Bu çalışma, yazarın ailesine ait buluntu nesneler olarak
vesikalık fotoğraflar üzerinden köken ve kimlik kavramlarının tartışılmasını
ortaya koymaktadır. Bulgaristan göçmeni bir ailenin üçüncü kuşak üyesi olarak
göç, köken ve ata yurdu gibi geçmişe ait bir anlatının olmaması, vesikalık
fotoğrafların bellek hatırlatıcısı ve köken temsiliyeti olasılığının
incelenmesini ve yeniden düşünülmesini gerekli kılmıştır. Bu amaçla vesikalık
fotoğrafların ilk anlamları, sonrasında yeniden düzenlenmesi ve
kurgulanmasıyla; kimliğin ve kökenin ne olduğu, nasıl temsil edildiği
tartışmaya açılmıştır. Vesikalık fotoğraf neyi temsil eder ve üçüncü kuşak
göçmenin hafızasında neyi ifade eder? Bu bağlamda Freud’un ‘oedipal’ ve
Deleuze-Guattari’nin ‘pürüzsüz yüzeyler’ kavramları vesikalık fotoğrafların
kökene ulaşma çabası üzerinden nasıl bir görsel bilgi ve söylem yarattıklarına
ilişkin tartışmanın temelini oluşturacaktır.
Vesikalık fotoğraf göçmen oedipal pürüzsüz yüzey kimlik köken temsiliyet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 26 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)