BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 1, - , 22.07.2014

Öz

The purpose of this research is to examine and investigate the perception ability of musical instruments of low mentally retarded children with the support of visual elements. The research is conducted for every children individually in a special education and rehabilitation centre. The problematic of this research is the level of perception ability of musical instruments with visual support on mentally handicapped children. The research is applied with a qualitative approach. Data were obtained with the recorder, then they were turned into texts and analyzed with content analysis method.

Kaynakça

  • Başer, M. , (1994), Görsel İletişimde Piktogram ve Sembollerin İnsan Üzerindeki Etkileri, Yüksek
  • Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bil. Ens., Eskişehir. Bray, N., W., Fletcher, K., L., Turner, L.,A., (1997), Cognitive Competencies and Strategy Use in
  • İndividuals with Mental Reterdation, ed., W.W. Maclean Jr., Ellis’ Handbook Ofmental Deficiency, Psychological Theory, and Research, Third ed. Çoban, A., (2005), Müzik Terapi, Ruh Sağlığı İçin Müzikle Tedavi, Timaş Yay., İstanbul.
  • Göksu, İ., Çevik, T., (2004), Özel Eğitime Giriş, Adana.
  • Özgür, İ, (2008), Engelli Çocuklar ve Eğitimi Özel Eğitim, Karahan Kitabevi, Adana.
  • Özsoy, V., (2003), “Görsel Sanatlar Eğitimi, Resim-İş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri”, Gündüz Eğitim ve Yay., Ankara.
  • Özsoy, Y., Özyürek, M., Eripek , S., (2001), Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar-Özel Eğitime Giriş, Karatepe Yayınları ,Ankara.
  • Sazak, N., (2008), “Müziksel Algılamanın Temel Boyutları”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, Cilt 5, Sayı 1.
  • Senemoğlu, N., (2011), “Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Kuramdan Uygulamaya”, Pegem Akademi, Baskı, Ankara.
  • Wigram, T., (1995), “The Psychological and Physiological Effects of Low
  • Frequency Sound and Music”, Music Therapy Perspectives, Vol 13(1), Special Issue: International Music Therapy.

EĞİTİLEBİLİR ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARDA MÜZİK ALETLERİNİN GÖRSEL DESTEKLİ ALGILANABİLİRLİĞİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 1, - , 22.07.2014

Öz

Bu araştırma, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde görsel destekli unsurlar kullanılarak bire bir müzik eğitimi yolu ile hafif derecedeki zihinsel engelli çocuklar üzerinde, müzik aletlerinin müzik ve piktogramlar aracılığı ile algılanabilirliğinin gözlenmesi, incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Eğitilebilir zihinsel engelli çocuklarda işitsel ve görsel unsurlar kullanılarak müzik aletlerini algılayabilme düzeyi, araştırmanın sorunsalını oluşturmaktadır. Niteliksel bir yaklaşım ile yapılan araştırmada, kayıt cihazı ile kaydedilen veriler önce yazılı metin haline getirilmiş, daha sonra içerik analizi yönteminden faydalanılarak değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Başer, M. , (1994), Görsel İletişimde Piktogram ve Sembollerin İnsan Üzerindeki Etkileri, Yüksek
  • Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bil. Ens., Eskişehir. Bray, N., W., Fletcher, K., L., Turner, L.,A., (1997), Cognitive Competencies and Strategy Use in
  • İndividuals with Mental Reterdation, ed., W.W. Maclean Jr., Ellis’ Handbook Ofmental Deficiency, Psychological Theory, and Research, Third ed. Çoban, A., (2005), Müzik Terapi, Ruh Sağlığı İçin Müzikle Tedavi, Timaş Yay., İstanbul.
  • Göksu, İ., Çevik, T., (2004), Özel Eğitime Giriş, Adana.
  • Özgür, İ, (2008), Engelli Çocuklar ve Eğitimi Özel Eğitim, Karahan Kitabevi, Adana.
  • Özsoy, V., (2003), “Görsel Sanatlar Eğitimi, Resim-İş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri”, Gündüz Eğitim ve Yay., Ankara.
  • Özsoy, Y., Özyürek, M., Eripek , S., (2001), Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar-Özel Eğitime Giriş, Karatepe Yayınları ,Ankara.
  • Sazak, N., (2008), “Müziksel Algılamanın Temel Boyutları”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, Cilt 5, Sayı 1.
  • Senemoğlu, N., (2011), “Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Kuramdan Uygulamaya”, Pegem Akademi, Baskı, Ankara.
  • Wigram, T., (1995), “The Psychological and Physiological Effects of Low
  • Frequency Sound and Music”, Music Therapy Perspectives, Vol 13(1), Special Issue: International Music Therapy.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Günsu Yılma Bu kişi benim

Bahadır Uçan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Temmuz 2014
Gönderilme Tarihi 22 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılma, G., & Uçan, B. (2014). EĞİTİLEBİLİR ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARDA MÜZİK ALETLERİNİN GÖRSEL DESTEKLİ ALGILANABİLİRLİĞİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 4(1).


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png