Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLETİŞİM ÇALIŞMALARININ GİRİŞİMCİLİKTEKİ ROLÜ VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK KAVRAMINA BAKIŞI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 2, 263 - 291, 01.04.2019

Öz

Girişimcilik kavramının günümüzde popüler olmasının altyapısındaki koşulların değerlendirilmesi
gereği, özellikle iletişim ortamlarının gelişmesiyle doğru orantılı olarak daha anlamlı ve etkili
olmuştur. Çünkü girişimcilik bir yönüyle dijital ortamlarda yapılan yaratıcı fikir ve uygulamalar olarak
ele alınırken, gerçekte girişimcilik ekosistemi geniş kapsamlı ve sektörler üzeri geleceğe yön veren
uygulama ve sistemler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda, girişimciliğin kavram olarak
irdelenmesi ve girişimciliği yaratan koşulların açıklanmasıyla beraber, üniversite öğrencilerinin
girişimcilik ve iletişim çalışmaları etkileşimine bakışlarının incelenmesi, gelecek ekonomik
sistemlerde girişimciliğin ne şekilde değerlendirmesi gerektiğine de bir öngörü teşkil edecektir
diyebiliriz.

Kaynakça

  • 2018 Global Startup Ecosystem Report, https://startupgenome.com/reports/2018/GSER-2018-v1.1.pdf, Erişim Tarihi: 06.03.20319. Alvin Toffler, Heidi Toffler (1996) Yeni Bir Uygarlık Yaratmak Üçüncü Dalganın Politikası, Çev. Zülfü Dicleli, İstanbul: İnkılâp Kitabevi. Arıkan Semra (2004) Girişimcilik Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular, İkinci Baskı, Ankara: Siyasal Kitabevi. David Stillman – Jonah Stillman, (2017) İşte Z Kuşağı, Çev. D. Pınar Kayıhan, Ferhat Erduran, İstanbul: İKÜ Yayınevi. Durucker Peter (2017) İnovasyon ve Girişimcilik Uygulama ve İlkeler, Çev. İlker Gülfidan. İstanbul: Optimist Yayınları. Eyüboğlu, Dilek (2004). Girişimciliğin Geliştirilmesi, Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları No:668. Joshi, Paresh (2014) “Role of Communication for Entrepreneurial Succes”, https://www.researchgate.net/publication/274196087_Role_of_Communication_forEntrepreneurial_S uccess, Erişim tarihi: 19.02.2019 Philip Kotler (2005) A’dan Z’ye Pazarlama, Çev. Aslı Kalem Bakkal, 4. Baskı, İstanbul: MediaCat Yayınları. R. Buckminster Fuller (1972) The Futurist, Edited by Alvin Toffler, New York:Random House. Tekin, Mahmut (2005). Hayallerin Gerçeğe Dönüşümü:Girişimcilik, Başarı Hikayeleri, Örnek Olaylar, Girişimcilik Testleri. Konya: Günay Ofset Matbaacılık Ltd. Şti. Warikoo, Ankur (2017) https://inc42.com/entrepreneurship/difference-managers-leaders/,Eişim Tarihi: 10.03.2019. www. startupeuropepartnership.eu, thttp://startupeuropepartnership.eu/scaleups-when-does-astartup- turn-into-a-scaleup/, Erişim Tarihi: 06.03.2019. www. tusiad.org, https://tusiad.org/tr/yayinlar/raporlar/item/1880-turkiyede-girisimcilik, Erişim Tarihi: 06.03.2019. www.girisimciturkiye.com, http://girisimturkiye.com/2016/06/21/startup-nedir/, Erişim Tarihi: 06.03.2019. www.hurriyet.com.tr, http://www.hurriyet.com.tr/ik-yeni-ekonomi/yatirimcilik-ekosistemi-buyuyor- 40701204, Erişim Tarihi: 06.03.2019. www.kagider.com, http://www.kagider.org/kurumsal/basinodasi/ haberler/2008/2018/02/12/girisimcilik-ekosistemi, Erişim Tarihi: 06.03.2019. www.milliyet.com.tr, http://www.milliyet.com.tr/yazarlar/serkan-unsal/girisim-dunyasinin-yenikavrami-- 2666299/, Erişim Tarihi: 07.03.2019. www.siliconcanals.nl, https://siliconcanals.nl/news/5-notable-differences-you-need-to-know-betweenstartup- and-scaleup/, Erişim Tarihi: 15.03.2019. www.startupgenome.com , https://startupgenome.com/reports/2018/GSER-2018-v1.1.pdf,Erişim Tarihi: 10.03.2019. www.startuphukuku.com, https://startuphukuku.com/scale-up-nedir-startuptan-neden-farklidir/, Erişim Tarihi: 06.03.2019. Yelkikalan Nazan, Akatay Ayten., Altın, Emel. (2010) “Yeni Girişimcilik Modeli ve Yeni Nesil Girişimci Profili: İnternet Girişimciliği ve Y, M, Z Kuşağı Girişimci”. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, , Cilt 10, Sayı 20, s.489- 506. http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex- 1423912271.pdf,08.03.2019.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevinç Koçak Bu kişi benim 0000-0002-8118-3149

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 10 Ocak 2019
Kabul Tarihi 25 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koçak, S. (2019). İLETİŞİM ÇALIŞMALARININ GİRİŞİMCİLİKTEKİ ROLÜ VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK KAVRAMINA BAKIŞI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 9(2), 263-291.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png