhuriyet Dönemi Kadın İmgesi Üzerine Bir Değerlendirme, Ankara Üniversitesi Türk İnkılâp Tarihi Enstitüsü Atatürk Yolu Dergisi S.44, Güz.
  • Barthes, R. (1976). "Göstergebilimin Temelleri", Ankara
  • Barthes, R. (1979). "Göstergebilim İlkeleri", Çev: Berke Vardar&Mehmet Rifat, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Berman, M. (1978). "Katı Olan Herşey Buharlaşıyor", Çev: Ümit Altuğ, Bülent Peker, İletişim Yayınları.
  • Çağlar, B. (2012). "Bir İletişim Biçimi Olarak Göstergebilim", Laü Sosyal Bilimler Dergisi.
  • Dumanlı, D. (2011). "Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı Ve Kadın İmgesinin Kullanımı; Bir İçerik Analizi", Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 2.
  • Eisenstadt, S.N. (2007). "Modernleşme Başkaldırı Ve Değişim", Çev: Ufuk Coşkun, Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Karpat, K. (1996). "Türk Demokrasi Tarihi", İstanbul: Afa Yayıncılık. İstanbul
  • Kaya, M. (2015). "Batı Dışı Modernleşme Örneği Olarak Türkiye Modernleşmesi: Süreklilikler, Kopuşlar Ve Çatallanmalar", Ankara: International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic Volume 10/2 Winter.
  • Keyder, Ç. (2003). "Türkiye'de Devlet Ve Sınıflar", İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Özcan, E. (2007). "Göstergebilimsel Açıdan Reklam Dilinin Tuketim Toplumuna Etkileri", Yüksek Lisans Tezi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özbek, M. (1991). "Popüler Kültür Ve Orhan Gencebay Arabeski", İletişim Yayınları.
  • Özgür, A. (2013). "Göstergebilim". Http://Www.Ahmetozgur.Com/Akademik/Gostergebilim (15.05.2016)
  • Özkeçeci, Şule B. (2004). "Modernleşme Olgusunun Toplumsal Olarak İçselleştirilmesi (Kayseri Örneği)", Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilimdalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Reıchert, T. (2004). "Reklamcılığın Erotik Tarihi", Güncel Yayıncılık.
  • Rifat, M. (1992). "Göstergebilimin Abc'si", İstanbul: Simavi Yayınları.
  • Yavuz, Ş. (2007). "Modernleşme Sürecinde Osmanlı'dan Cumhuriyete Reklam Serüveni", İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S.29.
  • Yılmaz, A. (2010). "Osmanlı’dan Cumhuriyet’e: Kadın Kimliğinin Biçimlendirilmesi", Çttad, Ix/20-21, S.S. 191-212.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Akgül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 11 Nisan 2017
Kabul Tarihi 31 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Akgül, M. (2017). 1930’LU YILLARIN TÜRKİYESİ’NDE BASILI REKLAMLARDA MODERN KADIN İMGESİNİN TEMSİLİ: CUMHURİYET GAZETESİ ÖRNEĞİ. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 7(4), 667-677. https://doi.org/10.7456/10704100/012


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png